Jazz x Ferro x Sandro Song, zitten elkaar tegen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Jazz x Ferro x Sandro Song, zitten elkaar tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 17:10

Hoii

Iemand met een paard van deze afstamming zegt dat 3 goede dressuurlijnen elkaar tegen werken, omdat ik zelf een Jazz x Ferro x Sandro tegen gekomen ben en er helemaal weg van ben, dit is bijna dezelfde lijn, alleen dan Sandro inplaats van Sandro Song.

Nu mijn vraag kan 3 goede dresuur-lijnen elkaar echt tegen gaan zitten?
Want zelf kan ik het niet echt heel goed snappen...

Gr. QuirA

Van sandro hit sandro song gemaakt
Was typ foutje (als je het zo noemen kan )

Nicole288

Re: Jazz x Ferro x Sandro Song, zitten elkaar tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 17:14

Ik vind het een vreemde uitspraak. Goed + goed = slecht? Lijkt mij niet. Misschien bedoelde die persoon het iets genuanceerder, ging het over een specifiek punt waarop het paard volgens hem/haar tegen zou vallen? (en als het echt zo algemeen bedoeld wordt, waarom heeft hij dan zelf een paard met deze afstamming? )

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 17:33

Nicole288 schreef:
Ik vind het een vreemde uitspraak. Goed + goed = slecht? Lijkt mij niet. Misschien bedoelde die persoon het iets genuanceerder, ging het over een specifiek punt waarop het paard volgens hem/haar tegen zou vallen? (en als het echt zo algemeen bedoeld wordt, waarom heeft hij dan zelf een paard met deze afstamming? )

Ja dat vroeg ik me toen ook af, maar blijkt dus dat hij zelf dit dier gefokt had en hij hem gewoon niet verkocht krijgt...

Paard is heel tegenstrijdig in zijn gangen, door de afstammiong zou je toch zeggen dat het beest redelijk kan draven, toch?
Dat kan dit dier dus absoluut niet...
Terwijl vader als moeder het erg goed kunnen...
Hij vergleek het net zo als - + - = + alleen dan andersom...

Het dier had dan ook een slecht gesprongen galop, maar wel weer een super stap!
Is een merrie en is als 3 jarige op de keuringen geweest..
Stap: 9!
Draf: 5 (?)
Galop: 5 (?)
Aanleg dressuurpaard: 6

Maar goed ik snap dit dus echt helemaal niet, is het gewoon omdat dit echt een kneus is tussen de goede, of komt het echt dat alleen maar goed, slecht wordt?

QuirA

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:16

Dat klinkt als een aanlegtest (ibop/eptm). Een 9 voor de stap scoor je niet zomaar, dan moet die wel heel correct en ruim genoeg zijn (en dat terwijl jazz vaker een franse stap aflevert en de stap bij ferro ook niet de beste gang was). Ik zou eigenlijk zeker ook een goede galop verwachten. Maar goed misschien is er iets mis met die merrie, dat wil zeker niet zeggen dat het met het paard dat jij gezien hebt ook zo zal zijn!
Ik zou het door dit verhaal zeker niet af laten ketsen. Als het paard je heel erg aanstaat zal het bij deze met de 'kneus-factor' best meevallen toch
Gewoon goed laten keuren en verder op je gevoel afgaan, als het paard je goed ligt zou ik me niet gek laten maken door spookverhalen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 20:56

Nicole288 schreef:
Dat klinkt als een aanlegtest (ibop/eptm). Een 9 voor de stap scoor je niet zomaar, dan moet die wel heel correct en ruim genoeg zijn (en dat terwijl jazz vaker een franse stap aflevert en de stap bij ferro ook niet de beste gang was). Ik zou eigenlijk zeker ook een goede galop verwachten. Maar goed misschien is er iets mis met die merrie, dat wil zeker niet zeggen dat het met het paard dat jij gezien hebt ook zo zal zijn!
Ik zou het door dit verhaal zeker niet af laten ketsen. Als het paard je heel erg aanstaat zal het bij deze met de 'kneus-factor' best meevallen toch
Gewoon goed laten keuren en verder op je gevoel afgaan, als het paard je goed ligt zou ik me niet gek laten maken door spookverhalen.

Hej!

Ik ga nu toch kijken naar het dier
Kan ik zelf mijn mening geven over het 'tegen zitten' van goed+goed=slecht..

De moeder van dit paard is wel goed, die is prok keur en ster, weet niet of je alles nog moet noemen, maar zo iets is ze in ieder geval wel, de moder had ook voor
Stap: 7
Draf: 8
Galop: 8
Aanleg dressuur: 7

Maarja ik ga in ieder geval kijken en laat dan meer vinden

Gr. QuirA

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:13

Tjah; kan gebeuren dat het een keertje niet lukt, maar het is echt wel een interessante bloedlijn wat hengsten betreft hoor. Bij fokken kun je het nog zo mooi bij elkaar zoeken; het blijft altijd een verassing wat voor kwaliteiten het veulen blijkt te hebben (of niet te hebben dus).