Julio Mariner

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Perla

Julio Mariner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 10:50

hallo,
ik heb een paard gekocht (Julio Mariner xx x Tolad)
nou wil ik graag wat meer weten over Julio Mariner ik weet dat hij een volbloed was en dat hij vorig jaar is overleden op 29 jarige leeftijd.
maar hoe was zijn karacter etc.
weten jullie het??
of zijn er meer met een paard van Julio Mariner??
laat het me even weten

oja... foto's van mijn paard volgen nog wel (als ik weet hoe dat moet )

MarNouv

Re: Julio Mariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:09

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:14

Ik heb een julio mariner gehad.
Een heel leuk paarjde met een gouden karakter.

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:15

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:22

wij hebben een julio mariner X zeoliet gehad... geweldig beest smal type, hoogbenig met fijne bewegingen hij was reeds met 5 jaar Z-dressuur klaar, helaas na rontgenoligische keuring niet geheel goed (understatement) kon ook fijn springen... maar vooral zijn karakter was goed waard, bleef altijd voor je gaan, en zou nooit iets geks doen..... heel erg fijn paard.... helaas niet verder verkocht voor de topsport wegens OCD..... erg jammer....

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 22:05

bij ons op stal hadden ze een julio x columbus dacht ik maar daar ben ik niet zeker van. echt een schijterd en best een lastpak, je wist nooit wat je aan hem had in het parcours. daarom is hij ook verkocht. (sprong L of M?)

naast die ruin hebben ze ook een julio x Damiro dacht ik, maar ben ik ook niet helemaal zeker van. dat zou dan de dochter van de columbusmerrie zijn. dat is wel een heel goed paardje, klein maar fijn. goed springen, is nu 6 en springt M. klimt als een kat over het hout.
heb helaas geen foto's.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 08:59

Leuk zoveel reacties
maar er zijn ook een paar die hebben het over Julio en niet over Julio Mariner is datdan wel de zelfde hengst?

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 10:27

Ja duh

In mijn profiel staat ook nog een julio (vos)merrie die ik gereden heb. Heb geen zin om al die fotos en het verhaal hier te typen als je ook gewoon ff in mn profiel kan gluren.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 11:45

Odie schreef:
Ja duh

In mijn profiel staat ook nog een julio (vos)merrie die ik gereden heb. Heb geen zin om al die fotos en het verhaal hier te typen als je ook gewoon ff in mn profiel kan gluren.

Sorry hoor er zijn zoveel hengsten die bijna de zelfde naam krijgen maar als we het over Julio Mariner hebben zullen we dat er dan maar gewoon bijzetten dat is voor iedereen duidelijk

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:03

Julio Mariner word in de volksmond Julio genoemd. Is makkelijker Maar als jij Julio Mariner wil, dan krijg je Julio Mariner.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:16

Julio was qua karakter een super hengst. Hij heeft een aantal goedgekeurde zonen. jefferson in Holstein, Omariner in Denemarken, Pompadour bij het AES en Pythagoras bij het KWPN. Van Pythagoras hebben wij een merrie. Julio is echt een Favo van mij. Ik heb trouwens vele foto's van hem. Als je er belang bij hebt moet je me maar even mailen.

Marij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 12:27

Als je meer wil weten over Julio Mariner kun je ook even bellen met de Watermolen, www.watermolen.net, hij heeft hier een tijd ter dekking gestaan. Ze hebben daar ook veel nakomelingen van m staan.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 12:58

Hier een paar foto's van mijn paard (v. julio Mariner)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik dacht ik plaats even een paar foto's dan weten jullie wat voor paard het is

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 13:13

ik heb ook een Julio Mariner

en ik ben er zoooo blij mee...super karakter misschien niet het bestgebouwde dressuurpaard maar heeft door zn karakter met gemak het Z doorlopen

Veteris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:37

Hoi Perla,

Ik heb tijdens mijn stage bij de watermolen (nu ongeveer 4 jaar geleden) het genoegen gehad om dagelijks met julio mariner om te gaan. Wat karakter betreft verruit de fijnste hengst in de omgang een echte knuffelkont en zeer goed opgevoed. Ik heb eigenlijk gedurende die periode nooit problemen met hem gehad. Ik ben dan ook nog steeds helemaal gek van hem en als het een beetje meezit kan ik volgend jaar mijn Voltaire merrie (gefokt door Jan Greve) nog met hem laten dekken (als het goed is hebben ze nog sperma apart gehouden voor me). Mocht je specifieke dingen over Julio zelf willen weten dan hoor ik het wel!

