Wie heeft er een nakomeling van Corleone?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anydale

Wie heeft er een nakomeling van Corleone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 13:46

Lijkt me leuk om eens te kijken of paarden dan op elkaar lijken qua karakter enzo. Dus wie heeft er een afstamming van Corleone? Wat loopt hij in de sport, misschien een foto erbij?

Wij hebben hier 2 Corleone afstammelingen, 2 volle broers van elkaar.

- Otto (Corleone x Deonia), ruin van 9 jaar. Loopt nu L2 dressuur, B springen en B SGW

- Mister Macho (Corleone x Deonia), ruin van 11 jaar. Loopt Z2 dressuur

Ze hebben allebei een super karakter, zijn werkwillig en makkelijk in de omgang.

Heeft iemand ook een foto van de hengst Corleone zelf?

Bar

Re: Wie heeft er een nakomeling van Corleone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:17

Wij hebben een 10-jarige merrie van CorleonexDutchboy.

Ze is echt een superpaard in de omgang en ze is van goede wil in het werk. Springen vindt ze erg leuk.
Wij hebben haar nu ruim 3 jaar. Toen we (mijn man en ik) haar kochten waren wij nogal beginnende ruiters en Nikki, zo heet ze, bleek nogal moeilijk te rijden. Inmiddels weten we dat ze enorme problemen heeft met haar balans waardoor ze de neiging heeft om enorme snelheid te ontwikkelen, vooral in galop.

Het gaat nu langzaam beter, er komt steeds meer ontspanning in het rijden bij haar. Vooral buitenritten gaat erg goed. Ze is ontzettend braaf buiten en daar hoeft ze geen rondjes te lopen dus minder balansproblemen. Wedstrijden doen we niet met haar. Misschien ooit nog eens als het balansprobleem echt onder controle is.

Ik vind haar wel op haar vader lijken. Er is zo'n hengstensite waar een foto van Corleone op staat. Weet zo even de site niet.

Afbeelding

Dit is haar. De foto is niet superduidelijk. In mijn profiel staan nog wel een paar foto's van haar.

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:22

Wij hebben ook een Corleone gehad: fijn en lief paard, kon goed springen! Alleen niet altijd gemakkelijk met rijden.. Ze is verkocht en later helaas in de handel terecht gekomen...
Als iemand weet waar ze is: ik ben benieuwd hoe het met haar gaat. Het gaat om een donkerbruine merrie, genaamd Pranamunde (Prana). Het is een Corleone x Nooitgedacht. Ze heeft linksachter een wit sokje en is altijd te herkennen aan een groot litteken aan datzelfde been. Ze heeft er ooit mee in het draad gezeten. Wie o wie weet waar ze is???

havane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:18

ik heb een 10-jarige corleone x monarch ruin.

Hij is nogal groot en fors, eerder een mannenpaard en daar heb ik in het verleden vaak problemen meegehad, omdat hij altijd wou misbruik maken van zijn kracht, maar gelukkig is hij het laatste jaar beginnen meewerken en is hij echt leuk geworden om mee te rijden.

Hij heeft een ontzettend braaf karakter, als hij bv op wedstrijd schrik heeft en je vraagt hem om verder te gaan, doet hij het toch. Terwijl hij vroeger vaak zo snel was dat hij direct de andere kant op was.

Het is wel een heel energiek paard. Tijdens het rijden kan hij soms wat lui doen, maar we kunnen hem bv niet op de wei laten. Dat hebben we in het verleden meermaals geprobeerd. Ook al ging hij dagelijks meerdere dagen buiten, in het gezelschap van andere rustige paarden, bleef hij constant gek doen en wist soms niet waar hij uitkwam en blesseerde zich dan ook meestal. Soms stond hij effe rustig te grazen en dan ineens staart omhoog en pijlsnel ervandoor.Tenslotte heeft de dierenarts ons verboden hem nog buiten te laten, voor zijn eigen welzijn. wel zielig, al onze andere paarden gaan wel op de wei, maar ik probeer hem toch gelukkig te houden en dat lukt wel denk ik.

Hij heeft ook een groot litteken links achter, mss een familietrekje.

