AES Stamboek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

AES Stamboek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 18:39

Deze maand komt van J. v. Uytert bij ons op stal naar onze 2,5 jarige hengst kijken, om te zien of het iets is voor keuringen.
Nu had de eigenaar het erover om hem of bij het nrps of het AES te laten keuren, omdat het KWPN waarschijnlijk toch niet zou lukken.
Maar ik heb nog nooit gehoort van het AES stamboek.
Dus ik weet niet of iemand anders hier op bokt het stamboek kent,
en of hij/zij mij er iets over kan vertellen?

Xox

Re: AES Stamboek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 18:46

Het Aes is het Anglo European Studbook. Het zat eerst gevestigt in Engeland en de hengsten zijn vooral van nderlandse afstamming. Ook belgische en Duitse hengsten worden toegelaten. In de eerste instantie werdt het opgericht om een sportpaardenstamboek in Engeland te krijgen. het wotrdt ook wel eens de afvalbak van het KWPN genoemd. Soms terecht en ook wel onterecht. Want er zijn ook hele goede hengsten goedgekeurd

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 18:47

Ik heb er net wat over gevonden via google. Ben op de site van het AES gekomen.
Ik wist niet dat Painted Black ook was opgenomen bij het AES.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 21:02

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 22:56

Painted Black is eerst bij het AES opgenomen. Ëén van de betere AES hengsten.

Koos_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:16

Wat een waardeloos Stamboek dat AES,
Heb een veulen die geregistreerd is bij het KWPN, maar de vader bij het AES, de mensen doen gewoon geen moeite om de gegevens van de hengst naar het KWPN te sturen. dus nog geen Paspoort en Stamboek papier, wie heeft het adres en telefoon nummer voor mij van dit waardeloze stamboek

Koos_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:17

/3 /3 /3 Wat een waardeloos Stamboek dat AES,
Heb een veulen die geregistreerd is bij het KWPN, maar de vader bij het AES, de mensen doen gewoon geen moeite om de gegevens van de hengst naar het KWPN te sturen. dus nog geen Paspoort en Stamboek papier, wie heeft het adres en telefoon nummer voor mij van dit waardeloze stamboek

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:18

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:21

Toch een vreemd stamboek. Een 3 jarige hengst van Dayano is goedgekeurd bij het AES. Maar ik kan nergens iets terugvinden over zijn goedkeuring. En met welk rapport. Op de homepage staat wel dat de keuring is uitgesteld naar 24 maart, maar de uitslag van deze keuring kan ik nergens terugvinden.
Edit inmiddels gevonden; update gekomen.
Echter ik kan niks terugvinden over de hengst. Geen beeldmateriaal, rapport, uitslag
Het gaat om deze hengst:
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/727576
Overigens kun je geen lijst vinden met welke hengsten zijn goedgekeurd? Het zullen er wel teveel zijn?

Koos_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 16:54

Dankje voor de tip

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:17

Om dit stamboek nu al af te doen als afvalbak van het .... of waardeloos is volgens mij een iets te snelle conclusie.
Voor de dressuur zou ik niet mijn hengst daar gaan zoeken.
Maar bv bij het springen staat men in de wfbsh ranking 6de. voor hannover oldenburg of zangersheide.

Net als bij andere stamboeken heb je betere en minder hengsten.
Maar puur op het springen zou ik persoonlijk het AES niet bij voorbaat al uitsluiten.

Koos_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:30

Het is gewoon een waardeloos stamboek betreft het in bezit krijgen van de stamboekpapieren?? Ze nemen niet eens de moeite om je te woord te staan

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:10

Misschien niet proberen om stamboekpapieren te krijgen bij het ... en gewoon stamboekpapieren gaan halen bij het A.E.S.? :D
En als de redeneren is deze stamboekpapieren niet goed genoeg zijn ... dan waarom een hengst gebruiken van het A.E.S. want dan weet je dat je deze problemen kan krijgen.
Trouwens het B.W.P. 'erkend' A.E.S. voor vol papieren MITS de hengst voldoet aan de medische eisen van het B.W.P. ... kwestie van niet te veel veulen registraties verliezen! ;)

Koos_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:41

Sorry maar als het had geweten had ik ook nimmer de merrie laten dekken, door een AES hengst, dus uw verhaal dat ik kon weten dat er problemen van konden komen vind ik niet terecht.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:27

Het is de verantwoordelijkheid en taak van iedere merriehouder om onderzoek te doen in de Stamboeken en de hengsten die aangeboden worden voordat men begint met fokken/dekken.
A.E.S. staat niet op de lijst van erkende stamboeken bij KWPN dus men had het wel kunnen weten dat een veulen daar registreren niet zou slagen, tenminste niet in A-register.

Ik vind het gewoon zure appels dat nu een Stamboek afgekraakt wordt omdat men zich niet heeft laten informeren en omdat een andere Stamboek niet geeft wat men verwacht.

Koos_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:43

Wijze praat ha ha

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 07:27

Peterina schreef:
Het is de verantwoordelijkheid en taak van iedere merriehouder om onderzoek te doen in de Stamboeken en de hengsten die aangeboden worden voordat men begint met fokken/dekken.
A.E.S. staat niet op de lijst van erkende stamboeken bij KWPN dus men had het wel kunnen weten dat een veulen daar registreren niet zou slagen, tenminste niet in A-register.

Ik vind het gewoon zure appels dat nu een Stamboek afgekraakt wordt omdat men zich niet heeft laten informeren en omdat een andere Stamboek niet geeft wat men verwacht.

hoi er is hier al heel lang niet gereageerd, maar wil graag meer info over dit stamboek en op hun site kun je er weinig over vinden, maar tegenwoordig erkend het kwpn dit stamboek wel toch?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:53

fjordowner18 schreef:
Peterina schreef:

hoi er is hier al heel lang niet gereageerd, maar wil graag meer info over dit stamboek en op hun site kun je er weinig over vinden, maar tegenwoordig erkend het kwpn dit stamboek wel toch?

Ja, mits de hengst approved is zegt men maar op de KWPN site wordt daarover niets gezegd. Ik vind het persoonlijk een prima stamboek omdat ze niet zozeer kijken naar bloedlijnen maar gewoon de besten nemen.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:20

dankje jan de regelaar, ik hoor heel verschillende geluiden over dit stamboek, maar bloedlijnen vind ik ook niet echt belangrijk bovendien als het alleen om de bloedlijnen zou gaan, die sterven uiteindelijk ook uit toch hahaha

dus approved wil zeggen dat je er gewoon een kwpn papiertje bij krijgt in A register en dan kun je ook gewoon naar keuring enzo?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:49

fjordowner18 schreef:
dankje jan de regelaar, ik hoor heel verschillende geluiden over dit stamboek, maar bloedlijnen vind ik ook niet echt belangrijk bovendien als het alleen om de bloedlijnen zou gaan, die sterven uiteindelijk ook uit toch hahaha

dus approved wil zeggen dat je er gewoon een kwpn papiertje bij krijgt in A register en dan kun je ook gewoon naar keuring enzo?

Yep :D