Vruchtbaarheid Argentinus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

christ

Vruchtbaarheid Argentinus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 19:50

Volgend jaar zou ik graag mijn merrie laten dekken van Argentinus.
Onlangs heb ik vernomen dat hij niet meer zo vruchtbaar zou zijn.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Kan je in Duitsland laten dekken met vers sperma van Argentinus? En waar?

gabrycha

Re: Vruchtbaarheid Argentinus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 20:57

http://www.zuchthof-klatte.de

Bedrijf ligt in klein Roscharden naast Lastrup in kreis Cloppenburg ongeveer een uur rijden vanaf de grens bij winschoten Groningen.

Je moet bij dekking vooraf 1000 euro betalen en bij dracht 1000, gezien de vele vele veulens dit jaar die ik van argentinus heb gezien zal de onvruchtbaarheid wel meevallen, alleen is de hengst momenteel wel 25 jaar.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 08:22

ik hoop dat ie nog enkele jaren beschikbaar blijft,..... wij hebben nu een 1,5 jarige tenerife X nimmerdor X amor... die we er misschien bij willen dekken op 3-jarige leeftijd, we zijn namelijk al jaren helemaal gek van argentinus, geweldige hengst, alleen niet ieder type merrie past erop... het schijnt dat je een bloederige merrie nodig hebt. en dat is de tenerife wel dus..... afwachten....

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 09:21

Vriend van mij heeft er zijn merrie drachtig van. Eerst een paar keer met andere hengst geprobeerd en van Argentinus was ze meteen drachtig! Inderdaad een bloedmerrie.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 09:24

Begin dit jaar was er, toen ik mjn merrie wegbracht, sperma aangekomen van Argentinus op de Dalhoeve. Omdt zijn deze verhalen ook gehoord hadden, hebben ze het gelijk onder de microscoop gelegd. Ik heb het ook mogen zien. Het sperma was van goede kwaliteit, zelfs in koude toestand bewogen ze flink.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 23:38

Argentinus fokt vrij uniform bij hele verschillende merries dus een bloedmerrie heeft hij niet nodig, waar komt dat verhaar nu weer vandaan?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:37

Zijn beste nakomelingen komen uit bloedmerries is mijn ervaring.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:25

MissHIS schreef:
Zijn beste nakomelingen komen uit bloedmerries is mijn ervaring.

Ik heb afgelopen zomer veel fotos gemaakt van zijn nakomelingen je mag ze met alle plezier bekijken maar t waren dezelfde type veulens uit verschillende moeders, een die werd beloond met een 9 voor type kwam uit een grove grote holsteiner merrie die niet bepaald veel bloed had.
Mja misschien is argentinus niet bepaald bleoderig van type en wordt de norm gezet op dat hij deze wel nodig zou hebben....