Engels volbloed overschrijven (Frankrijk-Nederland)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Engels volbloed overschrijven (Frankrijk-Nederland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 08:11

Hallo allemaal,

Ik heb gister een Engels Volbloed gekocht, echt een prachtig paard.

Hij is geboren in Frankrijk en heeft dan ook Franse papieren, en mijn frans is eruuug slecht...
Ik zou natuurlijk mijn paardje op mijn naam willen laten zetten maar weet iemand hoe?

Zou ik met die mensen in Frankrijk moeten bellen?

Wie heeft hier misschien ervaring mee?

Pascha

Re: Engels volbloed overschrijven (Frankrijk-Nederland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:18

Ik heb een engels volbloed die uit engeland komt, dus ik kan je niet echt verder helpen. Wat voor papieren zitten erbij? Die van mij is ingeschreven bij het Weatherbys-stamboek, is wel een erg dure club om je paard op naam te laten zetten..... Ze zitten in Ierland. Misschien dat die van jou ook een weatherbys-papier heeft?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 09:50

Ik kan eigelijk niet echt wijs worden uit die papieren want alles staat er in het Frans.
Klopt het als je je paard niet op jouw naam zet dan je dan geen wedstrijden kan rijden?

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:42

Meestal is het bij de engelse volbloeds dat de papieren terug gaan naar het stamboek bij verkoop.
Dan kan de nieuwe eigenaar met een formulier (waarop een handtekening voor toestemming staat van de oude eigenaar) het papier opvragen bij het stamboek in Frankrijk. Daarna moet het paard ingevoerd worden en in NL op naam gezet worden (dit is best kostbaar) Maar dit is de gang van zaken als het paard op de renbaan heeft gelopen. Je kan misschien wat meer informatie hierover krijgen via het NDR.
Als je het paard niet op de renbaan wil laten lopen of er niet mee wil fokken, dan heb je aan een paspoort voldoende.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:17

Die Franse staan toch bij France Galop ingeschreven? Kan de NDR je niet helpen hierbij?
De NDR heeft eens een Volbloed voor mij over geschreven naar Frankrijk. Maarja, daar hoefde ik helemaal geen Frans voor te spreken of lezen, want met mijn vijf jaartjes school Frans had ik er misschien ook niet helemaal gekomen. Lezen lukt wel, maar schrijven wordt al een stukje minder.
Tegenwoordig spreken wel steeds meer Fransen Engels gelukkig, vooral ook wel in het Volbloed wereldje.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:22

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 15:48

Het is heel erg maar die site had net zo goed turks kunnen zijn want ik kan het echt niet lezen, ik heb nooit frans op school gehad.

Ik ga is opzoek naar het NDR, kijken of die mij verder kunnen helpen.

Maar mijn paard is nooit een renpaard geweest.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:46

Als je paard nooit renpaard is geweest (net als die van mij) heb je aan je paspoort voldoende. Ik wou die van mij ook op naam zetten, maar dat is zoooooo duur! Eerst officieel importeren, 100 euro dacht ik bij Weatherbys, daarna lid worden van Weatherbys (a 200 euro per jaar) en de kosten voor het nieuwe paspoort. Dus dat heb ik allemaal niet gedaan.
Wat dat betreft is het allemaal wel lastig, kun je beter een kwpn-er hebben, stuk goedkoper!! hahaha

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 07:42

Ja inderdaad, ik wist niet dat het bij engels volbloeds anders ging, het zijn natuurlijk wel veel mooiere paarden dan kwpners...

Maar ik heb nu geen paspoort voor mijn Porto (zo heet hij) waar kan ik dat aanvragen en wat zijn de kosten daarvan?