Iemand een tinker uit kudde engeland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renee91

Iemand een tinker uit kudde engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 20:46

Hallo,
Ik had een vraagje of iemand in het bezit is van een tinker die mee gekomen is uit een grote kudde uit engeland. Aangezien mij tinker daar ook vandaan is. Hierdoor weet ik haar afstamming niet en heb ik geen verder informatie over haar ouders. Heeft iemand foto's van toen de tinkers naar nederland kwamen en in de verkoop gingen? Misschien herken ik familie en misschien mijn eigen paard ook wel.

Lijkt me er leuk om is te gaan zoeken op foto's!!

Issy

Re: Iemand een tinker uit kudde engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 09:00

de meesten tinkers die in nederland zijn, zijn uit engeland of ierland uit de kudde naar hier gehaald. Echter een aantal importeurs vinden het onnodig om de juiste informatie over de ouders e.d. door te geven aan de koper. Terwijl in de kudde in engeland of ierland de informatie wel degelijk bekend is.
Er loopt immers altijd 1 hengst per kudde, dus vader van veulens zijn altijd bekend. Waar heb jij je tinker gekocht? dan kan ik misschien achterhalen waar deze vandaan komt.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 10:28

mijn tinker komt ook uit engeland,afkomst geheel onbekend !

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 16:19

tinkerstal de Gadedijk

biancavaneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 11:58

Hallo een vriendin van mij hier op bokt bekend als Enya-Indy heeft ook een tinker uit engeland of ierland. Voor zover ik weet ook bij stal Gadedijk vandaan (maar dat weet ik niet zeker.) Toen ze haar kocht was de merrie drachtig en heeft een roankleurige hengst op de wereld gezet. Geen idee wat voor hengst erop is geweest.

Groetjes Bianca

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 17:40

Misschien Crosby van de Asheuvel, Het veulen van Mijn tinker (inmiddels 1 jaar) is ook door deze hengst gedekt. Zij zetten een prachtige zwart ( bruin achtig) bonte hengst op de wereld. Toen we haar kochten was zij ook al drachtig.
http://www.asheuvel.nl

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 07:55

probeer het eens bij topic, in de huiskamer bij tinkerpraat. hier zitten veel fokkers van tinkers die rechtstreeks hun paarden uit het buitenland halen.

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 10:54

bedankt Issy