Rustige en lieve hengst gezocht (liefst in Gelderland)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jessie1980

Rustige en lieve hengst gezocht (liefst in Gelderland)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 15:48

Hallo!

Mijn merrie is nu 16 jaar. Jarenlang heb ik met haar dressuurwedstrijden gereden. Nu doen we het rustiger aan en wil ik dolgraag een veulentje bij haar fokken (ze heeft er al 1 gehad vroeger)! Ik heb er alleen niet zoveel verstand van...
De merrie is 1.53 en is een schimmel bruin geboren. Graag zou ik willen dat het veulen een paard wordt. Mijn merrie is alleen wat schrikkerig. Ik ben dus op zoek naar een rustige en lieve hengst. Er staat vaak vanalles als info bij de hengst maar ik mis vaak het karakter van de henst. Heeft iemand een goed idee voor een hengst (liefst in Gelderland)? En is er een lieve, rustige hengst te vinden ( 500 euro dekgeld) ?
Misschien dat ik over een paar jaar weer buitenritten kan maken en wie weet wel weer dressuurwedstrijden met een paard met bloed uit mijn lieve merrie van nu!

Alvast bedankt!

Groetjes Jessie

Brennie

Re: Rustige en lieve hengst gezocht (liefst in Gelderland)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:37

Tegenwoordig hoeft de hengst helemaal niet bij je in de buurt te staan met het huidige K.I. Je brengt je merrie naar de dichtsbijzijnde hengstenhouder en je merrie wordt daar geinsemineerd met elke hengst die jij wil, ook staat die hengst in Drenthe. Als je een rustige lieve hengst zoekt, zou ik eens info opzoeken bij een Gelderse of Groninger hengst op internet. Bij het KWPN is ook een afdeling speciaal voor Gelderse hengsten dus kijk eens op internet op www.kwpn.nl bij de Gelderse hengsten. Veel succes!

lovermier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:16

jumpilot

staat in venray..en is hengst met een karakter vn goud..hij fokt relaxte gedrag heel goed door..de nakomelingen zijn dan ook al vaak zadelmak geboren:P..jumpilot zelf is dan niet al te groot maar fokt wel vaak groot door..

meer info de link onder mn topic en van nog meer nakomelingen bij me profiel

suc 6

groetjes mireille

lovermier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:18

of je kunt me een pm sturen...

want een jumpilot nakeling was me 1st die ik dus een paar jaar geleden zadelmakt maakte.. en dat ging zo fijn en snel...k d8 even ga ik nie te snel......