Golden Wonder (new forest).

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Golden Wonder (new forest).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 11:30

Vaak als je een new forester hengst ziet (op interenet ) staat erbij hoeveel % golden wonder ze hebben.
Ik neem aan dat dit een hengst was en ik krijg de indruk dat veel GW niet positief is.
Wie was Golden Wonden en waarom wordt het percentage GW vaak gemeld?

ponymens

Re: Golden Wonder (new forest).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:08

Golden Wonder bleek na DNA onderzoek geen New Forest te zijn en had toen al zo'n 2000 merries gedekt. Aangezien het NF stamboek een gesloten stamboek is moet het percentage van deze hengst worden teruggedrongen. Vandaar dat het percentage GW bloed vermeld wordt.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:22

Klopt! Golden Wonder bleek een engels volbloed te zijn geloof ik...

Mijn New Forest pony (v. Roy) en had nog 12,5% Golden Wonder bloed! Hij is uiteindelijk ook nog 1.54m geworden.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:26

Bracht wel goede sportpony's

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 09:12

Yep! Die van mij was ook in anderhalf jaar Z2... (En het was ook mijn eerste dressuurpony...) Hij was heel slim en pakte alles erg makkelijk op. Hij loopt inmiddels onder zijn nieuwe baasje ook al weer Z1 en is nu 9.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:22

Wat ik dan niet snap van het stamboek is dat ze dit jaar bijna alleen maar GoldenWonder hengsten hebben aangenomen behalve Sulaatiks Versage.
Ze willen het bloed eruit hebben en dan nemen ze dit soort hengsten aan. ( ik zeg niet dat het slechte hengsten zijn, heb er een paar leuke tussen zien lopen)
Ik wil graag goldenwonder vrij dekken maar ik moet hierdoor naar het buitenland omdat er in Nederland weinig interessants loopt aan hengsten. Dat vind ik zeer jammer want hierdoor moet je meer kosten gaan maken en wordt het fokken niet meer leuk.
Ik heb trouwens een goldenwonder vrije merrie van Aladin x Noordererfs Chap

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 20:28

Mijn pony had ook golden wonder bloed in (de vader van haar vader) maar doordat moeder arabisch bloed voerde ingeschreven bij het NRPS dacht dat ondertussen het gezeur over golden wonder bloed al wel wat minder was maar schijnbaar nog niet. Zelf hoorde ik ook dat ze het golden wonder bloed bij het NF stamboek drastisch terug wouden brengen dit is dus nog niet volledig gelukt zoals ze hadden gehoopt begrijp ik hieruit

groetjes bren

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 22:20

MArl0esJuh schreef:
Wat ik dan niet snap van het stamboek is dat ze dit jaar bijna alleen maar GoldenWonder hengsten hebben aangenomen behalve Sulaatiks Versage.
Ze willen het bloed eruit hebben en dan nemen ze dit soort hengsten aan. ( ik zeg niet dat het slechte hengsten zijn, heb er een paar leuke tussen zien lopen)
Ik wil graag goldenwonder vrij dekken maar ik moet hierdoor naar het buitenland omdat er in Nederland weinig interessants loopt aan hengsten. Dat vind ik zeer jammer want hierdoor moet je meer kosten gaan maken en wordt het fokken niet meer leuk.
Ik heb trouwens een goldenwonder vrije merrie van Aladin x Noordererfs Chap

Jouw pony is door Henk gefokt. Toen 1 van mijn pony's bij Henk in training stond leefde Maya nog en was Alladin een jaarling hengstje.