B/C pony x D ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

B/C pony x D ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 09:44

Hej,

We hebben een grote B pony kleine C op stal staan, nu mag ik voor dit beestje een pony hengst zoeken voor volgend jaar...

De vader was een kleine B pony en de moeder een A, dus het idertje is al vrij groot geworden, nu willen we een iets grotere er uit fokken, maar als je er dus een grote C op zet, zijn we bang dat die weer klein wordt, omdat de ouders van deze merrie ook klein waren...

Mijn vraag, kan je een D-pony hengst op B/C pony merrie zetten?

Ik zelf zat namelijk te denken aan Bokkesprong Czardas, weet iemand of die nog ter dekking is en zo ja hoeveel die moet kosten??

Alvast bedankt
QuirA

Quir

Re: B/C pony x D ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 21:36

helemaal niemand?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:04

Hoi, als je de Orchard's stam onderzoekt, weet je dat die allemaal uit een A merrie komen. het kan dus wel in sommige gevallen. Ik weet niet of Czardas nog ter dekking staat, maar dat kan je waarschijnlijk zien op de site van het NWPCS

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 12:08

het moet wel kunnen, maar als het een flink groot (hengst) veulen wordt, kan het zijn dat de boel uitscheurd bij het werpen. als het een grote B is en gedekt wordt door een d pony zal dat wel meevallen..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 14:21

oke, dankje

Het is nu bijna zeker dat de merrie gedekt gaat worden door czardas, maar wel pas volgend jaar..

QuirA