info over haflingerhengst Midas-hanjar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

info over haflingerhengst Midas-hanjar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 15:17

Wie heeft er meer info over deze hengst?
Staat hij in Nederland?

Ik vind hem heel erg gaaf, en hij heeft veel maat.

Kan een M-lijn zomaar op een S-lijn? Mijn merrie is van Simson!

smiley

Re: info over haflingerhengst Midas-hanjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:47

Midas-Hanja bedoel je denk ik?

Hij staat op de Kymmelshof in Peize
www.kymmelshof.nl

En bewegen kan hij

Afbeelding

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:32

jep staat idd bij kymmelshof.hoe het zit met de stammen weet ik zo niet.
zou gewoon ff bellen ofzo

en smiley. er staat toch duidelijk op de site [b]Alle tekst en foto's op deze website copyright 2000-2005 linda jacobs.VERBODEN[/i] te gebruiken zonder schriftelijke toestemming.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 21:16

Ahh ik wil hem zo graag zien, en meer van hem weten, ik vind hem super!
Ik ben nog nooit zo voor een hengst gevallen.
De minpunten van mijn merrie zijn:
-iets wat korte voorbenen.
-weinig schoft
-kort in de rug
De keurmeesters zeiden dat er zoiezo een grote hengst op moest, veel maat, schoft en voorbeen.
Voor achterhand en actie had mijn merrie een 8, en dat zit bij Midas ook goed, zag ik.

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:18

het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit of je nu een hengst met veel schoft en maat neemt. wandt het kan altijd anders uitpakken. als je een merrie hebt van 1.68 en een hengst van 1.70 kan er ook nog een een veulen komen die uiteindelijk 1.52 blijft.

je weet het eigenlijk gewoon niet.
maar de kans bestaat wel.

wat ik probeer te zeggen is.
als de keurmeesters zeggen dat je zn hengst moet hebben moet je niet denken dat daar het ideale veulen uitkomt: wandt de moeder heeft een korte rug weinig schoft en te korte voorbenen en midas-hanja heeft dat niet dus komt er een perfect veulen uit. maar zo werkt dat niet

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:33

stampertje schreef:
jep staat idd bij kymmelshof.hoe het zit met de stammen weet ik zo niet.
zou gewoon ff bellen ofzo

en smiley. er staat toch duidelijk op de site [b]Alle tekst en foto's op deze website copyright 2000-2005 linda jacobs.VERBODEN[/i] te gebruiken zonder schriftelijke toestemming.

De site staat er toch bij vermeld!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 12:03

stampertje schreef:
het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit of je nu een hengst met veel schoft en maat neemt. wandt het kan altijd anders uitpakken. als je een merrie hebt van 1.68 en een hengst van 1.70 kan er ook nog een een veulen komen die uiteindelijk 1.52 blijft.

je weet het eigenlijk gewoon niet.
maar de kans bestaat wel.

wat ik probeer te zeggen is.
als de keurmeesters zeggen dat je zn hengst moet hebben moet je niet denken dat daar het ideale veulen uitkomt: wandt de moeder heeft een korte rug weinig schoft en te korte voorbenen en midas-hanja heeft dat niet dus komt er een perfect veulen uit. maar zo werkt dat niet

Uhh je doet een beetje alsof ik dom ben??
Het ideale veulen bestaat voor mij niet, ik wil gewoon een eigen fokprodukt.
Het is echt niet de eerste keer dat ik fok hoor!
Maar ik volg graag adviezen op, en zeker die van keurmeesters.
Aangezien ik nogal een leek ben op het vak van de haflinger, mag ik toch degelijk advies aannemen.
En ik ga met de keurmeesters mee: grote hengst, met lang voorbeen.
Perfect gewoon!

En wat betreft grote, dat is mijn keuze, tuurlijk kan er een kleintje uit komen, mijn kwpn merrie komt uit ouders van minimaal 1.72 en is zelf (als eerste veulen) maar 1.59 gebleven!! Dus ik weet heel goed dat fokken gokken is!

