wat voor hengst ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_N

wat voor hengst ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 19:09

de eigenaresse van mijn verzorg paardje wakonda wil haar volgend jaar laten dekken maar ze heeft geen idee door wat voor ras..
dus mischien zouden jullie haar en mij daar bij willen helpen..
wakonda is een kruising tussen arabier en welsh en is ongev 1,50 groot op dit moment
ze is nu 3,5 en zal denk mischien nog een paar cm groeien dat weet ik niet precies..
ze zoekt een hengst met een betrouwbaar en rustig karakter omdat wakonda zelf nog wel een opgewonden standje is afentoe
het liefst de lengte rond 1,50 en 1,60

dit is wakonda :
tis een grote foto want ik weet niet hoe je ze kleiner moet maken

Afbeelding

Afbeelding
de teugels hangen los omdat ze alleen voor de foto aan de longeerlijn liep ff snel normaal halen we ze eraf..

hoop dat jullie mij en het baasje kunnen helpen.
in idd geval alvast bedankt.

chant_xx

Re: wat voor hengst ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:13

ik zou naar de nieuwe heuvel gaan website www.denieuweheuvel.com
er staan onwijs mooie en leuke paarden op
en er staan denk wel genoeg op andere stallen zal wel even voor je kijken !

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:33

op stal nieuwmoed staan hele mooie ponyhengsten op, misschien heb je daar wel wat aan.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:36

Je zou even op www.bvhh.nl moeten kijken.. daar staan bijna álle stations.. ook pony's meende ik.

offtopic: die neusriem mag een flink stuk omhoog gezet worden!!

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 17:00

miisshOrse schreef:
Je zou even op www.bvhh.nl moeten kijken.. daar staan bijna álle stations.. ook pony's meende ik.

dat weten we nja wisten we hij zit al strakker maar tis een erg oud hoofdstel :S en als je hem dan strakker gaat doen blijft ie naar beneden hangen.. :S want qua strak zitten zit ie goed maar hij blijft naar beneden hangen.. maar hij zit nu al strakker hoor dit is al een oudere foto

ontopic in idd geval alvast bedankt zal ff gaan kijken

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:06

DreamingOne schreef:
miisshOrse schreef:

dat weten we nja wisten we hij zit al strakker maar tis een erg oud hoofdstel :S en als je hem dan strakker gaat doen blijft ie naar beneden hangen.. :S want qua strak zitten zit ie goed maar hij blijft naar beneden hangen.. maar hij zit nu al strakker hoor dit is al een oudere foto

ontopic in idd geval alvast bedankt zal ff gaan kijken

Leuk dier om te zien, er zijn misschien wel enkele mooie NRPS- hengsten voor deze merrie.
Over je neusriem, die moet niet strakker, maar hóger. Aan de zijkanten moet ie flink omhoog, zohoog, dat je nog 1 vingerbreedte van zijn jukbeen afzit. Ook voor de foto de volgende keer de teugels even opknopen, want een ongelukje zit in een heeeeeeeeeeel klein hoekje.
Bij de keuze van je hengst, ga eens de plus en de minpunten van de merrie na. Heeft ze een krabbelgangetje, zoek dan een hengst met beste bewegingen om het te verbeteren bij het veulen enzovoort. Succes met je zoek- actie, het is een hele opgave om niet bij de eerste de beste hengst in katzwijm te vallen, .

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:07

Nu ik de foto's nog eens bekijk, schrik ik eigenlijk behoorlijk van de conditie van het bruine paard daarachter!!!! Wat is er met dat dier aan de hand?? Is het ziek?? Het is brood- en broodmager..........

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 17:25

het bruine paard daarachter is mn andere verzorgpaardje die is 35 en gaat de laatste tijd erg achter uit als het zo doorgaat overleeft ze waarschijnlijk deze winter niet meer.. ze heeft begin dit jaar wormen gehad want de eigenaresse had de wormen kuur niet gegeven en toen is ze dus erg achteruit gegaan ben me kapot geschrokken maar er is niks aan te doen ze wordt niet dikker meer .. mja in me profiel staat er ook nog wel info over..

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 20:50

maar weten jullie een nrps hengst die niet onder de 1,50 is? want het liefst moet het veulen ff groter worden
of weten jullie een website waar nrps hengsten op staan?
ben nog niet zo thuis in het hengsten gedoe
(trouwens die boze smilies in mn vorige bericht moetsen deze zijn ) ging wat mis.. deed het met msn smilies en tsja dan krijg je deze