Gribaldi, Partout, Bismarck, Michelangelo en Biotop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jubeltje

Gribaldi, Partout, Bismarck, Michelangelo en Biotop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 08:00

Voor een artikel ben ik op zoek naar leuke verhalen over deze hengsten. De algemene verhalen heb ik al, maar naar wat leuke weetjes of dingetjes. Het gaat over de invloed van trakehners op het kwpn. Dus heb je wat wat erbij past, schrijf het.

Manon

Re: Gribaldi, Partout, Bismarck, Michelangelo en Biotop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 08:53

Op www.uytert.nl staat bij hengsten een stukje over Michelangelo + plus wat oude foto's. Meer zou ik niet weten, maar missschien wist je dit al.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:28

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 18:17

Tja wat wil je weten, zelf hebben we nu een Gribaldi gefokt echt een onwijs mooi en goed ding, die heb ik nu zelf van mijn vader gekocht dat word mijn toekomstige sportpaard samen met de flemmingh en ik heb de verwachtingen dat die ook meer gaat doen dan alleen de Z2 maar dat is afwachten..
Partout gaan we volgend jaar mee fokken, we hebben nu wel een merrie drachtig van lingh dus het is een kleinkleinzoon/dochter van partout.
Maar zelf heb ik de ervaring als je met trakehners werkt is fijner, die zijn niet zo lomp als die Holsteiners en hannoveranen.
Ze zijn niet lomp om te zien en ook niet lomp in het denken een trakhener denkt met je mee en die walst je niet zo dom weg omver.. dat is mijn ervaring er mee..

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 21:38

Zoro schreef:
Tja wat wil je weten, zelf hebben we nu een Gribaldi gefokt echt een onwijs mooi en goed ding, die heb ik nu zelf van mijn vader gekocht dat word mijn toekomstige sportpaard samen met de flemmingh en ik heb de verwachtingen dat die ook meer gaat doen dan alleen de Z2 maar dat is afwachten..
Partout gaan we volgend jaar mee fokken, we hebben nu wel een merrie drachtig van lingh dus het is een kleinkleinzoon/dochter van partout.
Maar zelf heb ik de ervaring als je met trakehners werkt is fijner, die zijn niet zo lomp als die Holsteiners en hannoveranen.
Ze zijn niet lomp om te zien en ook niet lomp in het denken een trakhener denkt met je mee en die walst je niet zo dom weg omver.. dat is mijn ervaring er mee..

Een trakehner kan je juist wel om ver walsen, ze zijn slimmer dan je denkt, en je moet ze altijd een stap voor zijn. Ik ben echt op zoek naar verdere informatie, dus niet wat al bekend is maar leuke weetjes(sorry als ik niet duidelijk overkwam. Wat bedoel je met kleindochter van Partout de link Lingh Partout vat ik niet.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:03

Je hebt 2 soorten Trakheners, de Russische trakheners waren harde paarden die werkten (Biotop) . de Duitse (?) trakheners zijn rijkeluispaarden die niet hoefden te werken en waar veel problemen zijn met het beenwerk. Al met al dus strakke paarden met 'n moeilijk karakter.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:33

Ik bedoelde united, ik haal die nog zo vaak door elkaar..

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 20:44

Over trakhners op zich hoef ik geen informatie ben daar zeer bekend mee . Even voor de duidelijkheid, ik schrijf een artikel voor een trakehnersite, het is altijd leuk om echte insider verhalen te horen, aangezien hier mensen zijn die de hengsten persoonlijk kennen of gekend hebben hoopte ik op iets daarover.

Oh United, haha, ik dacht al.