Ik rij regelmatig een 3-jarige Democraat en een 3-jarige Stravinsky xx. Beide zijn fijne paarden, en in karakter superkoel. Ik heb verder eigenlijk nooit echt nakomelingen van die hengsten meegemaakt, hoe zijn ze over het algemeen? Makkelijk, lastig?
Bij mij vorige stal staat er ook een democraat.Moet niet een van de makelijkste zijn .Opzich wel een mooi paard.Maar niet mij smaak.. Over democraat is pas een topic geweest.Even zoeken via bokt dus.
Bij ons op stal staat een 3-jarige Stravinky en een 14-jarige Democraat.
De ruin v Stravinsky is nu al over de 1.70m. Wel leuk gebouwd, maar nu nog ontzettend slungelig. Hij kan ook wel leuk lopen heeft alleen een wat uitzwaaiend voorbeen. Qua karakter is hij heel lief. Soms nog wel wat lomp, maar er zit echt geen kwaad in.
De Democraat ruin is ca. 1.67m. Ook een lief paard, maar wat onzeker. Vind het vervelend om alleen te staan en wordt snel wat zenuwachtig. Wel een fijn werkwillig karakter. Kan ook wel leuk lopen, maar is snel wat gespannen. Wel een heel eerlijk paard.
Ben ik weer! Ook ik heb een Democraat zoals je in eerder topics hebt kunnen lezen. Geweldig fijn paard, heel braaf en super zijn best doen. Verder inderdaad superkoel.
Heb nu 4 wedstrijden gereden en 9 winstpunten, nog 1 keer B starten en dan kan hij het L1 in!
Wanliki
Geplaatst: 10-02-09 14:02
Hee
Ik heb een Stravinsky Merrie Ze word nou 6 jaar oud en gaat binnekort het M1 in Ze is pas op der 4 ingereje en we zijn in een jaar tijd door de B, L1 en L2 gevlogen. Met rijden is ze niet altijd de makkelijkste.. Ze is wel super lief en doet echt goed der best
De meeste nakomlingen van Stravinksy zijn donkerbruin of zwart.. Heb laatst ook kertje een schimmel gezien En ze hebben vaak geen tot weinig aftekiningen:)
Wij hebben ook een Democraat nakomeling (schimmel) op stal staan. Het is een ruin van nu 12 jaar. Helaas is dit paard in het verleden slecht behandelt door zijn vorige baasje waardoor hij enigszins een kronkel in zijn koppie heeft.
Momenteel doet hij het erg goed, is op stal erg lief tegen iedereen en erg gemakkelijk. Dressuur loopt hij M1 en Springen ook M. Qua springen zit er veel meer in maar eigenaresse vindt het een beetje spannend, er zijn tevens al meerdere mensen uit het buitenland bij hem wezen kijken. Super aangezien hij dus 4 jaar geleden nog vrijwel niets kon. Overigens is hij momenteel erg gemakkelijk te rijden door andere mensen.
Echter, wanneer het spannend wordt kan hij heel lastig worden. Hij is heel sterk en gebruikt dit dan ook echt tegen je. Scheren is bijv. onmogelijk (zelfs niet na volledig plat te hebben gespoten) hij doet je werkelijk waar wat aan! Trailer laden was in het begin een drama, gaat nu goed maar was echt een ramp. Hij blijft soms gewoon heel erg opstandig, als hij iets niet wil gebeurd het niet en het is een echte volhouder. Met dressuur wil hij bijvoorbeeld niet doorsluiten, dan heeft hij een trucje uitgevonden en gaat hij gerust een kwartier stijgeren.
Dit alles kan natuurlijk ook met het verleden te maken hebben maar ik denk dat het ook wel karakter is.
Vilia staat momenteel een beetje op rust (ze wordt nu gereden door mijn zusje, maar dat loopt niet helemaal lekker...) en Donato groeit als kool! Het is een echte jaarling
petraaken