wie heeft er een Elcaro?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ferah2001

wie heeft er een Elcaro?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 11:48

Wie o wie?

En is die van jou zo'n etterletter als ze zeggen of heeft hij/zij een heel ander karakter?

ferah2001

Re: wie heeft er een Elcaro?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 13:42

Helemaal niemand? Zijn ze dan echt niet te genieten?

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:53

Ik heb geen elcaro, maar de halfzus van mijn merrie is een Elcaro (xCasanova). Een fijne bewerkbare merrie met een cool karakter. Qua exterieur vind ik haar niet zo luxe, maar ze heeft wel een goede beweging.

Ik dacht niet dat elcaro-nakomeling bekend stonden om hun lastige karakter. Heb ik dat mis?

ferah2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 14:08

Nou, ik heb eindelijk een vaste hoefsmid en tandarts gevonden voor hem.
Tot dan kwamen er een paar die hem bekeken vroegen wat voor merk het was en brachten hun spulletjes netjes weer terug naar de auto zonder verrichtingen aan mijn ruin.
Ik zelf vind hem inderdaad niet heel erg rustig, vooral niet onder het zadel. Hij heeft pit en wil HEEL ERG GRAAG werken.
Maar op stal is hij net een hond. Hij luistert ook hartstikke goed, zelfs mijn dochter van 4 kan hem borstelen enzo.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:11

Ik heb een elcaro x concorde
en ze heeft echt een eigen karakter en zal altijd haar zin proberen door te drijven. Op stal is het een verschrikking ze kan echt niet stilstaan (zelfs niet met eten). Maar ze kan ook echt heel leif zijn en mooi lopen. Maar ze akn vooral goed springen dat vind ze ook helemaal geweldig

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:38

Bij ons op stal staat een jonge hengst met lijnenteelt op Elcaro. Heeft een lief, maar o zo sensibel karakter. Ze zijn hem aan het beleren en je moet een flinke dosis geduld meebrengen. Hij is nogal snel in zijn 'eer' aangetast. Leert wel snel, maar als hij niet wil.. ben je zo weer een paar stappen terug. Nu kun je kiezen voor de botte-bijl-techniek, maar vooralsnog wordt gewoon geduld aangewend en wat meer tijd uitgetrokken. De eigenaar wilde hem eerst wegbrengen en door een externe laten aanrijden. Dat zou gebeuren binnen 4 weken .. Lijkt me in dit geval geen goed idee.

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:47

Ik heb ook een merrie van Elcaro,

Op stal en aan de hand is het een engeltje. Met rijden is het heel wisselvallig. Ze kan heel eenkennig zijn, als ze je niets vind, doet ze ook niks voor je, maar als het klikt heb je er een goud paard aan.
Ik rij nu Z2 dressuur met haar, voorheen heeft ze ZZ gesprongen en heeft op het hoogste niveau gecrost. Lekker allround paard dus.

ferah2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 15:08

Die van mij heeft inderdaad heel wat geduld en respect nodig om voor je te lopen. Ik heb er al heel wat mensen op gezet om hem gewoon even uit te laten stappen. Hij had toch al gelopen en was moe. Niet moe genoeg, zo blijkt al snel wanneer ik mijn vriendin over de bakrand heen zie bungelen en meneer zelf er quasi nonchalant bij zie staan. Met een gezicht van : Ik heb hier niets mee te maken hoor!! Ook mijn moeder heb ik zo onderhand uit moeten graven na een poging een rondje te draven. Die stond rechtop met haar hoofd in het zand. (8 weken een nekkraag) Zo zijn er nog veel meer voorbeelden, maar ik kan met hem lezen en schrijven!!
Ik vind hem ideaal en zou geen ander paard willen!

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:19

Dat soort dingen doet die van mij niet, ze wordt heel erg heet op de plaats, maar heeft zolang ik haar heb, onder het zadel nog nooit een bok gegeven.

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:40

Hier op stal staat ook een elcaro..Is heel eenkennig en hardlees..Erg nieuwschierig maar tegelijkertijd nerveuzig.. Het kan een etter zijn maar dat komt meer omdat ze nog jong is denk ik want het is al veel beter dan in het begin..Ze is 2 jaar en een elcaro x indoctro x ahorn.. In het begin zag ik het met haar niet zitten maar het trekt me nu steeds meer en ik denk zelfs dat mocht ze hier tot haar 3e jaar of langer blijven dat ik haar wel wil gaan rijden..

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 21:51

Hoi Hoi, ik heb ook een Elcaro. Een merrie van 13 jaar oud.

Enne...het is een ontzettend lief paard, op stal, op de trailer, onder het zadel....

Is Z dressuur met 13 winstpunten.

Wil graag voor je werken, gaat desnoods voor je door het vuur en vind het heerlijk om af en toe eens een sprongetje te nemen of door het terrein te crossen.....

Heerlijk zo'n Elcaro. *o/*

En al die vooroordelen....
Misschien dat er iets in de opvoeding niet goed is gegaan??? Dat kan natuurlijk altijd..... en dan is het wel zo...doe je bij een Elcaro iets niet goed, dan vergeet ie dat niet meer!!!
Weet niet hoe lang je je Elcaro al hebt?????

In mijn profiel staan foto's.

Ik gebruik haar nu als fokmerrie. Haar veulens hebben absoluut het super karakter van de mama.

Gelukkig heb ik nu een verzorgster, en zij gaat volgend jaar weer met haar starten....

ferah2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 11:17

Ik heb hem nu al bijna 10 jaar, en ik vind het ook een heerlijk paard om mee te werken en hij luistert perfect.
Echt totaal geen problemen met hem, maar het schijnt dat andere mensen daar anders over denken, al bij het horen van zijn afstamming.
Ik heb destijds die tandarts moeten beloven dat hij niets zou doen en ik met hem mee de box in zou gaan. Zodra hij iets zou proberen zou hij vertrekken. Is goed zei ik, ik wist zeker dat hij zich voorbeeldig zou gedragen. Hij heeft wat dat aangaat nog nooit iets misdaan.
Maar hoe lief hij voor mij en mijn dochter is, zo'n ettertje is hij voor anderen; ik vind het best grappig, ook om andere verhalen te lezen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 14:08

Onze fokmerrie is van Elcaro. Een fijne merrie met heel goede bewegingen. Met rijden was ze niet de makkelijkste, ze had een consequente ruiter nodig. We gebruiken haar nu alleen nog voor de fokkerij.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 20:01

Wij hebben een Elcaro ruintje op stal staan,zitten leuke bewegingen op en vrijwel een braaf paard alleen soms opeens slaat het om,maar of dat puberen is of gewoon zijn gedrag..Weet ik niet.Leuk ding iig !!
En we hadden nog een jonge ruin waarvan elcaro moeders vader was oid,leken iig totaal niet opelkaar