Mening gevraagt aan Shetlanderfokkers/kenners.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sasjuh89

Mening gevraagt aan Shetlanderfokkers/kenners.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 11:54

Hoi!
Omdat Uster nu toch echt richting 'grote shet' gaat en het de bedoeling is dat hij als drie-en-een-half-jarige naar de hengstenkeuring gaat, wil ik graag de mening horen van de kenners . Ik kan zelf moeilijk zien aan veulens/jaarlingen of ze het 'gaan maken'. Maar er zijn meerdere mensen die hun lof over hem hebben uitgesproken toen hij een veulentje was en ik ben benieuwd of hij die lof nog steeds waard is.

Hier de meest recente foto's. Voor eerdere foto's: zie mijn onderschrift ..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als de foto's niet duidelijk genoeg zijn,, of beter kunnen, laat het even weten, dan maak ik deze week nog betere foto's

Groetjes Saskia

irene

Re: Mening gevraagt aan Shetlanderfokkers/kenners.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 12:33

Wat is zijn afstamming? en dan vooral de moederlijn

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 12:38

Vader: Branco van Wegdam 2e premie
.......... v: Parlington Pimpernell 1e premie
.......... m: Oriana L.H. Kroon-Pref.

Moeder: First Filly of Cora van de Boksenlaer 2e premie
......... v: Allright van Spuitjesdom 1e premie
......... m: Cora van Voires Kroon

Achter Allright van Spuitjesdom zitten Vorden Buddleia (Pref.) en Boltwood Fairy Ring (Kroon-Pref.)

Alstublieft

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 15:02

Ennn toen kwam er geen reactie meer terug..
Shetlanderfokkers.. wakker worden

SeSch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:11

Lijkt me op zich geen verkeerde afstamming en je pony lijkt wel leuk gebouwd, maar heb je nog meer foto's van hem? Waar hij meer van de zijkant op staat en is hij zo verder correct?

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 18:26

SeSch schreef:
Lijkt me op zich geen verkeerde afstamming en je pony lijkt wel leuk gebouwd, maar heb je nog meer foto's van hem? Waar hij meer van de zijkant op staat en is hij zo verder correct?

Ik he bop het moment niet meer foto's maar ik kan er van de week nog wel wat maken anders . Wat bedoel je precies met correct? ,, Zn tanden staan recht ..

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:15

hij maakt misschien wel kans op de keuring, maar bedenk je wel dat er heel veel Parlington-bloed is (vele merries stammen te kort van hem af om te laten dekken). Maar hij heeft een mooi hoofdje en een prachtige bouw. Hoe zijn zijn bewegingen?

NFman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:07

Het klink mischien heel grof! Maar je vraagt om me mening. Ik ga alle keuringen af en breng veel voor. maar goedkeuren kan je denk ik vergeten sorry, maar je kan het altijd proberen. Zij rug is de week, maar dit kan nog goed komen. Ook heeft hij een heel fijn beenwerk. Met een langerekt lichaam. Zijn hoofd is heel erg mooi. Heel spreken met een mooie oogkas. Dit is mijn mening dus trek je er niks van aan. ga op je eigen gevoel af dat is het beste. doe ik ook altijd

Succes LP

NFman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 22:07

Het klink mischien heel grof! Maar je vraagt om me mening. Ik ga alle keuringen af en breng veel voor. maar goedkeuren kan je denk ik vergeten sorry, maar je kan het altijd proberen. Zij rug is de week, maar dit kan nog goed komen. Ook heeft hij een heel fijn beenwerk. Met een langerekt lichaam. Zijn hoofd is heel erg mooi. Heel spreken met een mooie oogkas. Dit is mijn mening dus trek je er niks van aan. ga op je eigen gevoel af dat is het beste. doe ik ook altijd

Succes LP

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 12:26

NFman schreef:
Zijn rug is de week, maar dit kan nog goed komen. Ook heeft hij een heel fijn beenwerk. Met een langerekt lichaam. Zijn hoofd is heel erg mooi. Heel spreken met een mooie oogkas.

Wat bedoel je precies met een weke rug? En hoe kan dit goed komen?

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie nog .. k weet dat het moeilijk word doordat hij Parlington Pimpernell in zijn stamboom heeft.

Groetjes Saskia

hamsterhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:36

Ik vind het zeker een mooi paardje, maar je moet er om denken dat hij niet te dik word. hij moet wel omhoog blijven groeien en niet in de breedte. Ken je niet een paar andere soort/leeftijd-genootjes waarbij hij kan staan? Daar groeien ze heel goed door heb ik gehoord en dat hebben we ook met onze jaarling gedaan. Door het spelen en stoeien groeit hij beter!

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 08:24

hamsterhoeve schreef:
Ik vind het zeker een mooi paardje, maar je moet er om denken dat hij niet te dik word. hij moet wel omhoog blijven groeien en niet in de breedte. Ken je niet een paar andere soort/leeftijd-genootjes waarbij hij kan staan? Daar groeien ze heel goed door heb ik gehoord en dat hebben we ook met onze jaarling gedaan. Door het spelen en stoeien groeit hij beter!

Hij is nu 16 maanden oud en hij is toen hij 13/14 maanden was apart gezet. Hij heeft daarvoor in de kudde gelopen met en zonder dekhengst erbij.. en toen hij gespeent werd met 1 of meerdere leeftijdsgenootjes. Hij staat nu gescheiden, omdat de fokker gaat verhuizen en hij een btje behoorlijk in de weg stond met zn maatje Het was óf op anderhalf uur rijden met de auto op een heel klein weitje met zn maatje (die heel schuw is..) óf op een weilandje met schapen in de buurt 15 minuten fietsen. .. Ik ga elke dag naar hem toe en dan mag hij los rennen,, hij staat aan een touw en op dat zelfde weiland lopen de schapen. (Voordat iemand denkt.. wrm niet los erbij? Dan jaagt hij de schapen op ) Hij kan momenteel dus niet bij leeftijdgenootjes staan.. MAar toch bedankt voor je reactie