welke hengst raden jullie aan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

esperado

welke hengst raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 12:38

Volgend voorjaar wordt Veni gedekt.
Het is een merrie van Metall x sambertinox een tuiger.
Aan Arie van de Goor hadden we al advies gevraagd en hij zei dat we vooral bloed erin moesten brengen. Zelf vond hij Painted Black geschikt ondanks, of juist wel omdat, er Ferro bloed inzit. Het is dus wel een klein beetje inteelt.
Ik zal foto's plaatsen morgen of vandaag van de merrie.

Welke hengst zorgt voor wat meer bloed en heeft goede cijfers voor dressuuraanleg? Kleur maakt niet uit. Graag wel een beetje maat minimaal 1.65 ofzo.

hengsten die ik aansprekend vind, of ze bij Veni passen weet ik niet ik ben een leek op het gebied van fokkerij en op eventuele inteelt heb ik ook nog niet gelet.

- United
- UB40
- Scandic
- San Remo
- Rhodium
- Flemmingh
- Jet Set D
- Special D
- Rubinstein
- Jazz

Er is vast geen lijn in te ontdekken maar dan heb je een beetje een idee waar ik zelf aan zat te denken. Nu eens uit gaan zoeken hoe deze hengsten fokken

lachmar

Re: welke hengst raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 12:41

Tuschinski geeft bloed door.
Ben afgelopen week naar z'n afstammelingenkeuring wezen kijken en het waren allemaal chique bloederige beestjes.
Ze konden ook allemaal goed bewegen.
Heb hier ook bij fokkerij en afstamming foto's staan dus dan kun je eventueel even kijken.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 12:43

Misschien is het goed om de goede en slechte dingen van jou merrie op te sommen. Zodat de hengst daarin kan verbeteren. Eventueel een foto?

Ik denk dat mensen je dan beter kunnen helpen

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 12:48

Arie heet Adriaan of bedoel je die niet?
(sorry dan)

Ehm, na foto's en meer uitleg komen we verder denk ik...

esperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 13:09

Vandaag of morgen foto's.
De fokker van Metall, A. van de Goor en hij laat zich Arie noemen, misschien heet hij "in het echt" wel Adriaan. Ik ken die man ook niet verder.

Even ter verduidelijking: Nu wil ik graag weten welke hengsten Veel dressuuraanleg hebben, maat doorfokken, en een beetje bloederige types.
Dat zijn de eerste voorwaarden hebben ze 1 van de drie niet vallen ze al af.

Als ik foto's heb kan bokt gaan brainstormen over de geschikte match Snap dat het een beetje moeilijk gaat met alleen de afstamming.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:09

Uptown!!

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:31

Krack C is natuurlijk een beweger van ongekende kwaliteit, geeft ook maat door en ook vaak wel wat bloederig types. Flemmingh geef ook maat maar pas op met je bovenlijn.

Jetset-D geeft ook maat, (je hebt joekels van 1.80, maar ook kleintjes van 1.62), maar dat is dus vaak zo met 'maat fokkend', ze willlen dan ook wel eens strooien (Flemmingh geeft ook wel eens kleintjes).

Over Uptown is nog niet veel bekend. Mij kan hij ook niet bekoren nadat ik hem op de pavo-cup heb gezien. Verder staat Kennedy nu niet bekend als hengst die veel maat doorgeeft. Verder zou ik ook niet zo dicht op Ferro willen fokken, lijnenteelt is mooi, maar op deze manier wel erg dichtbij. Het zou iig niet mijn keuze zijn.

Scandic zou ik ook nog wel een goede keuze vinden, geeft heel veel beweging door aan zijn kinderen, over maat is nog niet veel bekend. De veulens van hem zijn in ieder geval wel goed ontwikkeld. Bloed voert hij, dus Scandic is zeker een goede optie.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:38

Ben het met Sjappie eens wat betreft de maat van Uptown. Kennedy verkleint, dus het is nog maar de vraag wat Uptown doet.
Van Tuschinsky en United is het ook nog maar de vraag wat ze doen qua maat: ze komen beide uit een moeder van 1.62 m.

Saskia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:44

Ik weet verder niet zo veel van fokken af , maar ik heb verschillende mensen die hun Merrie door Flemmingh hebben laten dekken horen zeggen dat het niet gelukt is

Eileentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:48

peeri schreef:
Volgend voorjaar wordt Veni gedekt.
Het is een merrie van Metall x sambertinox een tuiger.
Aan Arie van de Goor hadden we al advies gevraagd en hij zei dat we vooral bloed erin moesten brengen. Zelf vond hij Painted Black geschikt ondanks, of juist wel omdat, er Ferro bloed inzit. Het is dus wel een klein beetje inteelt.
Ik zal foto's plaatsen morgen of vandaag van de merrie.

Welke hengst zorgt voor wat meer bloed en heeft goede cijfers voor dressuuraanleg? Kleur maakt niet uit. Graag wel een beetje maat minimaal 1.65 ofzo.

hengsten die ik aansprekend vind, of ze bij Veni passen weet ik niet ik ben een leek op het gebied van fokkerij en op eventuele inteelt heb ik ook nog niet gelet.

- United
- UB40
- Scandic
- San Remo
- Rhodium
- Flemmingh
- Jet Set D
- Special D
- Rubinstein
- Jazz

Er is vast geen lijn in te ontdekken maar dan heb je een beetje een idee waar ik zelf aan zat te denken. Nu eens uit gaan zoeken hoe deze hengsten fokken

Ik zal Special D kiezen
Die hengst ken ik het is het paard van mij instruktuur.
Hij heeft mooi nakomelingen.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:55

Eileentje schreef:
Ik zal Special D kiezen
Die hengst ken ik het is het paard van mij instruktuur.
Hij heeft mooi nakomelingen.

