Afstammelingenkeuring Sandreo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zidalgo

Afstammelingenkeuring Sandreo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 23:48

Ik heb foto's gemaakt tijdens de afstammelingenkeuring van Sandreo. Deze foto's staan op www.mijnalbum.nl/Album=KGSZZHYD

De veulens hebben mooie chique hoofden en halzen en bewogen lichtvoetig en met veel zelfhouding. De rug was wat minder mooi. Het achterbeen moet wat meer ondertreden. Sommige veulens waren achter wat nauw. De veulens zijn hoogbenig. De beenstanden waren, op een enkele kleine afwijking (franse stand) na, correct. Ik vond het een zeer aansprekende collectie. Vooral nr. 20 was een echte eyecatcher.

Suzanne F.

Re: Afstammelingenkeuring Sandreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 07:29

Leuk zeg!!

Toch ben ik blij dat ik er toch niet mee gedekt heb. Het zijn precies de zwakkere punten van mn merrie. De gezonken rug en het ondertreden vh achterbeen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 08:40

Ik ben eigenlijk ook erg benieuwd naar zijn galop. lichtvoetig en chique koppies had ik verwacht, maar ik vind de hengst zelf wat vlak met weinig kracht van de grond af bewegen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 14:03

Nauw zijn van achter verbaast mij De rest niet.

hanneliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 15:27

Waren er alleen geprikte veulens ?

Zidalgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 21:57

Bij mijn weten waren alle veulens geprikt. Dat vlakke in de beweging vond ik wel meevallen. Een aantal veulens galopeerden heel gemakkelijk aan. De Sandreo x Wolfgang en de Sandreo x Faram hadden krachtige bewegingen. Ik denk dat Sandreo het goed zal doen bij een wat klassieke merrie met goed ondertredend achterbeen en krachtige bewegingen. Er waren er maar een paar wat nauw, komt waarschijnlijk uit de moederlijn van deze veulens. Ik had ze eerder wat wijd verwacht.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 06:43

Ik heb er mooie veulen van gezien. Maar qua beweging vallen ze soms wat tegen.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 08:33

het is altijd weer een klus om zulke foto's te maken en te plaatsen. Dikke pluim Zidalgo!

Veulens lijken over veel ras te beschikken. Wat mij minder fraai lijkt zijn de niet dragende halzen. De meeste veulens lopen met hun hals naar beneden.
Zelf heb ik vorig jaar bij Sandreo in de stal gestaan. Geweldig brave hengst, heel mooi hoofd, maar daar blijft het voor mij ook bij. Als vaderdier zou ik hem niet gebruiken, in de sport doet hij het wel goed.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 11:52

Hartelijk dank, Zidalgo! Ik heb ze inmiddels ook bewaard. Veel expressie en wat een mooie hoofdjes! Fijn fundament. Als ik naar die schimmelmerrie kijk dan geeft zij toch ook een weke rug door. Je hebt niet toevallig ook de afstamming van de veulens, ik bedoel de moeders?

Zidalgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 16:11

Alles wat bekend was van de merries staat naast de foto's vermeld, o.a. predikaten van de moeders. Meer is er niet bekend van de moederlijnen.
En wat die gezonken ruggen betreft, United, Uphill, Unistar, Vancouver en Tolan R kregen dezelfde bemerking.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:38

Zidalgo schreef:
Alles wat bekend was van de merries staat naast de foto's vermeld, o.a. predikaten van de moeders. Meer is er niet bekend van de moederlijnen.
En wat die gezonken ruggen betreft, United, Uphill, Unistar, Vancouver en Tolan R kregen dezelfde bemerking.

Sorry, niet gezien. Ik heb persoonlijk niet zoveel moeite met en wat weke ruglijn.

Zidalgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 20:36

Ik ben het met je eens over die weke ruglijn, die veulens hebben volgens mij juist vaak veel souplesse.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:39

ik kan niet wachten!!(maar t zal toch moeten)
mijn merrie verwacht in maart haar eerste veulentje en wel van Sandreo!!

Zidalgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 20:51

Ik kan je verzekeren dat het een chique diertje wordt. Ik heb er nog geen 1 gezien die geen uitstraling heeft.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 07:22

Zidalgo schreef:
Ik kan je verzekeren dat het een chique diertje wordt. Ik heb er nog geen 1 gezien die geen uitstraling heeft.

Als je met Sandreo gefokt hebt, en je hebt géén chique diertje gekregen, dan doe je iets niet goed.............

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:23

Op een boerenknol zetten?.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:43

Sammie schreef:
Op een boerenknol zetten?.

Krijg je nog een rasje.
.......... en doordat je die boerenknol reeds in eigendom hebt (hoe dan ook verkegen) heb je destijds al iets verkeerd gedaan.............

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:04

Bucephalus schreef:
Ik heb persoonlijk niet zoveel moeite met en wat weke ruglijn.

Niet met een wat weke ruglijn maar wel als het ietsje meer is dan een wat weke ruglijn. Vooral als je dat gaat sluiten onder het zadel, wordt t net een banaan, hals erop, rug naar beneden, achterbeen achter de massa, wordt t net een badkuip.

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 16:56

En wat die gezonken ruggen betreft, United, Uphill, Unistar, Vancouver en Tolan R kregen dezelfde bemerking.[/quote]

Ik heb de afstammelingenkeuring van Tolan gezien en vond het heel erg meevallen. Een aantal wat oudere veulens waren wat overbouwd en al erg jaalingachtig en dan lijkt de rug soms wat gezonken. Ik vond dat er wel heel veel hengsten deze bemerking meekregen, dus ik hoop maar dat ze het verschil zien tussen "wat week" en een wat overbouwd (jong) paard.

Zidalgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 21:08

Ik ken iemand met een Gelderse vosmerrie, die al 2 x een veulen van Sandreo heeft gehad. Beide keren merries, bruin met weinig aftekeningen en chiquer dan de merrie. Deze merrie is dit jaar weer door Sandreo gedekt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:47

Suzanne F. schreef:
Niet met een wat weke ruglijn maar wel als het ietsje meer is dan een wat weke ruglijn. Vooral als je dat gaat sluiten onder het zadel, wordt t net een banaan, hals erop, rug naar beneden, achterbeen achter de massa, wordt t net een badkuip.

Banaan of badkuip, wat is het nu?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:58

Eeeeh, ooit een bananige badkuip gezien?