Wie weet iets van de afstammelingen van de hengst Niveau?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

misssixty

Wie weet iets van de afstammelingen van de hengst Niveau?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 22:19

Hallo iedereen...
Ik heb net een nieuw paard gekocht, een 3 jarige vos merrie van de hengst Niveau.
Ik zelf had nog nooit gehoord van deze hengst maar ik was meteen verliefd op dit paardje en moest hem dus ook direct hebben
morgen komt die en ik ben zo benieuwd!!!!!

Maar goed mijn vraag: Heeft iemand ervaringen met de afstammelingen van Niveau? Niveau zelf komt uit een Lux.
Hoop dat jullie me misschien iets meer kunnen vertellen!!!!!

unamie

Re: Wie weet iets van de afstammelingen van de hengst Niveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:02

ik heb alleen deze info voor je
zelf heb ik geen afstammeling van Niveau

Verrichting Ermelo 1998
Najaarsonderzoek, op 02-10-1998 doorverwezen naar het voorjaarsonderzoek 1999.

Verrichting Ermelo 1999 (24-03 t/m 22-04)
Tijdens het voorjaarsonderzoek ontstonden nog vóór de tussenbeoordeling problemen aan het bewegingsapparaat, hetgeen verder testen onmogelijk maakte. De hengst is doorverwezen naar het najaarsonderzoek. Op 15-04-1999 zijn kreupelheden ontstaan, veroorzaakt door een peesprobleem van het rechter voorbeen.

Verrichting Ermelo 1999 (09-09 t/m 17-11)
Niveau is eerlijk en betrouwbaar. Hij heeft veel bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken.
De stap is ruim, voldoende krachtig en tactmatig. In draf heeft hij voldoende ruimte en veel tact. De hengst zou in draf meer houding moeten hebben. Het achterbeen zou meer ondergebracht moeten worden, maar laat zich goed activeren. Hij heeft een ruime galop met veel afdruk en een goede balans. Hij houdt het kruis daarbij iets hoog. Als dressuurpaard heeft hij voldoende tot ruim voldoende aanleg en geeft hij zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
Als springpaard heeft hij ruim voldoende tot veel afdruk. Hij springt snel van de grond, maar zou iets meer terug moeten springen. Hij heeft een goede voorbeentechniek, voldoende bascule en maakt de sprong goed af. Het hoogste punt ligt soms iets te ver achter de sprong. Hij lijkt voorzichtig en toont over veel vermogen te beschikken. Als springpaard heeft hij veel aanleg en geeft hij zijn ruiter een goed gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt hij zich normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Naam: NIVEAU Rijpaardtype
Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 2001 (september; veulens)
Niveau toonde een uniforme collectie, ruim voldoende tot goed ontwikkelde, rijtypische veulens, die zeer goed in het rechthoeksmodel staan en over uitstraling beschikken.
Het hoofd is doorgaans sprekend. De nek is goed van lengte en vorm. De hals is goed van lengte, maar soms iets horizontaal aangezet en komt diep uit de borst. De bespiering van de hals is wisselend. De schoft is goed van lengte en ruim voldoende ontwikkeld. De schouder is ruim voldoende van lengte, maar zou schuiner moeten liggen. De rug is doorgaans gezonken, maar goed bespierd. De lendenen zijn goed gevormd en goed aangesloten en bespierd. De goed bespierde croupe is voldoende van lengte en ruim voldoende van ligging. De broekspier is ruim voldoende van lengte. Het voorbeen is voldoende correct gesteld. De voorstand is meermalen frans. Het achterbeen is wisselend gesteld. Het fundament is goed ontwikkeld en goed van kwaliteit. De hoeven zijn wisselend gevormd. In enkele gevallen was er sprake van een gebroken voetas.
De stap is zuiver, ruim en heeft souplesse. De draf heeft voldoende ruimte en voldoende souplesse. De veulens hebben doorgaans een goede afdruk, maar het achterbeen zou meer ondergebracht moeten worden. De veulens springen niet gemakkelijk in galop aan. De galop heeft voldoende ruimte, voldoende afdruk en voldoende souplesse.
Twee thuis geïnspecteerde veulens passen qua ontwikkeling en type in het beeld van de rapportage. Eén veulen wijkt qua beweging in positieve zin af van de rapportage.
Bijzonderheden: Een veulen werd niet in beweging gepresenteerd.
De kwaliteit van de moeders was voldoende.
Getoond: 23(+2) veulens uit 139 dekkingen in 2000.

Afstammelingen 2005 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft de inmiddels geëxporteerde Niveau voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:33

Niveau staat nu in Italie, ik heb niet het idee dat ie veel voor de fokkerij gebruikt wordt, maar af en toe zie ik hem op concours in de 1.30 m. klasse

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 21:52

thnx!!!!!! Niet iemand die zelf een paard van niveau heeft?

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 22:01

Niveau

Geboortedatum: 1 mei 1995
Pijpomvang: 22
Stamboeknummer: 95.9976 Stb (ex vb KWPN)
Kleur: lichtbruin
Stokmaat: 1.66
Fokker: J.G. Venderbosch

Verrichtingscijfers van Niveau:

Stap: 7.5
Draf: 7
Galop: 8
Aanleg dressuur: 6.5
Subtotaal dressuur: 29.0
Plaatsing dressuur: 5e
Afdruk: 8
Techniek: 8
Vermogen: 8.5
Aanleg springen: 8
Subtotaal springen: 32.5
Plaatsing springen: 3e
Puntentotaal: 61.50
Plaatsing: 3e van 12 (10)

Asjeblieft voor foto van Niveau moet je maar een pb-tje sturen

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:51

Heb wel eens op Niveau gereden. Hij is zelf heel braaf en lief in de omgang en ik vind hem machtig. Want hij is mooi stevig en heeft een meganek! Hij is wel wat lui aangelegd en is een echte springhengst, kan niet bepaald super bewegen.

ampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 08:34

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:58

Ik ken er wel een aantal van Niveau.
Ik heb een stel hele mooie veulens van hem gezien, die als 3 jarige toch wat tegenvielen.
Een vrij groot deel van de Niveau's die ik gezien heb waren wat slap/ongecoördineerd van achteren, ik weet niet of dat toeval was of dat hij dat doorfokt..

vlooiebaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 11:39

ik heb ook een 3- jarige merrie van niveau. ik had hier een tijdje geleden ook een zelfde topic geopend. mijn merrie is een leuk paard en kan leuk bewegen. Ook springt ze wel aardig vrij .Maar ze heeft een super karakter, ze is verkeersmak, leergierig, intiligent, en erg op de mens gericht.

ze heeft met zadelmak maken nooit een stap verkeerd gedaan en nu een paar maanden verder ga ik haar starten in de B gewoon om haar te laten wennen.
ik ben echt super blij met haar en heb haar laten dekken door numero uno.