Corleone was een springpaard als ik het goed heb? Ik rij met de mijne St-georges niv en hij is mijn beste dressuurpaard dat ik momenteel rij.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:22

@Havane, heb je ook een foto van je paard? Ik vind het wel leuk om te kijken of hij op die van mij lijkt. Ze zijn iig even oud. Alleen heeft die van ons nog niet zoveel met dressuur., ha ha

havane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:30

Ik heb nog geen foto's van hem op mijn pc en kan momenteel gene inscannen, omdat ik mijn scanner uitgeleend heb.
Hij is erg donkerbruin, met een klein wit sterretje en twee witte randjes aan zijn achterbenen, veel front, en heel gespierd.
Vanzodra ik terug foto's heb, stuur ik er een door.
of toon één van jou paard, dan kan ik direct zeggen of hij erop lijkt.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 07:25

@havane, bovenin dit topic staat een foto van die van mij. In mijn profiel staat er ook nog 1
Volgens mij zijn bijna alle Corleone'sin ieder geval bruin!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:21

Ik heb ook een corleone ( x chronos)
Heeeel lief en fijn paard.
erg voorwaarts, werkwillig - mooie gangen
Niet schrikkerig en zeer makkelijk in omgang..
Heb er nu met en veulen van special D
Helaasheb ik van haar niet zo'n duidelijke foto.
Helaas is ze nu niet meer zo goed bespierd - ze staat al 1 1/2 jaar stil
doordat ik ziek ben. We zijn deze week weer begonnen.
Afbeelding
Afbeelding

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:09

@Superwoman. wat leuk. Zo op de bovenste foto te zien lijkt ze qua bouw wel op onze Corleone merrie. En wat ik ook wel grappig vind is dat die van jou achter 2 witte voeten heeft en die van ons voor.

Wat rij je met haar, dressuur? Of spring je ook? Succes iig met de opbouw van de training na je ziek zijn.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:41

@ Bar. Ik rij dressuur met haar. we zijn m1 met 9 winstpunten.
Dat springen is niks met haar (voor mij). ik kan het ook niet.Ze neemt zulke ruime passen dat ze dus niet uitkomt bij een in- uitje. Nu zou ik dat moeten corigeren en dat vind ik niet leuk.
Een enkele hindernis gaat wel goed. (als hij hoog genoeg is - anders vindt zij er niks aan )

Heb jij een mooie foto van corleone???

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:20

Ja wij hebben een Corleone is een keur merrie! Dat is de mama van het paard wat ik in de westrijden rijd! (krack C) Is een rotbok om eerlijk te zeggen! Kan geen paard bij in de trailer want hij breekt alles af! Heeft nie in de sport gelopen. Fokt super! In z'n 1tje is het een leuke merrie maar met andere paarden erbij is ie niet lief! Heel erg dominant. Ze was samen met nog een paard van ons in 1997 het paard wat hier in het noorden de hoogste punten op de IBOP had! Kan ook super lopen! K zal even kijken of ik een foto kan vinden!

Niet de mooiste maar k kon geen betere vinden.
Afbeelding
Afbeelding

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 07:15

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 07:35

Bedankt!!

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 07:40

Een vriendin van mij heeft ook een Corleone..
Maar het is absoluut geen makkelijk paard, maar ook wel een paard met een verleden...

Maar voor de rest is het wel een lief paard in de omgang..

Afbeelding

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 15:46

Leuk al die reacties! Onze Corleones zijn ook bruin, ik zal even een foto van Otto plaatsen

Afbeelding

Ik vind Corleones erg fijne springpaarden, maar Dressuur kan je er ook super mee. Echte allroundpaarden!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 10:59

@Anydale. Wat mij opvalt is dat jouw Otto net zo'n melancholieke blik in zijn ogen heeft als onze Nikki.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 08:42

Hoi,
Moest nog even kwijt dat ik gister les had.....
Mijn instructiese zei dat ze het zo'n lekker ding vond
zo werkwilig en een mooi paardje (1.72)
Als ik door zou trainen, dan moest ik binnen 2 maanden wel z kunnen starten.... Zo snel wil ik niet gaan hoor..alles op z'n tijd
Ben erg trots...dus dat moest ik even kwijt.....

