Ik heb zelf een BWP-er maar er hebben er veel meer op de manege gestaan bij ons en er staat er ook nog 1 en nog een halve (vader is BWP)
Mijn paardje is een echte kindervriend en een knuffeldier. Ik kan kinderen van 4 hem gerust laten poetsen en erop laten zitten. Wanneer ik hem echter aan het werk wil zetten wordt hij wat moeilijker en heeft hij soms rodeoneigingen.
Het manegepaard dat bij ons staat (dus ook BWP) is het braafste manegepaard dat we hebben. Er rijdt zelfs een geestelijk gehandicapte man op en dan doet hij zelf nog geen stap verkeerd.
De halve BWP-er is ook een echt knuffelbeest en ook makkelijk met rijden. Soms wel wat rare buien maar dat valt heel erg mee.
Ja verder zijn er nog een heleboel meer bwp-ers bij ons op de manege geweest zowel in pension als in de lessen. Het karakter en zelfs het uiterlijk kan heel erg verschillen. Over het algemeen zijn ze wel allemaal lief op stal en in de omgang (op 1 na maar die was gewoon onhandelbaar) met rijden kan het heel erg varieren.
Nou ik hoop dat je er een beetje wijs uit kan. En waarom ben je zo geinteresseerd in BWP-ers? Ben ik wel nieuwsgierig over? Als je foto's wil hoor ik het wel of pb maar