Hengst Osmium info gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

secret

Hengst Osmium info gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 13:10

Wie heeft er een afstammeling van de hengst Osmium?
En dan heb ik de volgende vragen:
Hoe kan deze springen ( los en of onder het zadel )
Hoe doet deze het in de dressuur/
Wat is het karakter

En alle overige info die je kwijt wilt zijn welkom!!
Alvast heel erg bedankt!!

wmrhorses

Afstammelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:22

Hoi

Ik heb geen osmium maar ken wel iemand met een osmium.
Deze merrie van 4 jaar kan netjes lopen, heeft geen stalgebreken en springt vrij heel apart. Ze is l2 dressuur en l springen netjes dus voor een 4 jarige

gr

Noon

Re: Hengst Osmium info gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 12:58

Tjah, ik rijd zelf een 4 jarige Osmium x Amethistmerrie. ze doet het zeer goed als fokmerrie, heeft dit jaar haar eerste veulen gehad en die was van Namelus R en die is verkocht aan Jan Greve te Haaksbergen.

verder springt ze los kennelijk zeer goed, ze had vorig jaar de beste cijfers voor het losspringen. (was er niet bij) en onder het zadel doet ze het netjes, we gaan volgende maand voor het eerst op concours.

ze springt wel wat ver naar voren ipv omhoog maar dat moet allemaal nog komen, we zijn namelijk nog maar pas begonnen met haar springtraning.

verder doet ze binnenkort mee met de dochter vd eigenaar aan de Zilveren Ster in Haaksbergen, dat word haar eerste dressuurconcours.

maar thuis en op de les loopt ze netjes, ze is wel wat heet voor de dressuur.

kwa karakter is ze verder wel super, ze wil graag over het hout en stopt inprincipe nooit. als je haar eenmaal aan het lopen hebt doet ze het super, maar je moet wel veel geduld hebben. en ze is verder ook wel vrij nuchter, behalve op andere terreinen dan gaat het knopje om.