informatie over Sunny Boy (Sandro Hit x Donnerhal)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

obiwan

informatie over Sunny Boy (Sandro Hit x Donnerhal)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 11:07

wie kan mij aan info over Sunny Boy helpen?
Hoe zijn zijn nakomelingen, wat is het karakter etc.
alvast bedankt!

Cathlin

Re: informatie over Sunny Boy (Sandro Hit x Donnerhal)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:17

Sunny Boy, de eerste gekeurde zoon van de voormalige Wereld- en Bundeskampioen Sandro Hit, treed foktechnisch gezien in de voetsporen van zijn vader. De beeldschoon gevormde Sunny Boy is een directe halfbroer van Classico (Cappuccino 16), welke onder Karin Rehbein reeds meerdere Grand Prix’ gewonnen heeft en welke uit een van de meest succesvolle moederlijnen van de Duitse fokkerij stamt. Zijn moeder Fantastica is een volle zus van de verervingskampioen (onmiskenbaar sinds 2001) Don Schufro en is eveneens familiair verbonden met Don Primero. Evenals zijn vader Sandro Hit geeft Sunny Boy zijn kinderen telkens weer een donker kostuum mee. De kinderen van Sunny Boy zijn veelbelovend met de bewegingskwaliteiten van een danser. Veelvuldig stonden zij op veulenkeuringen en -kampioenschappen in de kopgroep en bereikten zij daarnaast op diverse veilingen recordprijzen. Reeds uit zijn eerste jaargangen kreeg Sunny Boy meerdere zonen goedgekeurd en kregen meerdere dochters het predikaat Staatsprämien toegkend. Zijn nakomelingen vallen allen op door hun uitzonderlijke karakter en hun rijtypische eigenschappen. Zijn altijd tactmatige bewegingsmechanisme alsmede de steeds bergopwaarts gesprongen gallopade en de meest beheerst uiteengezette stap, gecombineerd met de beste springwaarden maken Sunny Boy begerenswaardig en waardevol. Sunny Boy was de kampioen van de 30-dagentest in Vechta met het cijfer 8,9. Souverein kwalificeerde hij zich voor het Bundeschampionat 2003 en won daarbij de kleine finale voor zesjarige dressuurpaarden. Zijn succesreeks werd in 2004 vervolgd met wedstrijden in de Duitse klasse M en in 2005 zal Sunny Boy zijn debuut maken in
de klasse S-dressuur. Nu al behoort Sunny Boy in de fokwaardeschatting voor jonge hengsten tot de beste 5% hengsten in Duitsland.

Dekgeld: € 1000,- excl. BTW, afdracht en verzendkosten buitenland.

Cathlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:20

Afbeelding
Het is niet zo'n hele duidelijke foto

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 11:25

oh super, bedankt!!
zijn er misschien ook mensen die een nakomeling hebben/kennen?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:49

Ik heb nu nog een Sunny Boy merrie van 2 jaar, mijn 3 jarige Sunny Boy ruin heb ik zojuist verkocht.
Het zijn beide paarden met een zéér vriendelijk en mensgericht karakter en beide willen ook erg graag werken en doen wat er van ze gevraagd wordt.
De ruin is erg rustig en uitgebalanceerd van karakter. De merrie is een wakkere tante maar niet snel bang. Vooral de merrie is een paard met veel energie.
Het zijn gewoon allebei zeer plezierige dieren in de omgang die zich wel erg hechten aan hun verzorger en dan ook veel vertrouwen hebben in hun verzorger.
Mocht je foto's willen mail me dan even op lderonde@home.nl.

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 14:50

heb je een mailtje gestuurd!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 18:28

Vaak kleintjes of niet??

De Sunny boy x Aktion vond ik wel heel gaaf een paar jaar geleden op de HK.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:11

Ik zelf was fan van sandro hit, maar nu niet meer meerdere nakomelingen van sandro hit niet goed gezien vind ze te rommelig op de benen..
Die hengst is inderdaad heel mooi, maar heb hem nooit van dichtbij bekeken om zijn benen te bekijken..

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:11

Suzanne F. schreef:
Vaak kleintjes of niet??

Mijn 3 jarige ruin is nu 1.61 (net gecastreerd) en mijn 2 jarige merrie is nu 1.60. De moeder meet 1.60.
Echt grote slagschepen zijn het dus niet.

