Stamboek naam veranderen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_

Stamboek naam veranderen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 15:38

Hallo...

Ik ben hier nieuw dus weet niet of ik t zo goed doe maar ik heb gister een hengstveulen gekocht zijn papieren zijn nog in de maak...nu was mijn vraag of je zijn andere naam nog kan door geven omdat de papieren nog gemaakt moeten worden of word de naam bij de geboorte meteen vast gelegd??

Zouden jullie je hengstveulen meteen verzekeren?
Voor de castratie en wanneer is de beste tijd om hem te castreren hij is nu 4 maanden is een groninger.

[b]

Xox

Re: Stamboek naam veranderen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 21:58

Je zou naar het stamboek kunnen bellen om te informeren. Normaal kun je de naam pas weer veranderen bij de stamboek opname als het paard 3 jaar is. castereren kun je pas doen vanaf d eleeftijd van 1 jaar.

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 22:10

hoi,

ik had dit ook(merrietje gekocht)

papieren waren nog in de maak en ze noemde haar archifou maar ik wilde liever amazing star.
de oude eigenaaresse heeft het KWPN gebeld en het kon nog anders worden.
evt was dat tegen betaling(maar voor de service hoefde dat niet) ik weet niet hoe het bij groningers zit maar bel het stamboek gewoon eens!;)
en idd je kan hem met 1 jaar pas castereren!

gr. amazingstar

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 07:44

Ik heb de naam van mijn pony ook veranderd toen ik die op mijn naam liet zetten.
Ze zeiden toen dat ze die naam gratis veranderden omdat ze de papieren toch moesten aanpassen.
Ze wilde alleen wel dat ik er een brief bij deed met handtekening voor het wijzigen van de naam.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 07:50

Ik heb de naam van mijn gronings gefokte IHW er ook laten veranderen.
Dat was voordat de papieren gemaakt wwerden. Was geen probleem, en kostte niks extra
Maar vertel eens meer over je veulen?

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 15:08

Pas met 1 jaar...maar klopt t als je hem vroeg castreerd dat hij de hoogte in gaat hij word al ong. 1.70...maar zijn karakter is heel rustig.
Omdat een groniger meestal iets forsser is dan bijv een kwpn-er ben ik bang dat hij of te grof word of heel groot...dus wat zou het beste zijn wanneer ik hem zou laten castreren??

Het veulen is donker bruin hij is van 17 april...vader is Thor...(test Pref x Rigolette Keur)Is een schimmel zijn moeder is een bruine dochter van Erik T.
Meet nu al +/- 1.45/1.48 hij is ontzettend lief alle voetjes kon ik al optillen hij vind alles goed.
Ben afgelopen vrijdag bij hem wezen kijken en was meteen verkocht.Hij word een slanke groninger...Op zijn papieren heet hij Thunderking T...wou t veranderen in TeQuiero...Maar is een btj raar als hij TeQuiero heet en op wed. dat er thunderking omgeroepen word...

Weet niet hoe ik hier fotos kan plaatsen??

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 15:11

zet je foto's in mijnalbum.nl (meld je daar aan als je dat niet hebt is gratis!!)
klik hier bij bokt aan IMG(staat rechtsbovenin) ga naar je foto klik erop met je rechtermuisknop en klik op eigenschappen je ziet dan een URL staan (een soort www adres) en die kopieer je en plak je achter URL en dan staat er rechtsbovenin URL* klik daarop en je foto komt in het bericht te staan!

gr. amazingstar

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 15:21