info over dekhengsten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silvana84

info over dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 12:59

Hoi iedereen,
ik ben op zoek naar informatie over goed gekeurde dek hengsten.
Dan bedoel ik voornamelijk: de afstamming, exterieur, nakomelingen, karakter, prestaties en bijzonderheden.
Dus geen verhaaltjes over wat een lief paard je hebt van oo seven, tenzij dit paard minimaal z niveau loopt.
Foto's zijn ook welkom.
Ik hoop wat te horen groetjes silvana

Sizz

Re: info over dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:03

Van welke hengsten???

Er zijn zoveel goed gekeurde dekhengsten.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:14

idd wat voor een info zoek je...een bepaald ras in je gedachten??

lovermier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 18:20

Hoi

ik heb nog wel een hengst..hoop dat je er wat mee kunt..

Jumpilot (pilot x e ramano) '91
internationaal gesprongen onder edwin smits. springt sinds dit jaar niet meer in de sport ivm dat edwin naar t buitenland is verhuist en wij hem op stal nodig hebben ivm ter dekking staan.

hij is goedgekeurd bij K.W.P.N. , Zangersheide en Westfalen.

meer info is ook op de site onder mn topic te vinden.
en op deze 2
-paardenfokken.nl
-zangersheide.com

2 nakomelingen die ik heb gereden

Afbeelding
jarona Z ( jumpilot x notaris) '00

Afbeelding
Jumbal Z ( jumpilot x notaris) '99

en ben nu een Jumpilot x Heartbreaker '01 aan t zadelmak maken maar daar heb ik helaas nog geen foto van.

het karakter van de hengst is super...echt een hele vriendelijke hengst..heel rustig met rijden en buiten ook super...en hij fokt zn coole gedrag goed door..de meeste nakomelingen zijn eigelijk al zadelmal geboren... bij ons op stal waar we veel nakomelingen van hem hebben omda ik bij eigenaar ervan rijdt..zijn ze echt allemaal heel makkelijk en heel relax en niet gauw bang..eerder wat brutaal dat ze meer dingen durven.. het ligt dan ook natuurlijk een beetje aan de moederlijn..maar het is een fijne hengst om op een wat hetere merrie te zetten..
ondanks dat hij zelf niet echt groot is fokt hij tog opzich wel groot..toevallig heb ik nu een kleintje en een wat grote op de foto...maar op de site zijn ook paarden van in de 1.70 te vinden..
en als je een paard met een gelders kruis hebt fokt hij tog een goede achterhand door.. verder zou ik zeggen kijk even op de site's en als je meer wilt weten pm me dan maar.. suc 6 er mee...

gr mireille

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 10:36

thanks, mireille. En voor de vraag welke hengsten van welk stamboek, ik zoek hengsten uit alle stamboeken, wel even vermelden waar ze in geschreven staan dan he! ik wil een zo compleet mogenlijk beeld hebben van meerdere stamboeken. Overigens ben ik niet op zoek naar een dekhengst om te open of om te dekken. groetjes sil

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 10:46

dressuur, allround of springhengsten?

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:43

Ik heb van het NRPS een hengstenboek, daar staat het gehele tabelletje van het verrichtingsonderzoek in. Ook met foto.
Als je me even vertelt welke hengsten je wilt, allemaal is nogal veel namelijk dan kan ik het voor je opzoeken.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:47

Mijn merrie is drachtig van Obelisk.
Afbeelding
Matador x Clavecimbel keur x Ulft keur
zwart, 1.71m geb. 1996, KWPN
Obelisk is een chique langgelijnde, rijtypische hengst die goed in het rechthoeksmodel staat. Obelisk leverde in 2000, 2001 en 2002 de nationale veulenkampioenen en in 2004 de reserve-kampioen van de hengstenkeuring in Den Bosch. Dit jaar werden maar liefst drie zonen van Obelisk aangewezen voor het verrichtingsonderzoek in Ermelo, waaronder de veulenkampioen van 2002 Vilena (mv. Nimmerdor).
Obelisk presteert uitmuntend onder het zadel en blijkt tevens een fokhengst te zijn.

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:51

je kan op de site www.kwpn.nl veel info vinden over fokwaarden en indexen van veel goedgekeurde dekhengsten.
veel succes met zoeken!

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:04

silvana84 schreef:
thanks, mireille. En voor de vraag welke hengsten van welk stamboek, ik zoek hengsten uit alle stamboeken, wel even vermelden waar ze in geschreven staan dan he! ik wil een zo compleet mogenlijk beeld hebben van meerdere stamboeken. Overigens ben ik niet op zoek naar een dekhengst om te open of om te dekken. groetjes sil

Als je niet op zoek bent naar een bepaalde hengst, geen voorkeur hebt voor een bepaald stamboek, geen info wilt om te dekken, geen hengst wilt kopen, raad ik je aan gewoon eens naar de bibliotheek te gaan om boeken te lenen of naar een ruitersportzaak en daar een boek te kopen.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 19:14

dank jullie wel voor de reacties. Ik ben bezig een bedrijf op te zetten. Met name voor dekhengst eigenaren en mensen die een dekhengst zoeken. Stamboeken weet ik wel te vinden maar het probleem is dat deze vaak niet compleet blijken te zijn ( ook kwpn.nl is niet voledig op de hoogte van zijn eigen vorderingen) je mag mij dus ook gewoon goede links geven. zoals www.paardenfokken.nl daar heb ik veel aan gehad!
groetjes silvana.
p.s. wat een klote wind vandaag, ik waaide bijna van mijn verzorg pony!

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 19:14

he ik wist niet dat je hier niet kon schelden.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 19:35

oke, hier is een begin lijstje met hengsten namen, dit zijn allemaal kwpn goed kekeurde hengsten. ik zoek info over:
aktion
amulet
athletico
boreas
cavalier
celano
clavecimbel
colino
corland
creool
damiro
elcaro
elmshorn
faldo
farmer
farrington
garanco
gentleman
ginus
guidam
hamar
hattrick
havel
havidoff
hierarch

groetjes sil
ps. dit is slechts een selectie

lovermier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:41

hee

dus zoals ik lees gaat t de goede richting op;) met je hengsten.
veel suc 6 nog verder en k wel als je precies hebt gevonden wat je nodig zocht.

gr mireille

en bij ons viel de wind wel mee.. kon lekker rijden op me kleine paardjes...want heb nu weer 2 kleintjes te rijden van beide net 1.60..gheghe..