Velvet Nationaal kampioene! (Ferro x Calypso)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Velvet Nationaal kampioene! (Ferro x Calypso)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 17:40

Volle zus van Osmium swingt naar de titel.

Een zinderende finale van 19 topmerries, uitmondend in een overkamping van de beste vier, sloot de fokkerijdag van de KWPN Paardendagen af.
Velvet VDT (Ferro x Calypso I) van f/e. Ad van de Tillaart liep er uit, keer op keer iedere spier van haar lichaam gebruikend, prachtig in balans en met een zeer fraai, uitgebalanceerd lichaam.
Ze liet de hoogbenige en fantastisch gemodelleerde Vodarijke (Metall x Highline) van G. Loeters achter zich. Vodarijke klom er enorm in in draf. Voor het beste model restte de derde plaats, Violita (Rousseau x Krack C) van Fred Vlaar en G. Pijpers.
Heerlijk in balans en met zeer veel oprichting draafde Vivaldi (Jazz x Welington) van Familie van Deurzen verdiend naar de vierde plaats.

(KWPN, overname toegestaan)

Zoals ik al van tevoren dacht is deze merrie kampioene geworden!!
Wat liepen daar gave paarden zeg! Heb mn ogen uitgekeken!! Votje mocht geen finale lopen maar ik heb een mooie dag gehad en heb fantastische paarden gezien!

sarabande

Re: Velvet Nationaal kampioene! (Ferro x Calypso)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:42

Fijn dat je zelf genoten hebt van het meedoen Suzanne en dat je nog tijd had om andere paarden te zien.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:27

Hi Suzanne,
hier ook vanuit Curacao is er aan je gedacht.
Leuk dat je zo genoten hebt, want je hebt ook gewoon een super merrie hor. HEb je nog foto's gemaakt??

radijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:18

Werd Velvet eerste gereden door Elmar van Hoorn?
Of is dat een andere Velvet

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:55

ja was erg leuk om te zien,alleen moet ik het toch even kwijt,degene die 3e is geworden,de rousseau dus had naar mijn mening toch echt hoger kunnen eindigen(naar mijn mening kampioen mogen worden)als mevr vlaar haar ebter had voorgebracht,ze zat haar constant in de weg(beweer niet dat voorbrengen makkelijk is hoor),bij die lange man kon ze haar passen veel beter afmaken,echt doodzonde en we waren zeker niet de enige die dat vonden.wat een uitstraling en model heeft dat paard,en als ze ebter werd voorgebracht zeker niet minder in beweging dan de ferro naar mijn smaak.had zelf de rousseau op 1,dan de metall,dan de volle zus van tango v obertje en dan de ferro.

Het was weer een erg gezellige en leerzame dag met prachtig weer en goede sfeer,en tevens kampioen hengstveulens uit de goede richting,namelijk noord holland haha.

we hebben je nog zien lopen suzanne met voriose,een plaatje hoor jammer dat je niet door mocht,was zelf ook erg verbaasd dat die 1e krack c x jetset d niet doormocht.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 20:23

radijs schreef:
Werd Velvet eerste gereden door Elmar van Hoorn?
Of is dat een andere Velvet

Haha ja dat is ZEKER een andere Velvet. Dat is een oudere merrie van Nabab de Reve. Elmar rijdt haar in het ZZ.

De Velvet die in dit topic bedoeld wordt is een zeer mooie merrie en ik vond haar een terechte kampioene ook al had de Metall meer charme naar mijn mening.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 09:35

Hee Trudy, dank je wel!! En Paulanda ook!

Votje had echt teveel spanning en mijn voorbrenger zei ook dat ze super sterk was! Ze was nu qua achterbeen super want ze trok er enorm aan maar ze kreeg het nu voor niet bijgewerkt en werd ze wat strak, erg jammer maar ja. Ik ga er iig VSN mee rijden dit jaar want ik denk dat het daar wel een leuk paard voor is. Hier een kleine impressie van de ochtend met Vot:

Hier het opstellen voor de jury, ze was toen al enorm aan het flippen, ik had het nog zo geoefend maar ze was echt een beetje van slag.

Afbeelding

Hier een indruk van het ronddraven met de 4 mannetjes op de foto en een Votje die je moet zoeken:

Afbeelding

En hier bekijk ik even het herdenkingsplaatje/schaaltje wat iedereen kreeg, erg leuk dingetje.

Afbeelding

Ik had niet gedacht dat Votje in de finale zou komen, had sowieso al nooit gedacht dat ze daar zou lopen! (wie me dat in het voorjaar vertelt had, had ik vierkant uitgelachen), maar als je daar bent hoopte ik misschien wel op een paar plaatsingen hoger. Maar ik moet toegeven dat daar wereldmerries lopen en gewoon kwalitatief beter als Votje. Maar een hele ervaring! Joop vertelde me nog dat er fokkers zijn die al 20 jaar fokken maar nog nooit een merrie hier hadden lopen en dat ik maar trots mag zijn op mn eerste fokproduct en eerste veulen van mijn merrie met mijn leeftijd. Dat zei de jury achteraf trouwens ook nog bij de uitreiking van die schaaltjes, dat het erg mooi was om zo jong al een merrie op de nationale keuring te hebben. Ach ja, als je het zo bekijkt haha .
Op naar de volgende op de Hengstenkeuring in Den Bosch he??

