Ukato?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Ukato?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 12:02

Wie weet er meer over deze hengst?

En zijn er ook merries dragend van deze hengst?
Zo ja, wat voor merries, bloedlijn etc.?

Bucephalus

Re: Ukato?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:49

adriana schreef:
Wie weet er meer over deze hengst?

En zijn er ook merries dragend van deze hengst?
Zo ja, wat voor merries, bloedlijn etc.?

Ik heb hem een paar keer in actie gezien. een formidabel springtalent, ongelooflijk koel en rustig. Ik verwacht van deze hengst nog heel veel. Had hem in gedachten voor mijn Grozzo Z, maar hij lijkt zo op het eerste gezicht merries met bloed nodig te hebben en die van mij is nu niet direct het modernste type.. Ik ben erg benieuwd naar zijn eerste veulenjaargang. Van Stakkato is bekend dat hij in type niet verbetert..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:08

stakkato bloed neem je voor wat hij gemaakt is :SPRINGEN .
Dat doen die afstammelingen allemaal : kijk maar naar de uitslagen van de wedstrijden voor jonge paarden zowel vorig jaar als dit jaar lavert ie weer kampioenen . Ondertussen bewijzen ze zich ook al op internationaal vlak in de proeven voor zevenjarige paarden Beerbaum , Ehning ,Meredith Bitter hebben er al één internationaal lopen dus kwaliteit geeft ie zeker door . Zijn type en fundament geeft ie door . Ik zou wel niet gaan voor een zoon ,dat is mijn mening maar ik vindt dan Stakkato Gold ( MV werther x libero)en stolzengerg (mv Sandro) de beste .
In september moet je reeds reserveren voor volgend jaar en dat ga ik zeker doen !!
Wat betreft zijn type : ik wil best zo ééntje op stal , wat sprong ie verleden week weer gruwelijk !!

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:20

libke schreef:
stakkato bloed neem je voor wat hij gemaakt is :SPRINGEN .
Dat doen die afstammelingen allemaal : kijk maar naar de uitslagen van de wedstrijden voor jonge paarden zowel vorig jaar als dit jaar lavert ie weer kampioenen . Ondertussen bewijzen ze zich ook al op internationaal vlak in de proeven voor zevenjarige paarden Beerbaum , Ehning ,Meredith Bitter hebben er al één internationaal lopen dus kwaliteit geeft ie zeker door . Zijn type en fundament geeft ie door . Ik zou wel niet gaan voor een zoon ,dat is mijn mening maar ik vindt dan Stakkato Gold ( MV werther x libero)en stolzengerg (mv Sandro) de beste .
In september moet je reeds reserveren voor volgend jaar en dat ga ik zeker doen !!
Wat betreft zijn type : ik wil best zo ééntje op stal , wat sprong ie verleden week weer gruwelijk !!

Ja, dat is waar. Springkwaliteiten geeft hij goed door. Ik vind echter het aanzien ook niet onbelangrijk en mijn merrie heeft nu eenmaal niet vooraan gestaan toen ze schoonheid uitdeelden.. (hoofd..XL)Vandaar dat ik eerst even af wil wachten wat er op de afstammelingenkeuring komt. Dan heb ik een beter idee of het past of niet. Ukato zelf is niet klein, maar de nakomelingen van Stakkato zijn over het algemeen niet groot, ook al komen ze uit een grote langgelijnde merrie. Dat zijn dan factoren waarmee je rekening moet houden. Ook de rug kan bij Stakkato-nakomelingen een aandachtspunt zijn.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:11

Apart goed springend, sterk paard, geen chique type