Baloubet Du Rouet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Baloubet Du Rouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 10:14

Ik vroeg me al een tijdje iets af

Van verschillende mensen hoor ik zeggen dat qua hengst om naar te kijken Baloubet geen mooi paard is, en qua exterieur weinig zou bijdragen aan de verbetering op merrie's

Maar toch schijnen er aardig wat mensen met Baloubet te dekken, of heb ik dat mis? En is dat dan voornamelijk vanwege zijn prestaties? Hij heeft immers bijna alles gewonnen wat er te winnen valt op spring-gebied.

Volgens een vriendin van mij dekken er toch aardig wat mensen met Baloubet, waar zijn die dan? Ik ben er tot nu toe nog weinig tegengekomen

Niettemin vind ik Baloubet een geweldig paard om naar te kijken, maar als fokkerij " n00b" heb ik er weinig tot geen verstand van

Dus wat vinden jullie van Baloubet?

besita

Re: Baloubet Du Rouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:36

Ik heb reeds verschillende nakomelingen van hem gezien en wat me opvalt is dat ze allemaal ,stuk voor stuk diezelfde slechte hals vertonen ook zijn zoon Querlibet hero vererft zo . Mij charmeren ze absoluut niet ook degene die ik heb zien vrijspringen niet maar ja hij heeft veel gedekt en er zullen ongetwijfeld wel goede paarden van komen alleen zijn we niet allemaal pessoa's die zo'n dier in zijn waarde laat om hem op die manier te rijden . Mij lijkt hij het beste te vererven op een chique grootramige duitse merrie

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:42

Toch vindt ik zijn zoon Balou du Rouet een paard dat qua exterieur, beweging en springmanieren niet slecht is.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:51

nee, zeker niet. Ik heb een video gezien van Balou du Rouet en dat is een goed en mooi paard. Kan super springen en goed bewegen. De veulens die ik van hem ken kunnen ook stuk voor stuk erg goed en makkelijk bewegen. Misschien komt dat uit zijn moederlijn.

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 15:30

persoonlijk zou ik ook niet fokken met baloubet gewoon, hijzelf is bijna niet vruchtbaar, dek kost dan ook nog eens 3000€ en heeft inderdaad zoals libke al reeds vermelde slechte halsen en zijn nafok springt dan ook nog eens met een stok in de rug(niet allemaal, maar toch veel).

niet tegenstaande dat er dit jaar een baloubet x cannonball x silvester nationaal kapioen is geworden bij de merrieveulens, maar dit was dan ook een heel goed veulen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:57

zoals ik ook zei balou komt ook uit een chique oldenburgse moeder en dat is trouwens ook in mijn ogen één van de betere zonen om te fokken voor mij beter als de vader !!
Tja die Canonball x silvester was ook een heel nette merrie en toch zag ik veel (hals dan ) van baloubet in het veulen

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 18:27

Xox schreef:
Toch vindt ik zijn zoon Balou du Rouet een paard dat qua exterieur, beweging en springmanieren niet slecht is.

ik ken een veulen van hem en die loopt egt super. Dus de nakomelingen van Baloubet du Rouet fokken wel goed. Dat veulen is mooi van exterieur, kan een goede springer worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 19:10

Als alleen met name zijn nakomelingen goed doorfokken, dan waarom is Baloubet zelf goedgekeurd als zijn exterieur ook niet doorslaggevend is, alleen prestaties?

lovermier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:59

na ik heb een paard gereden waarvan de moeder een baloubet du rouet was..en was wel fijn paard en kon zeker goed springen en exterieur was ook allemaal oke..alleen met draven gooide heel erg hoog op en was tog een hele makkelijke..
wan was animo x baloubet du rouet..wan vele animo's zijn niet gemakkelijk...maar daar gaat t niet over dus ben al stil;)

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 09:20

Xox schreef:

Je vergeet karakter:

I've watched Balou being schooled several times at
Schockemoehle's. He is a super talented horse, has lots of jump, is a lovely
mover, and when he is on his game, he is amazing to watch. But good God, on
a bad day, he is like a vial of nitroglycerin. I remember one episode where
he practically cleared out the outside arena with his explosions.
Schockemoehle's toughest jockey is assigned to school him - this guy looks
like Billy Idol, with bleached blonde spikey hair, tattoos all over his body
(it was summer and the guys ride shirtless), and a cigarette dangling out of
his lips. It was quite interesting to watch - Balou reared, bucked, plunged,
bolted, etc., and this guy just stuck to him like a leech. I wasn't quite
sure whether the horse or the rider was going to win the war, and about a
dozen very experienced jumper riders and Paul's top young dressage horse
trainer decided to just quietly exit the arena before their horses joined in
the festivities. While we were putting our horses away, I remember how
surprised I was that I hadn't heard ambulance sirens coming to take Tattoo
to the hospital. We saw him later in the riders' lounge and he didn't look
any the worse for wear. My friend said, "Tough ride, huh?" He shrugged and
mumbled something to the effect of: "Just another day with Balou." At dinner
that night, one of the Schockemoehle people laughed about it and said that
Tattoo has "gonads of steel."

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 21:11

Ik vind de veulen van balou du rouet nogal tegenvallen, het beeld wat hierboven wordt geschetst herken ik niet, (ik ga dan ook op cursus...)ik ben op de voorselecties geweest bij oa klatte voor het fohlenchampionat en ze waren op de voorhand gebouwd misten souplesse en sommige waren minder in type.
Ook de balou s geveild bij Klatte brachten heel weinig op. Nee das een hengst voor de buurman.