Groetje

secret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 08:15

Tyghano heeft een julio marinier misschien kun je in haar profiel kijken staan veel foto's ! Ze rijdt er overigens op dit moment z mee met wp

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 08:35

Ik heb zelf een Amulet X Julio Mariner gehad ontzettend goed karakter, maar ook erg slim ontsnapte overal uit. Verkocht naar Spanje waar ze nationaal springt.

PB Agossie op bokt eens die heeft een Tolad merrie en LDRD heeft een Havidoff X Tolad.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:58

ik ken er 2, een die l2 dressuur is en l springen, dat paard is heel braaf maar geloof ik niet heel fijn te rijden. zie voor dat paard www.picturetrail.com/alexandra1989 het is het paard quins.

Ook ken ik er nog een, die is m sgw en heeft ook een goed karakter alleen mist het lef volgens de eigenaar voor het Z sgw.

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 15:50

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 15:59

Ben ik blij dat niet alle kinderen van Julio Mariner het zelfde zijn Perla is namelijk wel een heel fijn paard zowel onderhet zadel als in omgang

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:35

Ik heb een Julio Mariner x Ramiro x Le val Blanc x Jagermeister gehad.. Ik kon er niet mee overweg. Had last van singeldrang. Was erg angstig!! Hij is nu verkocht na een meid kort bij utrecht. Zij kan er wel super goed mee overweg en heeft ondertussen haar eerste winstpuntje behaald!! De klik was er tussen ons niet, maar gelukkig wel met haar nieuwe eigenaresse!!

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:12

wij hebben thuis ook een julio mariner, als fokmerrie...helaas heeft ie in zijn jeugd een ongeluk hgehad waardoor ze ongeschikt is voor de sport, gelukkig fokt ie wel goed, rij er nu een vierjarige van.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 21:46

Ik denk dat kinderen van Julio Mariner wel een beetje eenkennig zijn dit merkte ik eerst ook wel iets bij mijn paard ze miste haar vorige eigenaar wel maar wilde toch wel voor me werken maar als mijn moeder komt om haar in de wei te doen kijkt ze wel wat vreemd van jij bent mijn baas niet.
dus eenkennig is misschien ook weer niet het goede woord meer baasgericht dat ze voor een baas willen gaan. Ik weet niet hoe jullie ervaringen hier mee zijn ben wel een beetje nieuwschierig naar.

gompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:20

Wij hebben ook een nakomeling van Julio Mariner!

Bo (heet officieel Iwan) is nu 15 jaar en was totaal verpest qua rijden, mijn dochter heeft er 6 jaar over gedaan om hem startklaar te maken.
Dat kwam ook door haar rijkennis, maar ze zijn nu samen helemaal klaar!! Hij heeft een fantastisch karakter, wel pittig, maar daar hou ik van................... Hij werkt erg graag en wil alles super goed doen...................... Is wel jaloers, als mijn dochter een ander paard moet doen, gooit ie zijn oren in zijn nek en reageert verwend..............ook tegen haar hondje!!!! Hij heeft nogal wat lichamelijke problemen gehad en die zijn nu bijna allemaal opgelost, op zijn hoeven na................. Schijnt bij Volbloeds bijna altijd een probleem te zijn.

IK heb er in ieder geval geen spijt van dat we hem gekocht hebben en hij gaat NOOIT meer weg................

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 12:01

Ik rij een nakomeling van Julio Mariner, ze is nu 5, super karakter, maar je moet haar wel voor je winnen en de goede knopjes weten te vinden, anders komt ze lui over, terwijl ze dat absoluut niet is. Volgens iemand die veel met Julio heeft gewerkt lijkt ze erg veel op haar vader, ze is rustig in de omgang, ontzettend zelfverzekerd en doet alleen waar zij zelf zin in heeft. Wil ze niet over een bruggetje, krijg je haar niet over een bruggetje . Ze beweegt trouwens super!