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:55

Ja dat je 1 van de jongste was, was wel zeker.. Als we soms om ons heen keken leek het wel een bejaarde centrum hihi.
Wat ik in het andere topic ook al heb gezegt. Votje is een plaatje en je mag zeker trots zijn dat je hier hebt mogen lopen !

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:58

Ik weet hoe je je voelt geweldig. jammer dat ze zoveel spanning haad, maar je hebt een super merrie en dat als eerste fokproduct!!!!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:35

paulanda schreef:
ja was erg leuk om te zien,alleen moet ik het toch even kwijt,degene die 3e is geworden,de rousseau dus had naar mijn mening toch echt hoger kunnen eindigen(naar mijn mening kampioen mogen worden)als mevr vlaar haar ebter had voorgebracht,ze zat haar constant in de weg(beweer niet dat voorbrengen makkelijk is hoor),bij die lange man kon ze haar passen veel beter afmaken,echt doodzonde en we waren zeker niet de enige die dat vonden.wat een uitstraling en model heeft dat paard,en als ze ebter werd voorgebracht zeker niet minder in beweging dan de ferro naar mijn smaak.had zelf de rousseau op 1,dan de metall,dan de volle zus van tango v obertje en dan de ferro..

Helemaal mee eens, die langere man was Janko van de Lageweg(hij is niet zo groot ), hij kan het wel beter.
Arie Harmoon en Jek Vankerk zijn Ferro mensen, mijn vader en ik wisten van te voren al dat de ferro zou winnen om de afstamming.
De volle zus van Tango liet echt HELEMAAL niks zien!!! had van mij wel lager geplaats mogen worden.
Begreep niks van de plaatsing.
Er waren paarden die heel laag stonden, omdat ze niet een geweldige afstaming hebben, of dat hun niet zint. vond het een beetje teleurstellend. Ben blij dat wij er geen paard hadden, die was door afstamming al achteraan geplaats.
Het is wel mooi voor de eigenaar van de Ferro, ik gun het elke fokker

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:49

Marijkeeee schreef:

Helemaal mee eens, die langere man was Janko van de Lageweg(hij is niet zo groot ), hij kan het wel beter.
Arie Harmoon en Jek Vankerk zijn Ferro mensen, mijn vader en ik wisten van te voren al dat de ferro zou winnen om de afstamming.
De volle zus van Tango liet echt HELEMAAL niks zien!!! had van mij wel lager geplaats mogen worden.
Begreep niks van de plaatsing.
Er waren paarden die heel laag stonden, omdat ze niet een geweldige afstaming hebben, of dat hun niet zint. vond het een beetje teleurstellend. Ben blij dat wij er geen paard hadden, die was door afstamming al achteraan geplaats.
Het is wel mooi voor de eigenaar van de Ferro, ik gun het elke fokker

Nou denk dat je er nu een beetje naast zit, het beste paard mag winnen en ik denk niet dat je dat zo kunt zeggen dat het ferro mensen zijn zeker niet als je ziet wat ze zelf thuis hebben staan en mee dekken.
Maar suus super van je merrie, denk een zeer goed begin! Op naar de VSN.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:08

Ik ben helaas niet bij de NMK geweest, was er donderdag wel bij de PAVO cup. Mijn foto's staan wel op het forum bij van Uytert .

Jammer dat je de finale niet mocht lopen, maar deze ervaring neemt niemand je meer af, toch? . Succes in de toekomst!! Misschien is het een leuk paard voor de PAVO cup volgend jaar .

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:29

De metall kreeg de meeste bijval in de draf, die was dan ook wel spectaculair. De opmerking over de stap moet ik voor waar aannemen, ik heb haar in de voorronde niet zien lopen.
Velvet was ik in Veghel al weg van, erg mooi paard en heel constant.
De Rousseau ben ik het wel mee eens had zich beter kunnen laten zien met een andere voorbrenger, was dan ook wel een ontzettend pittige merrie, zou het haar niet nagedaan hebben om daarmee te lopen!

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:56

Ben ik het ook mee eens.. die meid kon niet hard genoeg lopen.. wij zeiden al dat wiebe iede maar moest gaan lopen valt ie ook weer af wat ziet die er oud uit zeg.. net zijn pa

IK vond het drie hele goeie paarden al was ik meer te spreken over die metall als over die ferro en die vos vond ik helemaal geweldig die Rousseau..

En wat heb ik genoten toen Tango in de baan was met zijn volle broer en dat de volle zus er ook liep doet je toch wel wat als het uit je eigen stam komt.. Mijn zus had nog een polo gewonnen bij het JongKWPN omdat ze de ferro ook op de 1e plek had, was erg leuk!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 21:40

Toch is die zus van Tango, V- Obertje ook een wereldknol hoor!!

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:01

Nou vind hem eigenlijk weinig aan.. het zal best een leuk paard wezen maar vond hem erg hoog gejureerd echt heel erg hoog..
V-obertje had 80 pnten en die metall 82 dat vond ik dus echt niet kloppen.. die v-obertje had ik iets op 75 of 76 punten geschat en dat vind ik dan nog veel.. ben wel trots op dat ze het zo ver heeft geschopt.. maar niet terecht waren betere tussen die hoger mochten komen..