hengst mufaq??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armanii

hengst mufaq??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 12:38

hallo
als iemand informatie of foto's heeft van de hengst Mufaq(hij is geloof ik al wel overleden)
maar het is de opa van mijn pony dus ik zou graag foto's of informatie willen!

gr Deborah

marjolein88

Re: hengst mufaq??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:45

De preferente Arabisch volbloedhengst Mufaq ox is op 8 december 2004 op 28-jarige leeftijd gestorven. Mufaq heeft op de rijponyfokkerij van het NRPS zeer veel invloed gehad. Veel van zijn dochters zijn zeer goede fokmerries en succesvolle keuringspony's gebleken. Een van de bekendste rechtstreekse dochters is de keur, preferente, prestatie fok & sportmerrie Mubara van de fam. Staring, die het zelf in de sport goed gedaan heeft en op haar beurt goede sportpony's en twee goedgekeurde zonen heeft voortgebracht, waarvan een nu in Noorwegen ter dekking staat. Mufaq's enige goedgekeurde halfbloedzoon Melvin (m. preferent v. Nimb ox x Ismaël ox) staat nog steeds in Nederland ter dekking. Een van de bekendste kinderen van Mufaq in de sport is de internationale springponyruin Celebrated W/V (fam. Vetker), die op driejarige leeftijd goedgekeurd is geweest. Mufaq ox voerde Spaans en Egytisch bloed en stamde van Mubark ox x Borni ox x Habiente ox. Hij werd in 1976 Nederland geboren bij dr. Houtappel en was eigendom van A. van Erp in Berghem. Vanaf 1979 is hij door het NRPS erkend. Al in 1988 kreeg hij het keurpredikaat en in 1997 de hoogste onderscheiding die een hengst kan krijgen, het preferentschap.

http://www.nrps.nl/pics/mufaq.jpg

marjolein88

Re: hengst mufaq??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:45

Afbeelding