Nationaal veulenkampioen hengstenveulens!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Y_DG

Nationaal veulenkampioen hengstenveulens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 23:06

Fuego van 't Gestelhof is gewonnen op 27 augustus in Oud-Heverlee in Belgie bij de hengsteveulens! De vader is Warkant van 't Gestelhof en dit veulen is dus een halfbroer van mijn Forpreza
Mijn Forpreza di Quiquanta is een Warkant x Velcome Fontaine x Wendekreis x Flaneur

ff een quote van de site:

Citaat:
Bij de hengstenveulens was het goud voor een nakomeling van Warkant van 't Gestelhof, Fuego van 't Gestelhof. Fuego werd geboren uit een Ramiro-merrie.

Afbeelding

Y_DG

Re: Nationaal veulenkampioen hengstenveulens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 18:20

ok niemand interesseert zich precies hierin

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 18:26

Ja hoor ikke! Leuk zeg! Combinatie is niet geheel onbekend (Ferro x Ramiro). Mooi veulen ook, met lekker kleurtje! Vind alleen de schoftpartij niet heel mooi.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 18:32

dit zijn twee andere foto's van een andere veulenkeuring.

Afbeelding

Afbeelding

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 18:34

Sjappie schreef:
Ja hoor ikke! Leuk zeg! Combinatie is niet geheel onbekend (Ferro x Ramiro). Mooi veulen ook, met lekker kleurtje! Vind alleen de schoftpartij niet heel mooi.

bedankt voor toch een reactie Ik vind het ook een mooi veulen maar nu je het over de schoft hebt, die is idd niet zo héél mooi.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 18:37

Tjonge, dat ziet er een stuk beter uit! Heeft vast veel schwung! Maar echt leuk voor je dat Warkant zo'n goed veulen heeft gebracht, zegt ook weer wat over jouw beestje!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 18:45

het beestje heeft wel een mooie lange hals zeg! Dat valt me iedere keer weer op, veulens die goed scoren zijn mooi lang in de hals.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 19:01

@sjappie: Ja die foto's zijn veel beter eh! Als ik die foto's niet had gezien had ik vast gezegd: waarom is dat veulen nou gewonnen maar ja, die eerste is een momentopname eh Het is idd leuk dat dit veulen is gewonnen, het zegt idd toch ook iéts over mijn Forpreza

@desiree: ja hij heeft idd een mooie hals, vind ik ook wel!

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 19:36

het was ook niet te verwonderen dat dit veulen won ik was erbij, en moet zeggen andere veulens waren beter in de voormiddag dan dit, maar ja in de namiddag was dit het frist van allemaal en ging het naar huis met het kapioenslint, ik heb nadien gesproken met herman tollenare een lid van de jury en die gaf mij volkomen gelijk, ik weet het is natuurlijk een moment opname.

ik breek daarom warkant niet af, maar je kunt een dressuurveulen niet vergelijken met een spring gericht veulen.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 19:38

ik begrijp je standpunt! Ik heb het vandaag ook iemand verteld dat ik vind dat het vriendjespolitiek is in die nationale keuringen. Het moet net lukken dat dat veulen van de bekende stoeterij Gestelhof komt Maar ja het is altijd leuk eh

vegeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 06:44

Ik was daar ook. De grote meerderheid was akkoord met de kampioens titel van dit mooie warkant veulen met super bewegingen.
Ook in de voormiddag was dit veulen reeds veruit de beste. Het is wel opvallend welke goede veulens warkant vererft.
Ook het andere warkant veulen in de finale was heel mooi.
Over de jurering was meer te doen. De dressuurgerichte veulens werden duidelijk ondergewardeerd, en de springgerichte veulens werden omhoog gepunt(in opdracht van bestuur BWP??). Bovendien is de jurering van Herman Tollenare helemaal niet te volgen. De uitslag van de merrie veulens in de voormiddag was zoals in Pulderbos, waar hij ook jureerde, niet te volgen.
Die man moet dringend op pensioen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 08:06

jaja vegeel = van gestel , hé dat weten we al langer
ik vond het ook een aanfluiting met hun zogezegd poolse keurmeesters . Ik heb echt slechte types zien terugkomen in de finales, maar ja de dressuur veulens palmen nu ook al het Bwp in ,spijtige zaak .
Ons veulen was in Moorsele 19 op 80 veulens en was net drie weken oud ,hij werd geroemd door de NL en Duitse Jury op zijn Fundament en zijn type . Dit weekend werden we 69 op 90 veulens en waren we bijna gebuist op fundament en type terwijl het echt wel om hetzelfde veulen ging hoor . Maar mij maakt het niet uit ,ze stonden in de rij aan te schuiven toen ik de ring uitkwam en hij is uiteindelijk verkocht dus het was op andere gebieden geslaagd .

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 22:32

haha ok das leuk

Ik vind het wel een mooie aanprijzing voor Warkant natuurlijk. Zo word hij weer wat gepromoot.
Ik ben benieuwd hoe zijn nakomelingen het gaan doen in de sport en natuurlijk hoe mijn Forpreza'tje het gaat doen eh