Heeft er iemand een nakomeling van hold up premier of info??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

uRaLiNDe

Heeft er iemand een nakomeling van hold up premier of info??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 17:43

Mn merrie is 14 juli geinsemineerd.
We hebben dit jaar gekozen voor de hengst Hold up premier..!!
Volgens van de lageweg .. bracht die mooie chique nakomelingen?? wie heeft er bewijs.. !! ???

Dit jaar hebben we een hengsteveulen van Empire.. bij eerste veulen- veiling was ie jammer genoeg een twijvel geval..
dus niet doorgekome.!!:(
En bij de veulenkeuring liet ie m jammer genoeg nie goed zien .. dus een 2de premie.!! ..!!
reageer allemaal snel ff !!
k zou t ook leuk vinde om info over de hengst empire te krijge !!!
EN FOTO'S VAN NAKOMELINGEN VAN HOLDUPPREMIER & EMPIRE

Hier foto van uralinde en Allard S:
Afbeelding

Bounce

Re: Heeft er iemand een nakomeling van hold up premier of in

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:02

bij ons op stal heeft een hold up premier gestaan, een 2 jarige.

heel mooi beestje echt zo'n *kwijl kwijl* paardje. de stal hulp kon er niet zo goed mee opschieten maar ik kon er geweldig mee, vond het ook jammer dat hij weg is gegaan. maar het was wel zo, hij mochtje of hij mocht je niet. maar ik zou zeggen, goeie keuze

draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 20:48

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 12:44

Zelf hebben we geen HUld up premier.
heb bij van de Lageweg gewerkt, veel huld up's gezien, zeer goede paarden, de meeste merrie werden ook ster.
Er waren een paar met wat een onedel hoofd, maar ze kunnen bewegen en goed sprigen
Van Empire zijn er nog neit zo veel jongen, vind het een mooie hengst, we gaan hem vast en zeker een keer gebruiken op een van onze merrie's

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 13:53

Ik heb een tijdje gewerkt bij een stal waar ze ook een tijdje een Hold Up hadden staan.
Was een gruwelijk mooi beest om te zien maar je kon dr nooit helemaal vertrouwen.
Ze moest verdoofd worden voor het insemineren en met een scheermachine hoefde je ook niet bij dr in de buurt te komen.
Ben wel benieuwd hoe ze zich gedroeg bij het zadelmak maken, daar ben ik helaas niet meer bijgeweest, toen werkte ik inmiddels al ergens anders

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 15:31

Bij ons op stal, hebben ze ook een Hold-Up.. En drie-jarige.. Is helaas klein gebleven, net 1.60, maar wel een superpaardje.. Nu net drie maand onder het zadel en ook al wat gesprongen springt alles, slootjes en muurtjes.. Makkelijk karakter, alleen wel heet..

Afbeelding

Vivre la Vie ( Hold Up premier* Ahorn* Pion)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:55

rieta hier op bokt hebben nakomelingen van hold up op stal staan! moet je die eens vragen!

uRaLiNDe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 17:52

Allemaal bedankt voor de berichtjes !!
Allard gaat 19 september naar de afstammelingen keuring (Empire) in bears.
Hij gaat er al 3 dagen eerder heen (met moeders) om mooi in het jasje gezet te worden
duss wel spannend!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:38

Ik heb ook een Hold up premier.
Een 5-jarige merrie. Moeder is een Nimmerdor.
Toen ik haar kocht was het inderdaad een heel chique en sierlijk beestje, nu ze wat ouder wordt wordt verandert dat wel iets. Ze wordt volwassener en wordt wat voller, het misstaat haar overigens niet. De laatste foto hieronder is van afgelopen week.
Ik vind dat ze een mooi koppie heeft, de meeste Hold up's schijnen dat te hebben. Ook mijn merrie is niet groot, met 1.62 houdt het wel op.
Qua karakter kan ik zeggen dat het een flink eigenwijze dame is. In het begin was het een aardig felle tante, nu ze meer weet wat er van haar verwacht wordt is ze meegaander en aardig koel in het hoofd. Moet wel weten wie de leiding heeft en dan heb je er een heel leuk veelzijdig paard aan. Ik spring er overigens niet mee, houd er zelf niet van, maar ze kan erg goed vrijspringen, beweegt makkelijk.

Laatst had ik er even een andere hoefsmid bij, hij doet veel Hold up's en vond het stuk voor stuk etterbakken. Ze hebben een flinke eigen wil en zijn vaak nerveus. Dat nerveuze had die van mij ook, dat is zo goed als over. Heeft inmiddels een aardig meegaand karakter in de omgang en heeft ponygrapjes

Een aantal fotootjes, in mijn onderschrift staan meer links naar topics met huis-tuin-en keukenfoto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uRaLiNDe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 11:24

Oke.. mooi beesje !!
Ben beniewd.. !!

Afbeelding
Hier uralinde(v.orame) en urlana(v.Flemming)

uRaLiNDe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 16:32

Iemand nog reacties over Empire of holduppremier ??