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:19

Ik heb ook net een 4-jarige Sunny Boy op stal. Het is een prachtpaard om te zien. Supermooi in de bouw, hij heeft een kastanjebruine kleur met een enorme glans erop (ik heb nog nooit een paard zo zien glanzen!) en heeft zijn benen zwart tot over zijn knieën. Ik zal binnenkort een keer een foto laten maken en die hier plaatsen. Hij is nu trouwens 1.70m.

Ik heb hem vorige week donderdag laten castreren en zal na het weekend beginnen met hem te beleren. Wat betreft karakter kan ik zeggen dat deze Sunny Boy zich tot nu toe super heeft gedragen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:27

Garfield schreef:
Ik heb ook net een 4-jarige Sunny Boy op stal. Het is een prachtpaard om te zien. Supermooi in de bouw, hij heeft een kastanjebruine kleur met een enorme glans erop (ik heb nog nooit een paard zo zien glanzen!) en heeft zijn benen zwart tot over zijn knieën. Ik zal binnenkort een keer een foto laten maken en die hier plaatsen. Hij is nu trouwens 1.70m.

Ik heb hem vorige week donderdag laten castreren en zal na het weekend beginnen met hem te beleren. Wat betreft karakter kan ik zeggen dat deze Sunny Boy zich tot nu toe super heeft gedragen.

Dat glanzen kan ik bevestigen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:35

Afbeelding
4-jarige sunny-boy x jazz van een clubgenootje, doet het niet onverdienstelijk in de pavo.

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 09:59

bedankt allemaal!
jeetje wat een gaaf paard, die laatste!
klopt het trouwens dat Sandro Hit en zijn nakomelingen wat meer front meegeven aan het veulen?

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:40

Ik ben zelf een grote fan van Duits gefokte paarden. Ik ken de afstammelingen van Sunnyboy ook. Heb er ook veel gezien (niet geprobeerd!!) maar ik ben er niet zo kapot van. Mooi zijn ze zeker wel! Ook die foto hierboven, een heel mooi paard!! Maar ik vind die Sunnyboys die ik heb gezien totaal NIET braaf. Echt gemene rotzakken. }> Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn maar die ik ken wel. Ik wil er iig GEEN een van om te rijden.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:46

horseNL00 schreef:
Ik ben zelf een grote fan van Duits gefokte paarden. Ik ken de afstammelingen van Sunnyboy ook. Heb er ook veel gezien (niet geprobeerd!!) maar ik ben er niet zo kapot van. Mooi zijn ze zeker wel! Ook die foto hierboven, een heel mooi paard!! Maar ik vind die Sunnyboys die ik heb gezien totaal NIET braaf. Echt gemene rotzakken. }> Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn maar die ik ken wel. Ik wil er iig GEEN een van om te rijden.

Goh, heb ik dan kennelijk de enige 2 die megabraaf zijn?!

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:11

ik hoop het wel voor je! Zoals ik al zei, ze zijn zeker niet allemaal slecht hoor!! Lucky you (want ze zijn wel super mooi)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:33

horseNL00 schreef:
ik hoop het wel voor je! Zoals ik al zei, ze zijn zeker niet allemaal slecht hoor!! Lucky you (want ze zijn wel super mooi)

Pffff, gelukkig, begon me al zorgen te maken.
Maar die 2 van mij zijn juist het tegendeel van wat jij beweert. Die zijn superbraaf juist, waarbij de merrie wel wat energieker is dan de ruin.
Overigens is de ruin recent pas gecastreerd maar ook als hengst was hij super super braaf. Reden om te ruinen was een puur logistieke en had zeker niks met het karakter te maken.
Maar mooi zijn ze inderdaad allebei en lopen kunnen ze ook nog.
Zal even kijken of ik foto's kan plaatsen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:35

De merrie:

Afbeelding

Voor de ruin moet ik even zoeken, want ik zit niet thuis namelijk.

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:42

leuk paard!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:44

Ze is hier 2 jaar en zojuist uit de opfok naar huis gehaald en is dus nog wat 'ruw'.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:04

En dit is de 3 jarige ruin:

Afbeelding

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:19

Ik ben op zoek naar de veulens van mijn paard Solinde x Sunny-boy..
Wat ik weet is dat de hengst Antoon moet heten volgens het boekje en de dochter Zonne?
Ben benieuwd of iemand iets weet?