Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

chant_xx schreef:jah vooral op paardenmarkten dat koopt een slager waarvan je nit weet dat het een slager is koopt hem en met een grote vrachtwagen gaan e er heen maar erbesataan genoeg mensen diej wel hret veulen houden vooral een mini shetje
unamie schreef:ik kan me voorstelllen dat je dat leuk lijkt
maar wie zit er te wachten op een papierloos veulen
ook weet je nu niet of je hengstje wel gezond is tenzij je hem eerst veterinair laat keuren (als dat nog niet gebeurd is) zodat de kans op erfelijke gebreken zo klein mogelijk is
dit soort veulens hebben meestal weinig toekomst
ze staan op markten in rijen om verkocht te worden voor de slacht en gaan op transport naar één of ander (ver) oord
misschien wel iets om eerst over na te denken voordat je er aan begint
miisshOrse schreef:Ik denk dat ze bedoeld dat het veulen eruit er niet zoveel profeit van heeft
Tittel schreef:Kan me niet voorstellen dat mensen een veulen gaan nemen (kijk naar de kosten en de tijd die je erin steekt) om die vervolgens weer op de markt te verkopen.
Tittel schreef:Hengst is verder gezond (toen de shetlanders kwamen zijn ze gecontroleerd door de da). Heb meerdere paarden en ook komen ze wel eens in aanraking met andere paarden, dus dat risico wil ik niet lopen.