Wie heeft er ook een french buffet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jodievanmij

Wie heeft er ook een french buffet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 20:43

Wie heeft er ook een french buffet?? ik zou graag willen weten hoe deze paarden zijn..
ik heb zelf namelijk een french buffet x nimmerdor.. die nog niet beleerd is maar ga er wel straks als dat eenmaal zo ver is op rijden zou dus graag willen weten wat ik kan verwachten qua rijden en karakter..tuurlijk is dit per paard verschillend maar goed de vader geeft altijd wel 40 procent van zijn genen door!!
graag reacties met foto`s en verhaaltje

alvast bedankt gr ulka

Climax

Re: Wie heeft er ook een french buffet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:57

Hier in de buurt lopen er een paar van French Buffet.
Fijne, brave paarden maar voor de rest lijkt het er niet op
Eentje springt echt compleet als een krant, de anderen komen erover maar met lang voorbeen of strak achterbeen, kan er nog niet zo lovend over zijn, maar goed dan spreek ik over 5 paarden, voor de rest heb ik op een stel veulens na nog niet zoveel van hem gezien.

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 13:02

Mariek87 schreef:
Hier in de buurt lopen er een paar van French Buffet.
Fijne, brave paarden maar voor de rest lijkt het er niet op
Eentje springt echt compleet als een krant, de anderen komen erover maar met lang voorbeen of strak achterbeen, kan er nog niet zo lovend over zijn, maar goed dan spreek ik over 5 paarden, voor de rest heb ik op een stel veulens na nog niet zoveel van hem gezien.

aha.. Ik wil Ulderika voornamlijk voor dressuur gaan gebruiken hopen dat ze dat een beetje in zich heeft

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:01

ik heb ook een french buffetxx gereden kon voor geen meter springen hebben we toen een dressuurpaard van gemaakt en verkocht. natuurlijk geen top dressuurpaard.zijn nakomelingen zijn niet moeders mooiste en je ziet ze niet veel in de dressuur het zijn voornamelijk springpaarden. heb je foto van de jouwe??

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 17:28

trowing schreef:
ik heb ook een french buffetxx gereden kon voor geen meter springen hebben we toen een dressuurpaard van gemaakt en verkocht. natuurlijk geen top dressuurpaard.zijn nakomelingen zijn niet moeders mooiste en je ziet ze niet veel in de dressuur het zijn voornamelijk springpaarden. heb je foto van de jouwe??

ja ik heb er wel een foto van die plaats ik hier vanavond wel..Ik moet alleen wel zeggen dat mijn french buffet x nimmerdor wel heel mooi is..maar kan aan mij liggen haha..Ze heeft dit jaar haar eerste veulen gehad en die is ook bloedmooi.. en zo lief.. maarja dat zegt waarschijnlijk iedereen over zijn paarden..Is trouwens me verzorgpaard hoor neit me eigen..Maar hoe was die french buffet van jou qua karakter dan?

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 17:55

heeft er misschien ook iemand meer info over french buffet zelf?

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 19:24

trowing schreef:

hier foto van "mijn"french buffet x nimmerdor met haar pasgeboren veulen (maart 2005)

Afbeelding

hier staat ze nogal vaag op

Afbeelding

dit is de meest recente foto maar normaal is ze fotogenieker hoor

Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:50

Heb ook een French Buffetxx x Goodtimes stokmaat 1.69, mooi paard, wel heel erg iel, ze is nu drachtig van Oramé,.
Als driejarige heel erg leif in een paar dagen zadel mak, zo beleert, maar nu als vierjarige is het geen lievertje. Ze is een beetje een pismerrie, wanneer ze niet meer weet wat ze er mee aan moet.
Rij wel westrijden met haar, ze kan super springen, maar dressuur kan ze ook, heeft er wel wat moeite mee om zich goed te onspannen.
Paarden zo als haar hebben gewoon tijd nodig, dan doet ze echt alles voor je(doet ze nu ook al). Ben blij met haar, echt een goed paard om mee te werken, zal nooit vervelen.
hier een paar foto's
Afbeelding

Afbeelding

Draf, beetje scheve foto
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 10:53

Marijkeeee schreef:
Heb ook een French Buffetxx x Goodtimes stokmaat 1.69, mooi paard, wel heel erg iel, ze is nu drachtig van Oramé,.
Als driejarige heel erg leif in een paar dagen zadel mak, zo beleert, maar nu als vierjarige is het geen lievertje. Ze is een beetje een pismerrie, wanneer ze niet meer weet wat ze er mee aan moet.
Rij wel westrijden met haar, ze kan super springen, maar dressuur kan ze ook, heeft er wel wat moeite mee om zich goed te onspannen.
Paarden zo als haar hebben gewoon tijd nodig, dan doet ze echt alles voor je(doet ze nu ook al). Ben blij met haar, echt een goed paard om mee te werken, zal nooit vervelen.

die van jou lijkt best op ulderika haha...De onze is 1.68 een heel toevallig ook drachtig van Orame haha....Ze is nu 4 jaar en nog steeds superbraaf hoop alleen wel dat dit zo blijft heb het niet meer zo op heethoofdjes..Heb je ook foto`s van haar tijdens het springen??

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 14:38

hij was spr braaf staat nu bij iemand op stal die voor het eerst een eigen paard heeft die van jullie zijn wel mooi wel denk dat ze het van de moeder vader heeft

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 08:44

Citaat:
die van jou lijkt best op ulderika haha...De onze is 1.68 een heel toevallig ook drachtig van Orame haha....Ze is nu 4 jaar en nog steeds superbraaf hoop alleen wel dat dit zo blijft heb het niet meer zo op heethoofdjes..Heb je ook foto`s van haar tijdens het springen??

neeh heb geen spring foto, zal ik nog eens maken.
misschien vanavond wel. ff vrijspringen.