Trekpaardfans...?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janneke7

Trekpaardfans...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 21:02

hallo allemaal,
ik heb zelf een belgisch trekpaard merrie van zo'n 5 jaar oud en 1,73 m hoog . ik rijd zo'n beetje dressuurmatig. dwz ze kan wijken voor de kuit, en dat soort oefeningen maar niet het ''echte' verzamelen.
wat hebben jullie allemaal kunnen leren bij trekpaarden en in hoever kun je daarin doorgaan? zou een trekpaard bijvoorbeeld kunnen piafferen? eerlijk gezegd zie ik het de mijne nog niet doen...
wat voor bit gebruiken jullie? een trens of een stang of een gewoon recht bit (soort stang zonder kettinkje)?
rijden jullie ook wedstrijden, en zoja wat voor niveau en zijn dat dan wedstrijden alleen voor belzen of gemengd?
kben erg nieuwsgierig naar jullie meningen...

Ntlie_

Re: Trekpaardfans...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 20:38

Heb je een foto? Ben wel benieuwd hoor!

Ik heb zelf helaas geen trekpaard, maar heb er wel een hele poos eentje 'verzorgd'. Het was niet echt verzorgen, maar ik wandelde altijd met hem als ik mee ging met m'n vriendin naar haar verzorgpaard (die staat bij hem op stal).
Naja hij was toen nog maar 1.5 jaar dus moest nog heel wat leren zoals voetje geven, netjes stil staan onder het poetsen, en netjes naast je mee lopen. Najaa het was echt superleuk met hem maar om bepaalde redenen zijn we gestopt. Ik mis hem nog steeds.

Ik heb ook wel een paar foto's van Max, o.a in m'n profiel en als je er nog meer wilt moet je dat maar even zeggen