Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Xox schreef:Contendro, Conteur, beide superooie hengsten en ook hele mooie nakomelingen.
Xox schreef:Contendro, Conteur, beide superooie hengsten en ook hele mooie nakomelingen.
lievenr schreef:Xox schreef:Contendro, Conteur, beide superooie hengsten en ook hele mooie nakomelingen.
ik geloof ook niet dat contendro een vergrootende factor heeft, od de hengstenkeuring van verleden jaar in hannover was er toch geen enkele groter dan 1.65 en zoveel massa hadden die toch ook niet tenzij ze uit een kas van een merrie kwamen, en het probleem met de contendro nafok is ook wel dat ze niet al te correct op de foto zijn, daarom zijn ze ook zo goedkoop verkocht behalve die twee paar goeie zonen,
conteur zit bij tannenhof, maar van de nafok heb ik nog niets gezien
lievenr schreef:Xox schreef:Contendro, Conteur, beide superooie hengsten en ook hele mooie nakomelingen.
ik geloof ook niet dat contendro een vergrootende factor heeft, od de hengstenkeuring van verleden jaar in hannover was er toch geen enkele groter dan 1.65 en zoveel massa hadden die toch ook niet tenzij ze uit een kas van een merrie kwamen, en het probleem met de contendro nafok is ook wel dat ze niet al te correct op de foto zijn, daarom zijn ze ook zo goedkoop verkocht behalve die twee paar goeie zonen,
conteur zit bij tannenhof, maar van de nafok heb ik nog niets gezien
libke schreef:paarden hebben ook nog moeders !!
om nou te gaan oordelen met 10paarden op 700 geboren veulens die jaargang is wat overdreven ; Bovendien is het dan van montender wel bekend dat hij aan één straal beentje een 3 heeft en daarvan dek je dan wel ??
De nafok van Contendro is super ,hij is niet zomaar aangenomen in hannover ,hij kan heel duidelijk op vele gebieden verbeteren ; Ze zijn maar al te blij dat de fokkers daar gebruik willen maken van Stakkato en Contendro of hun springpaardenfokkerij was helemaal om zeep !!
Neem er de uitslaglijsten van de laatse vrijspringwedstrijden eens bij :het is of stakkato of contendro in de eerste 10
libke schreef:lievenr ,jij praat over 10 paarden niet ik: je zegt 3 in klasse A ,4 in klasse C en 3 in klasse B.
Hoe kan je nu al een 8 -jarige hengst gaan VEROORDELEN op zijn nakomelingen op een BUndeschampionat , hij zal in zijn eerste dekjaar waarschijnlijk zoals vele hengsten niet bepaald de beste merries gekregen hebben , maar in de paarden die nu 3en 4 jaar zijn zitten er tussen met gruwelijk veel kwaliteiten dat heb ik zelf ontdekt in Duitsland , ik ga echt niet zitten wachten op een paar belgische merries om een oordeel te geven over de hengst , voor mij is hij één van de beste Contender zonen die er zijn . Bovendien is het toch niet zo dat hij E-pony's vererft maar eerder gewone maat paarden ,we hoeven toch niet allemaal weer kamelen te gaan fokken ????
Geef mij maar een type Stakkato of Contendro op stal ,dat zijn tenminste moderne knollen !
Oh ja :kijk hier maar eens naar de uitslagen , zo'n slechte contendro's allemaal![]()
http://
http://www.hannoveraner.com/zucht/freis ... url]
adriana schreef:En de hengst Colander dan? Ik ken hem zelf niet, maar zijn bloedlijn spreekt me aan Contender x Landgraf x Caletto II x Marlon xx dacht ik zo.
Hij staat bij de ijzeren man in het hengsten aanbod.