Welk brandmerk is dit? (arabier)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonjour

Welk brandmerk is dit? (arabier)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 16:43

Mijn verzorgpaardje, een arabier van ongeveer 12 jaar, heeft een brandmerk in de vorm van een S met daaromheen een gesloten cirkel. De S is een beetje naar rechts gekanteld, staat een beetje scheef.
We weten niet waar ze vandaan komt en hoeveel arabisch bloed ze heeft, zelf denk ik toch wel 100%. Ze heeft geen papieren.

Ik ben toch wel benieuwd waarvan dit brandmerk is en waar ze vandaan komt. Het kan natuurlijk ook gewoon een brandmerk zijn van een of andere ranch ergens in Europa ofzo.
Hebben jullie misschien een idee wat het is?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Welk brandmerk is dit? (arabier)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 17:38

Bonjour schreef:
Mijn verzorgpaardje, een arabier van ongeveer 12 jaar, heeft een brandmerk in de vorm van een S met daaromheen een gesloten cirkel. De S is een beetje naar rechts gekanteld, staat een beetje scheef.
We weten niet waar ze vandaan komt en hoeveel arabisch bloed ze heeft, zelf denk ik toch wel 100%. Ze heeft geen papieren.

Ik ben toch wel benieuwd waarvan dit brandmerk is en waar ze vandaan komt. Het kan natuurlijk ook gewoon een brandmerk zijn van een of andere ranch ergens in Europa ofzo.
Hebben jullie misschien een idee wat het is?

Als ze brandmerk heeft, heeft ze toch wel papieren...
Althans ik heb nog nooit een paard gezien met een brandmerk zonder papier...

Weet je hoe oud ze is en of ze iets mankeert of gemankeert heeft?

Waarschijnlijk heeft dit dier wel papier, maar is ze naar de slacht gegaan en volgens het stamboek dus dood, maar de slager heeft haar door verkocht... Dit heb ik ook mee gemaakt met een friese merrie..

Pm me anders maar, ik kan wel proberen te achterhalen bij welk stamboek ze hoort en zo ja haar papier terug halen...

Gr. QuirA

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 18:00

Ja het lijkt er idd wel op dat ze toch een papier moet hebben, waarom anders brandmerken.
Ik zal wat meer info aan de eigenaresse vragen en je dan pb'en

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:53

Lijkt mij een shagya uit babolna of iig hongarije

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:14

een arabisch volbloed zelf heeft geen brand merk zover ik weet.
zal wel een kruising zijn of een ander ras

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 12:10

Heb op internet gekeken voor info over shagya arabieren. Toch komt de rasbeschrijving niet helemaal overeen met mn verzorgpaardje. Op internet staat dat shagya's vrij groot zijn en meer type rijpaard, mn verzorgpaardje is juist vrij klein +- 1.47 en fijn gebouwd.
Heeft iemand nog andere suggesties?
Mss is ze idd een kruising wat barcelano zegt maar waarvan dan, ze heeft toch een brandmerk.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:13

hoi bij ons staat er ook een pony op stal, ze is aardig dik, door teveel eten hoor, 1.40 ofzoiets, ook een s op der bil, inderdaad arabisch, papieren heeft ze ook, alleen de eigenaar heeft er aan de manege gegeven en papieren heeft ie niet meegegeven, eigenaar is zoek .

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 12:20

Weet je mss ook wat voor soort arabier ze is? En zij heeft dus wel papieren.
Ik denk dat de papieren van mn verzorgpaardje ook gewoon verloren zijn gegaan met het wisselen van eigenaren in het verleden.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:23

geen idee? Ze is nu aan het afvallen , ze heeft ook niet echt een hele deukje in der neus, ze draagt der staart niet vaak hoog, en is ook niet druk ofzo, beginners rijden er zo mee weg, mischien omdat ze zo dik is weet het niet.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:30

Weet je zeker dat het geen spaans of portugees paard is? In andalusiërs zit ook soms veel arabisch bloed en daar krijgen alle paarden zo'n beetje een brandmerk, zodat ze kunnen zien waar die gefokt is, maar ze hebben lang niet allemaal papieren.