Wie weet er iets van het ZfDP?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Wie weet er iets van het ZfDP?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 09:01

Hallo,

Wie weet er iets van het duitse 'stamboek' ZfDP en dan over het 'deutsches reitpferd'?????

Ik ben vooral op zoek naar de uitslag van de veulenkeuring van het ZfDP in Lentföhrden van 2005 en info over de hengst Rajko.

Ook weet ik dat er tijdens die keuring foto's gemaakt zijn door een fotograaf? Maar wie?????

Hardstikke bedankt voor de reacties....

Poehee

Re: Wie weet er iets van het ZfDP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:29

Als het goed is houden die duitsers ook een soort hengsten boek bij het is een blauw boek. Hyporama verkoopt het ook/of heeft het verkocht. Kan je er niet op google...

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 19:54

Poehee schreef:
Als het goed is houden die duitsers ook een soort hengsten boek bij het is een blauw boek. Hyporama verkoopt het ook/of heeft het verkocht. Kan je er niet op google...

Ik heb me suf gezocht.... ben niet zo erg goed in duits en na een paar uur zoeken en lezen snap ik er helemaal niks meer van.

Maar bedankt voor de tip over de hengstenboeken. Zal er eens naar kijken bij hypo.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:37

Wellicht dat ik je verder kan helpen. Vorig jaar heb ik contact gehad met het ZFDP. Remy Martin is daar goedgekeurd en is mm. van mijn Scandic merrie. Ik heb contact gehad omdat ik sportgegevens nodig had. Deze had ik nodig om het prestatieschap aan te kunnen vragen voor mm. Remy Martin (v. Montecristo) is goedgekeurd bij het ZFDP.

Zodra ik de gegevens gevonden heb (in de bekende la thuis) zal ik ze PB-en.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:38

Foutje, Remy Martin's moeder, is mm. van mijn Scandic!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 16:04

sandradeboer schreef:
Zodra ik de gegevens gevonden heb (in de bekende la thuis) zal ik ze PB-en.

Ik heb een merrieveulen gekocht.
Deze is van de hengst Modjo. De hengst Rajko schijnt uit de moeder van mijn veulen te komen.
Dat is tenminste wat ik ervan begreep.....
Dus als je de la induikt, wil je dan ook kijken voor gegevens over Modjo??????

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 21:00

Stuur viennanova eens een pm. Zij kent de fokker van Rajko heel goed. Dus waarschijnlijk kan ze je ook iets meer vertellen over de moeder.
Het kan even duren voor je een reactie heb ze is er niet zo heel veel te vinden.

johno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:06

De hengst jumper is ook goedgekeurd voor het zfdp,toevallig hebben wij daar een nakomeling van en die liep vorig jaar in de finale van de pavocup.
Volgens mij is het vaak zo dat hengsten die bij het kwpn er niet doorkomen nogal eens bij het zfdp worden aangeboden.
Schijnbaar zijn ze bij dat stamboek een beetje soepeler,hier zijn immers ook wel van die soepele stamboeken zoals het NES en het AES,ik denk dat het daar een beetje mee is te vergelijken.
Alhoewel het over da afstammelingen niets zegt die kunnen zeker zo goed zijn als van een KWPN hengst.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 07:52

Ik moet mijn hele email van gister herzien. de hengst waarop ik op doelde is Rixtel, hij is bij het ZfDP goedgekeurd en een zoon van Remy Martin.

en ik zou voorzichtig zijn met het statement dat dit stamboek soepeler zou zijn dan andere. duitsland kent immers veel stamboeken (oldenburg, hannoveraans, rheinlander etc.) En zijn ze bij het KWPN nou echt zo streng. Als je kijkt wat de afgelopen jaren aan hengsten met een slepend achterbeen is aangenomen wordt je niet blij.