Rechter (Pot d'or X Etincelle s.f.)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Rechter (Pot d'or X Etincelle s.f.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 18:19

Heeft iemand info over deze hengst en wat foto's? heb al een paar keer gezocht maar nooit iets gevonden. Heb zelf een Gribaldi X Rechter had gehoord van iemand dat Rechter ook een goed dressuurpaard is en hoog in de sport liep.

elmiran

Re: Rechter (Pot d'or X Etincelle s.f.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 19:55

niemand?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 20:24

Ik heb een foto van Rechter. Stuur me maar een pm met je emailadres

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:33

Heb geen foto van rechter, maar we hebben wel een nakomeling van hem gehad.
Liep Z dressuur en kon echt super lopen.
Wel een hete, maar dat mag wel voor een dressuurpaard vind ik.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 16:26

Afbeelding

RECHTER 228 Stb - KWPN
(ex Jersey SF)

Fokker: L. Plaine (FR)
° 22-4-1975 - *6-1990 - black - 1.70m

*In juni 1990 kreeg Rechter van een merrie een klap waardoor zijn been brak juist boven het spronggewricht.

In 1980 afgekeurd op afstammelingen
In 1987 terug goedgekeurd op bais van eigen prestaties (dressuur)
en afstammelingen

ONDERZOEKSRAPPORT:

Karakter: Rechter is een rustige, soms speelse, enigzins verlegen hengst die in het begin van het onderzoek nerveus was.
Hij heeft een goed humeur en is gehoorzaam en gewillig.
Verrichtingsproef: Trekproef: gedrag bij het optuigen rustig, gedrag voor de slede zeer goed, is tijdens het ingespannen zijn enigzins gespannen.
Rijproef: paard zoekt weinig aanleuning, heeft te weinig stuwing en daardoor af en toe onregelmatig, knijpt met zijn staart.
Springen onder de man : paard heeft niet de moed om vroeg af te gaan, moeilijkheden in de achterhand, beentechniek kan beter.

Vrij springen : voldoende vermogen, ruim voldoende techniek.
Terreinproef : niet door op de sprong, gaat niet voldoende liggen in de galop, is in de cross ruim en handig op de sprong.

STAL EN TRAININGSRAPPORT :

Bij aankomst in het trainingscenter is de voedingstand normaal. Gedurende de training is Rechter "meer paard" geworden. In het begin paste hij zich slecht aan en toonde weinig kracht in de achterhand. Hij is nog moeilijk in evenwicht te krijgen,
maar dat evenwicht is bij hem wel te ontwikkelen. Zijn stap is matig. Zijn draf wordt, als er inspanning gevraagd word, wijd. De galop is zeer goed. Bij het springen toont de hengst een goede voorbeentechniek. maar is terughoudend. In het terrein laat Rechter matige verrichtingen zien. Bij de trekproef gedraagt de hengst zich best.
Rechter leert snel en heeft veel looplust. De te verrichten werkzaamheden ervaart hij als normaal. Zijn aanleg als springpaard is voldoende, evenals zijn aanleg als terrein en dressuurpaard. Rechter knabbelt aan de muren van zijn box. Op stal is hij rustig. Hij heeft kleine en smalle voeten.

Rechter heeft Grand Prix dressuur gelopen met Gerda Smelt.

wechelshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:32

hoi,

op mijn site : info over rechter en pot'd'or

wij hebben een dochter van hem

www.wechelshof.be onder MERRIES : ILONA dan onder pedigree

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 11:37

Verrichting: Matige stap, Draf achter wijd, Galop goed en toch Grand Prix dressuurpaard worden!! Ik vraag me af of er voorspellende waarde gehecht mag worden aan het verrichtingsrapport? (Niet on topic, weet ik).

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 19:57

thnx voor de info, nu weet ik waar m'n paardje sommige dingen van heeft

wechelshof: ga even je site bekijken, ben benieuwd. Mijn paard heeft als pa Gribaldi, en de vader van de moeder's kant (opa dus) is Rechter. Bekijk meestal de hele stamboom goed en verzamel van alles vind ik leuk. Heb echt al van alles gevonden...iets verder terug in de stamboom staat ook nog Ferro...en nog wat springpaardjes vond ik wel leuk om te weten