Welke hengst bij merrie van Stravinsky xx?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

adnil35

Welke hengst bij merrie van Stravinsky xx?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 22:15

Ik heb een 3jarige merrie van Stravinsky xx. Nu is het voor mij misschien een optie om bij haar een veulentje te fokken. (is lang niet zeker, maar is gewoon een optie die ik wil overwegen).
Vilia is nu 1.72 en donkerbruin. Ik wil graag een veulen fokken in de dressuurrichting. Ik heb haar pas net onder het zadel dus weet nog niet zo goed wat haar zwakke en goede punten zijn.
Vooral de galop is een gemakkelijke gang voor haar. Verder vangt ze zich ook erg gemakkelijk op in de overgangen. Verder kan ik nog niet zo veel dingen over haar rijden vertellen.
Verder ben ik niet op zoek naar een zwaar overdreven voorbeenzwaaier, omdat deze paarden over het algemeen van achteruit moeilijker te sluiten zijn.
Vilia heeft een heel erg lief en aanhankelijk karakter. Wel is ze ontzettend kijkerig, veel meer als de gemiddelde 3jarige. Ze wordt dan niet gemeen, maar gewoon 4 keer zo groot! Dus een iets cooler karakter zou wel gewenst zijn.
Qua bouw zou ik graag een iets rondere kont zien (zo kan ik het beste omschrijven) en iets aansprekender hoofd.
Ook wil ik graag niet al te veel volbloed in bloedvoering van de hengst, om zo een evenwichtiger model te krijgen.
Dit is haar afstamming;
http://www.allbreedpedigree.com/vilia2

En even wat foto'tjes;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dus als jullie een idee hebben welke hengst (of hengsten) leuk bij deze merrie zouden passen, roep het maar!