karakter Nakomelingen Gribaldi.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

karakter Nakomelingen Gribaldi.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 17:58

hoii
Ik heb zelf pas een 2,5 jarige merrie (Gribaldi X hierarch) gekocht,
En zou wel wat willen weten over de karakters van (jullie) Nakomelingen van Gribaldi.

Groetjes Angela

Bacannie

Re: karakter Nakomelingen Gribaldi.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:44

Heb zelf een 3 jarige Gribaldi x Balzflug x Amor en die heeft een prima karakter! Ze is meewerkend, meedenkend, leergierig, sociaal, aanhankelijk maar soms wat heet en wellicht iets gauw beledigd met straffen. In één woord een wereldmerrie!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:07

ik heb ook een supermerrie gehad (Praline) van Gribaldi (mv Ramiro)
helaas op 6 jarige leeftijd in moeten laten slapen (koliek)
dit paard was zo bijzonder dat ik zeker weet dat er na haar nooit meer een paard zal komen die net zo speciaal is
haar omschrijving :

zeer vrolijk (wist niet dat haar oren ook naar achteren konden)
gevoelig
intelligent
werkwillig
superslim
grappig
nuchter
200% verkeersmak
netjes op stal
sociaal t.o. mensen en andere dieren
en zo kan ik nog wel even doorgaan

12 sept is het 2 jaar geleden dat ze afgemaakt is

ik heb er gelukkig nog een dochter van (van Freestyle) ook zo'n superfijn paard waar ik erg blij mee ben

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:11

in 1 woord: GEWELDIG

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:44

Wij hebben een 2,5 jarige hengst van gribaldi.
Hij heeft een fijn karakter maar vertoond ook zeker hengstengedrag.
Van een echte hengst, kan hij zo in een knuffelpaard veranderen als je hem lekker gaat kriebelen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 06:13

Ik heb een jaarling hengst Gribaldi X Sultan. (nu nog) een heel makkelijk paard, ongecompliceerd, sociaal naar andere paarden en mensen en bovendien erg leergierig. Vertoond nog maar weinig hengstengedrag maar dat kan natuurlijk nog komen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 07:31

Ik heb ook een Grib x Sultan en ben er wereldswijs mee
Een paard wat heel fijn aan het werk te krijgen is ook al zit zijn grote, nog wat slappe lijf (1.76 - 5 jr.) soms wat in de weg, ook in de omgang is het één van de leukste en grappigste paarden die ik gehad heb.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:55

Ik heb een Gribaldi x Nimmerdor x uniek x farn x courville.. zie in mijn profiel een fotow..

Een onwijs lief paard is nu 1 jaar, maar dat de anderen uit deze stam echt niet makkelijk zijn dit is de eerste die niet doordramt enz..
Ze zijn heel intelligent en sociaal, meedenkend en leergierig er is volgens mij niks verkeerd aan een gribaldi, want wat een schat van een dier is het ik wil nooit meer anders maar ja zal wel moeten

SuMii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:16

Hey wat leuk!! Ik rijd nu een 4-jarige Gribaldi en een evenoude Hierarch...ze zijn heel verschillend, de Gribaldi is erg nuchter en erg braaf in welke omgeving dan ook (cool in hoofd) en werkt wel goed mee behalve als ze het niet helemaal snapt of wilt gaat ze wel over de zeik. De Hierarch is erg kijkerig en ?aanstellerig? en werkt super fijn, pikt alles supergoed op en gaat niet over zeik is heel eerlijk! Zo heb je over allebei wat info...grtz

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:18

magic_lover schreef:
hoii
Ik heb zelf pas een 2,5 jarige merrie (Gribaldi X hierarch) gekocht,
En zou wel wat willen weten over de karakters van (jullie) Nakomelingen van Gribaldi.

Groetjes Angela

Over het algemeen genomen zeer braaf en betrouwbaar. maar Hierarch zou nog wel is wat roet in het eten kunnen gooien bij het Gribaldi bloed . Heb je een foto? Ik ben zeer benieuwd naar deze combinatie.

Sorry, al de foto's gevonden, mooie merrie!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:29

Wel leuk paard ja! Mooi gebouwd! Hierarch zelf heb ik goed gekend en Gribaldi ook. Het kan misschien wel een doerakje zijn!

