Ik heb ook een Hold up premier.
Een 5-jarige merrie. Moeder is een Nimmerdor.
Toen ik haar kocht was het inderdaad een heel chique en sierlijk beestje, nu ze wat ouder wordt wordt verandert dat wel iets. Ze wordt volwassener en wordt wat voller, het misstaat haar overigens niet. De laatste foto hieronder is van afgelopen week.
Ik vind dat ze een mooi koppie heeft, de meeste Hold up's schijnen dat te hebben. Ook mijn merrie is niet groot, met 1.62 houdt het wel op.
Qua karakter kan ik zeggen dat het een flink eigenwijze dame is. In het begin was het een aardig felle tante, nu ze meer weet wat er van haar verwacht wordt is ze meegaander en aardig koel in het hoofd. Moet wel weten wie de leiding heeft en dan heb je er een heel leuk veelzijdig paard aan. Ik spring er overigens niet mee, houd er zelf niet van, maar ze kan erg goed vrijspringen, beweegt makkelijk.
Laatst had ik er even een andere hoefsmid bij, hij doet veel Hold up's en vond het stuk voor stuk etterbakken. Ze hebben een flinke eigen wil en zijn vaak nerveus. Dat nerveuze had die van mij ook, dat is zo goed als over. Heeft inmiddels een aardig meegaand karakter in de omgang en heeft ponygrapjes 
Een aantal fotootjes, in mijn onderschrift staan meer links naar topics met huis-tuin-en keukenfoto's.