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 18:16

het is niet mijn bedoeling geweest om het zo aanvallend over te laten komen hoor!!

maar in je tweede bericht stond dat je het advies van de keurmeester ging opvolgen,(wat helemaal niet verkeerd is). en uit jouw reactie maakte ik op dat je dan ging verwachten dat daar da een veulen uit zou komen wat wel schoft had en wel een lang voorbeen,

nogmaals als het zo overkwam is het niet zo bedoeld. maar het berichtje van jouw las ik zo dat je er heilig van overtuigd was dat het komende veulen dan schoft en een lang voorbeen zou hebben. misschien heb ik het verkeerd geformuleerd maar dat was niet mn bedoeling.

* en smiley. dat je de site erbij vermeld hebt, is dat in jouw belevenis 'SCHRIFTELIJKE' toestemming

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 19:07

stampertje schreef:
het is niet mijn bedoeling geweest om het zo aanvallend over te laten komen hoor!!

maar in je tweede bericht stond dat je het advies van de keurmeester ging opvolgen,(wat helemaal niet verkeerd is). en uit jouw reactie maakte ik op dat je dan ging verwachten dat daar da een veulen uit zou komen wat wel schoft had en wel een lang voorbeen,

nogmaals als het zo overkwam is het niet zo bedoeld. maar het berichtje van jouw las ik zo dat je er heilig van overtuigd was dat het komende veulen dan schoft en een lang voorbeen zou hebben. misschien heb ik het verkeerd geformuleerd maar dat was niet mn bedoeling.

* en smiley. dat je de site erbij vermeld hebt, is dat in jouw belevenis 'SCHRIFTELIJKE' toestemming

Okee.. misverstandje tussen ons.. maar ehh even on-topic:
Ik ben echt een adviezen opvolgster, hoe meer adviezen hoe beter, ik ga deze hengst eerst maar eens live bekijken, misschien is het wel geen liefde op het eerste gezicht, dan zoek ik gewoon een andere!
Maar tot nu toe vind ik hem super!

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 19:33

Nee, maar voor een zo'n foto ga ik me daar dan niet druk over maken (jij blijkbaar wel, enjoy yourself!)

Horselover21, ga eens wat hengsten bekijken dan krijg je toch het beste beeld! Praat met de hengstenhouders, bekijk wat veulesn van de hengsten etc.

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:15

idd misverstandje

het is alleen maar goed dat je juist adviezen aanneemt.
zou de hengst idd ook gaan bekijken, ken de jongen die hem rijd wel die zegt dat het een superhengst is.
als je nog niet op de site hebt gekeken moet je dat nog maar ff doen(waarschijnlijk al wel) en dan moet je maar ff naar nieuws en dan ff naar beneden scrollen en dan zie je twee hele mooie foto's van midas-hanja met andere erop in de show van stal laarakkers
tis dat wij dit jaar niet gefokt hebben want je zal zien dat ie het volgende seizoen weer weg is
wij vissen namelijk altijd naast het net

*ohja en smiley

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:17

bedoel midas-hanja met Andre ipv andere

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:04

Midas Hanja blijft de rest van zijn leventje bij de kymmelshof staan, dus dat scheelt weer! Onze merrie is er ook door gedekt. Maar Wirbelstein is ook een superhengst, wel vergelijkbaar met Midas. Als je erheen gaat moet je gewoon beide hengsten gaan bekijken! Wirbelstein is iets luxer als Midas, maar ik ben over beide erg te spreken. Ik kan Wirbelstein helaas niet op mijn merrie gebruiken, omdat Maestro van de Bosrand er weer in terugkomt.

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:13

bedankt voor de info maessie

kunnen we volgend jaar dus wel fokken bij midas-hanja

ankavdtolber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 17:53

heb hem deze week nog gezien echt super... hem zou ik ook kiezen voor anka en wat een nek!!!