Wat een argument...sorry hoor!

esperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 14:08

Special D vind ik mooi qua type maar hij is zelf van Metall.... EN idd slecht argument

En wat vinden jullie van Painted Black?

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 14:13

Special D is inderdaad mooi, maar om met DE zoon van Metall te dekken...dat gaat wel erg ver.

esperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 14:18

Dat vond ik ook. Ik vind Ferro eigenlijk ook te dichtbij bij P.B

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 14:31

Met painted black is het ook nog maar afwachten wat je eruit gaat krijgen. Hij is zelf ook niet erg groot.

Je kan ook nog voor Gribaldi zelf gaan denk ik.

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 14:32

Ik zou gaan voor Warkant van 't Gestelhof gaan.. Zit ook Ferro Bloed in!!

Nog betaalbaar en een goeie hengst!!

esperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 14:50

AnoukShel schreef:

Ik ken hem niet en hij is ook niet KWPN goed gekeurd?

esperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 21:49

de beloofde foto. Ze is zo uit de wei geplukt en is nog niet bereden of zelfs maar gelongeerd.
Afbeelding
Afbeelding

Sorry heb geen echte standfoto's

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 21:52

Florencio of Sandro Hit

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 08:00

peeri schreef:
AnoukShel schreef:

Ik ken hem niet en hij is ook niet KWPN goed gekeurd?

Nee, Bwp gekeurd. Maar om eerlijk te zijn er zit beter matiriaal in Nederland dan deze hengst.

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 08:09

Warkant van 't Gestelhof
Ferro x Furioso x Grandduel (halfbroer Turbo)
zwart- 1m72 - 1999

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zwart, groot, veel beweging en geweldig springen (een echte atleet)

Gekeurd voor Westfalen en BWP
Veulens aanvaard door BWP, SBS, Westfalen, KWPN en Zangersheide

Medisch goedgekeurd door Universiteit Gent (BWP)

70-dagen test in Adelheidsdorf (Duitsland): Leistingsklasse I - 131 punten

cross index 148 (1ste plaats)

dressuur index 133 (2de plaats)

spring index 118 (6de plaats)

Hij is 1.72

Deze mooie grootramige zwarte Ferro-zoon heeft alles om een topper te worden: perfect model, 3 fantastische gangen, geweldig springen, souplesse en wereldafstamming. Dressuur, springen of cross: hij kan het allemaal.

Zijn vader, de zwarte Ferro, is zonder meer de beste dressuurhengst van de laatste jaren. Met Coby Van Baalen behaalde hij talloze internationale overwinningen en olympisch zilver. De oudste kinderen van Ferro presteren ondertussen reeds op Grand-Prix niveau, en dit zowel voor dressuur als springen.

Moeder Oreal komt uit de beroemde Blesse-stam en staat garant voor prestatie en schoonheid.
Moeder, grootmoeder en overgrootmoeder waren nationaal merrie kampioene. Uit deze stam komen vele goede sportpaarden, zowel in dressuur als in springen. Moeder Oreal gaf op jonge leeftijd reeds vele top dressuur- en springpaarden: Roxane (Ria Loots), Sandro (Rita Philippaerts), Turbo (Philippaerts), Vasco (Wilfried Mondelaers) en Warkant (Wilfried Mondelaers). Op basis van eigen prestaties en vererving kreeg moeder Oreal het elite-label.

Warkant is een half-broer van Turbo van ‘t Gestelhof, gekeurde hengst in België (BWP) en Zangersheide, en goed presterende sporthengst bij Ludo Phillipaerts en half-broer van Vasco van 't Gestelhof Nationaal kampioen LRV Z2 in 2004 en achtste op WK jonge paarden te Verden.

Op 3-jarige leeftijd behaalde hij in Adelheidsdorf een schitterende 3de plaats in de zwaarste hengstenproef van Duitsland.Warkant bewees hier een veelzijdig sportpaard te zijn: cross index 148 (1ste plaats), dressuur index 133 (2de plaats), spring index 118 (6de plaats). Stap: 8,7 - draf: 8 - galop: 8 - rittigkeit: 9 - springen: 9. Door zijn prachtig model en geweldige sportaanleg is Warkant in Duitsland voor het leven goedgekeurd.

Als 4-jarige presteert Warkant buitengewoon en veelzijdig. In dressuur was hij met 16 overwinningen de meest winnende dressuurhengst in 2003 van België onder amateur-ruiter Wilfried Mondelaers. Bovendien bewees hij nogmaals zijn springaanleg: 2de op internationale springwedstrijd voor 4-jarigen in Ochtrup (Duitsland) en beste 4- jarige gekeurde BWP hengst in hengstenproef op Jumping Mechelen.

Ook als 5-jarige presteerde Warkant zeer goed in zowel dressuur als springen. Warkant won 8 dressuurwedstrijden, was eindwinnaar in de cyclus voor 5-jarige dressuurpaarden, won 2 maal in de beker van België en was 2de in de finale van jonge dressuurpaarden in LRV - BWP. Wederom onderstreepte hij zijn springaanleg in de dekhengstenproef op Jumping Mechelen. Warkant behaalde de barrage en was opnieuw beste BWP gefokte hengst.

Hoop dat je wat hebt aan deze informatie

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 08:19

petraaken wat bedoel je met jouw zin????

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 09:10

Mijn zin? Ik zei gewoon dat er beter materiaal te verkrijgen is in nederland dan in België. Duitsland heeft nog meer keuze.