karakter Ferro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nousek

karakter Ferro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 09:53

wij hebben 3 Ferro's, 1 superbrave merrie, maar de andere 2 zijn verschrikkelijk dominant. k heb al vele paarden gereden, maar nog nooit zo'n karakters als die Ferro's. Is dit toeval of hebben jullie ook zo ervaring met erg dominante karakters van Ferro?
Verder zijn het ook 3 erg grote paarden. Zijn de Ferro's bij anderen ook zo groot of fokt hij ook dikwijls klein?

Linda86

Re: karakter Ferro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:34

Ik herken je verhaal! Mijn merrie (v.Ferro) is echt een enorm sensibele en eigenzinnige dame. Ze is geen allemans vriend en laat dat merken ook. Het is een ontzettend lieve merrie. Ik vind haar persoonlijk een topkarakter hebben, als ze je vertrouwt gaat ze voor je door het vuur! Dat zijn karakters waar je op kunt bouwen!
Ze is overigens niet zo groot, ze is nu 1.63m, maar omdat het een laatbloeier is groeit ze nog wat door. Ze zal de 1.65m wel halen als ze uitgegroeid is.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:30

Hoor het wel vaker dat Ferro's een sterke eigen wil hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:13

Linda86 schreef: "Ik herken je verhaal! Mijn merrie (v.[***]) is echt een enorm sensibele en eigenzinnige dame. Ze is geen allemans vriend en laat dat merken ook. Het is een ontzettend lieve merrie. Ik vind haar persoonlijk een topkarakter hebben, als ze je vertrouwt gaat ze voor je door het vuur! Dat zijn karakters waar je op kunt bouwen!"

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Heb ook een [***] merrie ,heeft ook maar 1 baas: c'est moi. Iedereen mag haar aaien, hoe meer hoe liever maar daar blijft het bij. Andere ruiters krijgen na een korte of lange tijd gegarandeerd vlieglessen.

Ze is 1.65m dus niet echt super groot maar haar veulens zijn wel > 1.70m

Ze is echt mijn "once in lifetime paard". Heb haar vanaf haar 3e en ze is nu 11 en hoop nog lang van mijn sensibele, eigenzinnige, dominante huppeltutje met super sensOren te genieten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:50

Vaak zijn de Ferro´s wel dominant ja. Vooral de jonge dieren gaat uiteindelijk een keer proberen om te kijken wie nou wie de baas is.

Qua sensibiliteit wisselt het. Ik ken echt lompe trapferro´s maar ook rillerige schieterige...

lutje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:34

we hebben hier ook een ferroxnimmerdorxrenvillex vannese
is erg mooi bloed maar madame heeft een hele grote gebruiksaanwijzing is een paar jaar helemaal over de rooie geweest geeft bloedmooie veulens hebben haar even alleen maar gebruikt om te fokken en ga het vanaf oktober weer proberen op te pakken dan is haar veulen van hoomark roolex (bloedmooi) er vanaf verderhebben we de gok gewaagd i.v.m alle bloedmooie veulens van zeer goede kwaliteit en het niet doorfokken van haar eigenzinnige karakter om haar te laten dekken met jazz en ze is drachtig ben nu al benieuwd en moet wachten tot en met mei!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 06:40

ik heb ook over de jaren veel gehoort over dat het niet al te makkelijke paarden zijn. Ze kunnen erg lomp en dominant zijn. Het karakter van de ferro's wisseld sterk.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 10:00

Ik heb ook een tijdje een ferro gereden.
Super brave merrie alleen met rijden kon ze zo lekker doordrammen.
Merrie springt nu wel Z, maar blijft nog steeds drammen met tijden.
Was wel een bloedmooi beest om te zien, ze is een paar jaar geleden nog 11de geworden in ermelo op de NMK en lopen kon ze niet zo super.
Merrie was 1.73 ongeveer denk ik.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 14:12

een kennisje van me had een ferro merrie, helaas vrij klein 1m61 was ze.
een hele moeilijke merrie, erg schrikkerig, dominant en kon behoorlijk klieren met rijden...

op stal was het echter wel een heel lief dier...