kent iemand de shetlander merrie Mon Petite?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CrackerHorse

kent iemand de shetlander merrie Mon Petite?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 10:59

Kent iemand de shetlander merrie Mon Petite en heeft iemand meer informatie en/of foto's van haar?

Het schijnt de moeder van mijn merrie te zijn en aangezien ik haar graag wil inschrijven bij het Shetlandpony stamboek is alle info welkom!

Alvast bedankt!

Sasjuh89

Re: kent iemand de shetlander merrie Mon Petite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 11:48

Ik ken wel een merrie die Olga mon petit de la farme heet.. is Mon Petite haar héle naam of heeft ze nog een achternaam?

Groetjes Sasjuh

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 12:20

Sasjuh89 schreef:
Ik ken wel een merrie die Olga mon petit de la farme heet.. is Mon Petite haar héle naam of heeft ze nog een achternaam?

Groetjes Sasjuh

Bedankt voor je bericht!

Ik zou het dus echt niet weten of dit haar hele naam is of niet.
Maar kan je mij in ieder geval meer vertellen of deze merrie? Misschien is het toch dezelfde merrie, omdat ze franse woorden gebruiken.
Mijn merrie heet Petite Amie dus ook frans.

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 12:22

CrackerHorse schreef:

Bedankt voor je bericht!

Ik zou het dus echt niet weten of dit haar hele naam is of niet.
Maar kan je mij in ieder geval meer vertellen of deze merrie? Misschien is het toch dezelfde merrie, omdat ze franse woorden gebruiken.
Mijn merrie heet Petite Amie dus ook frans.

Olga mon petite de la farme is een zwartbonte merrie van ongeveer 80cm. Maar,, 'de la farme' is een stalnaam.. en de kans dat dit dus de merrie is die je zoekt is wel erg onwaarschijnlijk denk ik ,, Als je de volledig naam van de merrie niet weet word het erg lastig denk ik..

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 12:40

Het enige wat ik weet is dat de moeder van mijn Merrie Petite Amie, Mon Petite is(of ze meer namen heeft weet ik niet) . Mijn merrie heeft daar tot 1,5 jaar gestaan en is toen verkocht. Ik weet verder niks van haar ik heb haar via via gekocht.
Dus niemand kan mij vertellen waar Mon Petite staat. het enige wat ik weet is dat de fokker allemaal papieren pony's fokte.
Dus misschien dat ze best afstamt van de la farme.
zou je mij misschien meer over deze stal kunnen vertellen, hebben ze een website?

Mijn merrie is een kastanje bruine, met zwarte manen en een aalstreep en 86 cm hoog.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:22

heeft ze een lipnummer? Zoja, dan naar het stamboek bellen voor de papieren en anders gaat het erg lastig worden om er papieren bij te krijgen (geen dekbon is geen papier, dat zijn de regels van het stamboek).

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 20:57

Nee ze heeft geen lipnummer, ik weet dat dit niet is gebeurd omdat de 2e eigenaars geen pony met papieren hoefde. MAar als ik meer weet wil ik wel DNA onderzoek laten plaats vinden. Omdat het een erg mooie merrie is waar veel meer uit te halen valt.