Ik zoek informatie over bloedlijn Wester Aikema. Kent iemand hier de fokker van en waar zit deze fokker dan precies.Heeft er misschien nog iemand een pony van Wester Aikema's Caspar en wat is daar dan het karakter van, ik heb een 3 jarige ruin van hem en ben erg benieuwd hoe deze bloedlijn is qua karakter en prestaties.
Hele bekende lijn, van dhr en mevr Bokje uit Ulrum.
Zelf hebben we een pony gefokt , vader w.a. Caspar , hele goede pony die al eens kampioen is geweest in het mennen(L dressuur), Udo de Haan uit Gersloot heeft hem in bezit. Was een beetje afstandelijk, maar wel heel mak.
Caspar heeft niet zo veel kans gehad in de fokkerij, er zijn niet veel nakomelingen van. Van Bommel had hem ter dekking, maar ze lieten hem eigenlijk nooit zien, op de hengstenkeuring bv, beetje slordig van van Bommel was dat ze zelfs geen afstmmelingen hebben laten zien, zich ook niet hadden afgemeld, deze hengst hadden ze nl verkocht voor de sport, hij is na verkoop geruind. Was ook niet doorgegeven aan het stamboek.
Caspar vond ik op stal(destijds bij Brouwer) best vriendelijk en je kon er gewoon bij in de stal, kwam destijds heel betrouwbaar over.
Idd een erg bekende fokkerij!!! Leuk in de zin van bokkers... veel van de Wester Aikema's pony's lijnen terug op de merrie Heidehof's Linette (v. Gredington Viceroy) die gefokt is op de stal waar bokker Welshfanatic rijdt
Verder liep er dit jaar op de CK nog een 3-jarige Wester Aikema's Brechje in de kampioensring!!
Ik heb een nakomeling van Wester Aikema's Caspar gehad hij is verkocht voor de sport. Super mooi beestje kon ook erg goed bewegen en daarbij ook nog een super karakter. Heb hem verkocht omdat het een ruin was ben een merrie fan, tja en met een ruin kun je niet fokken. Verder heb ik een aantal jaren terug een veulen gefokt van Wester Aikema's Nando genaamd Daimler van de Ooyenseweg deze heb ik helaas moeten verkopen als jaarling en weet niet wat er met hem gebeurt is erg jammer had het graag geweten. was een erg chique veulen met een goed karakter.
Dit topic ligt al heel lang stil en staat inmiddels ook niet meer op de juiste plaats, ik zal het daarom een slotje geven. Op het subforum Welsh Pony's en Cobs, staat een topic waarin dit jaar nog gereageerd is, daar kunnen jullie verder praten: [WPC] Wester Aikema pony's