sheda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 00:12

Wij hebben ook een Corleone, schoftmaat 157,9 dus nog pony.
Hij heet Pompidoe en is er wel een met een "speciale gebruiksaanwijzing", maar we zijn stapelgek met hem. Mijn dochter heeft hem 2 jaar bij de ponys gestart en gaat nu met 'm bij de paarden starten (ivm leeftijd 18), zij start L2 dressuur en ik heb (na 25 jaar!!!) ook weer een startkaart aangevraagt met en ga B dressuur starten met Pompidoe.
Zo'n zin in!! Leuk, volgende week zondag start ik voor 't eerst.
Afbeelding
meer fotos van Pom in mijn profiel

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 08:50

Leuke aftekeningen zeg!!
Waarom heeft hij een "speciale gebruiksaanwijzing" dan?
Ik had nét mijn vorige bericht gegschreven om het corleone karakter even in een goed daglicht te zetten.........
Jammer dat er weinig corleone's zijn trouwens.....
Welke vader heeft de moeder van Pompidoe?

Gr

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 14:46

@Sheda,, wat leuk, das de eerste Corleone die ik zie die ook al zo'n grote bles heeft, net als die van ons.

Ik zag in je profiel dat je bij de Heemruiters zit. Das bij mij in de buurt. Onze paarden staan in Diepenveen. Ik wil deze winter met mijn paard gaan starten in Marienheem.

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar zijn karakter!

@Superwoman. wat leuk dat je instructrice zo enthousiast is over je paard.

sheda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 15:16

@ Superwoman, die speciale gebruiksaanwijziging is niet negatief bedoeld hoor.
Pompidoe is gewoon wat snel op zijn teentjes getrapt (hoefjes dus) je moet hem echt in zijn waarde laten en niet kwetsen want dan gooitie zijn koppie omhoog (en dan bedoel ik ook echt hoog) en kun je beter stoppen en de volgende dag is er niks meer mis mee.
Mijn dochter gaat nu met m bij de paarden springen en hoopt dat ze nu beter uitkomt bij de dubbels dan bij de ponys, dat was bij jou ook niet gemakkelijk las ik, zijn galopsprongen zijn idd errug ruim.
Moeders vader is Legaat

@ Bar, we treffen elkaar dan vast nog wel in Marienheem

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 08:27

Citaat:
Mijn dochter gaat nu met m bij de paarden springen en hoopt dat ze nu beter uitkomt bij de dubbels dan bij de ponys, dat was bij jou ook niet gemakkelijk las ik, zijn galopsprongen zijn idd errug ruim.

Toen ik een goede spring-instructeur had ging het wel goed...
We deden de in-uitjes eerst op haar lengte neerzetten en toen langzaam - steeds de afstanden kleiner maken. Dat ook met de hogere hindernissen...
Daarna is mijn instructeur ermee gestopt en ik ook.
Nog 1 x bij iemand anders geprobeerd - dat klikte niet-

Sterkte! Gelukkig krijgen jullie nu meer ruimte ipv minder bij de dubbel-sprongen

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 18:08

sheda schreef:
@ Superwoman, die speciale gebruiksaanwijziging is niet negatief bedoeld hoor.
Pompidoe is gewoon wat snel op zijn teentjes getrapt (hoefjes dus) je moet hem echt in zijn waarde laten en niet kwetsen want dan gooitie zijn koppie omhoog (en dan bedoel ik ook echt hoog) en kun je beter stoppen en de volgende dag is er niks meer mis mee.
Moeders vader is Legaat

@ Bar, we treffen elkaar dan vast nog wel in Marienheem

Corleones zijn soms idd snel op hun teentjes getrapt. Maar als je ze met respect behandelt willen ze vaak wel hun beste beentje voor je voorzetten en iets extra's voor je doen

Het valt me idd op dat veel Corleone's bruin zijn, vaak ook met een brede bles!

Heeft iemand al een foto van Corleone? Kan hem nergens vinden, ook niet op de site die al is gegeven

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:27

Ik heb ook een corleone (x Farn), donker bruin met grote witte bles!

Super paard, loopt dressuur Z, springt als een natte krant (trapt alles er af!) een goud eerlijk beest die kei hard voor je wil werken.
Nooit ergens bang van. 1.66 maar lijkt veel groter door het enorme front.

Als je wil kan ik je wel een foto pb-en.

Lamborghini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:46

a friend of our family had a gelding by corleone, named careful, born 1988, his mother is by Sacramentos Song xx:

Afbeelding

Afbeelding