Zoals ik in je andere topic reageerde vind ik het jammer dat je dr niet rontgenologisch hebt laten keuren, had ik zeker gedaan, ook gezien de afstamming.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:16

Wij hebben een 4 jarige Gribaldi x Junior op stal staan. Dat is een eigenwijs klein paardje, maar wel mooi. Hij is erg fijn te rijden, maar kan iemand in het begin gruwelijk uitproberen (met 'schrikken' van alles). Maar dit zal waarschijnlijk wel weer overgaan als ie wat ouder is.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:23

ik heb een Gribaldi x Mozart x Prince Rouge gehad, in een wordt een super merrie.Super braaf en heel fijn te rijden.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:48

de gribaldi's die ik ken hebben een makkelijki en fijn karakter.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 19:31

De Gribaldi die ik ken is niet bepaald geweldig. Op de wei trapt hij een ander paard in mekaar, vecht met de ruiter tijdens het rijden. Wel leert hij snel, maar is onbetrouwbaar in de ring hij kan super lopen en super staken. Wel een mooi paard om te zien.

Eeen andere Gribaldi is te klein met een bouw die totaal van geen kant klopt maar wel erg nuchter.

Dan ken ik nog een Metall x Gribaldi en die is nogal sullig, verder wel mooi maar totaal geen uitstraling.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:44

Gefeliciteerd met je Gribaldi!!
Ik hoop dat je er net zo'n super paard aan hebt als ik aan mijn Gribaldi!
Ik heb een 6 jarige goedgekeurde (NAS) hengst van Gribaldi x Appaloosa merrie (keur, pref, pres, sport) en hij is helemaal geweldig!
We gaan binnenkort M2 starten en hij is echt super lief, nog nooit een poging gedaan om te bijten of slaan of wat dan ook.
Verder is hij erg gevoelig en zeer intelligent.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 20:48

dier schijnt dus leuke karakters voort te brengen.......... das een plus

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:19

Ik heb een zevenjarige Gribaldi X Esteban. Een heel braaf en lief paard, erg cool in zijn hoofd. (In mijn profiel kun je foto's zien)
Een volle broer van mijn Griabldi was echter een enorme etter. Hij had wel wat meer extra's dan de mijne, maar kon enorm staken! De ene keer had hij in het L 195 punten, dan werd hij gediskwalificeerd. Nu staat hij in Engeland en wordt klaar gemaakt voor het zwaardere werk, (wat dat dan ook moge zijn) dus nu zal het wel wat beter zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 23:11

Ik heb een Grib gehad. Hele brave merrie, kon iets ril en kijkerig zijn.

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:38

ik wil er nooit geen meer. Heb een gribaldi x ferro hengst zadelmak gemaakt en ingereden. Nooit afgeslagen/ mee willen vechten. Maar dat beest was zo vreselijk gemeen, ben er 3x ontzettend hard afgevallen! Rodeo rijden.... Echt geen fijn paard om mee om te gaan en wilde niet werken. Ben er echt op afgeknapt. hopelijk voor Magic Lover wèl een fijn paard --> (gelukkig kan een paard veel van de moeder erven! Die van mij toen helaas niet, want ik heb zn moeder gezien en dat was een uiterst vriendelijk paard!).

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 09:25

Ik heb altijd zoiets als een paard zo doet is ie vaak ergens in zijn lichaam niet goed, een paard is van nature een goed dier dus denk dat die van jouw misschien iets had.. natuurlijk heb je hengsten die wat moeilijkere dieren doorgeven maar in jouw geval horsenl00 denk ik dat ie ergens wat had..

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 10:05

Zoro schreef:
Ik heb altijd zoiets als een paard zo doet is ie vaak ergens in zijn lichaam niet goed, een paard is van nature een goed dier dus denk dat die van jouw misschien iets had.. natuurlijk heb je hengsten die wat moeilijkere dieren doorgeven maar in jouw geval horsenl00 denk ik dat ie ergens wat had..

dat denk ik dus ook

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 11:37

Ik heb ook een 3 jarige merrie, gribaldi x uniform. Superkarakter! Heel nieuwsgierig, cool in het hoofd en ook erg aanhankelijk. Vriendelijk naar andere paarden toe. Onder het zadel tot nu toe erg braaf.

Wel kom ik de zin cool in het hoofd vaak tegen, wat mij aanspreekt in mijn merrie

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-05 12:24

Suzanne F. schreef:
Wel leuk paard ja! Mooi gebouwd! Hierarch zelf heb ik goed gekend en Gribaldi ook. Het kan misschien wel een doerakje zijn!

Zoals ik in je andere topic reageerde vind ik het jammer dat je dr niet rontgenologisch hebt laten keuren, had ik zeker gedaan, ook gezien de afstamming.

sorry dat ik pas weer zolaat reageerd zit bij iemand anders op de pc omdat we aan het verhuizen zijn en ik geen internet meer hebben
maar mag ik vragen waarom je het jammer vind dat ze niet runtgenlogisch gekeurd is ?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:44

Magic heb je gePB-t.