Bloedlijnen (KWPN)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie02

Bloedlijnen (KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 16:36

Ik kijk al tijden naar een hengst voor Maare *ja, ooit wil ik het toch eens proberen*

Nou zie ik in heel veel hengsten bloed terugkomen wat ook in Maare zit. In hoeverre kan je met dezelfde bloedlijnen fokken. Dus vanaf hoeveel generaties moet het geen probleem opleveren?

Brennie

Re: Bloedlijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:46

Ik las in je profile dat Maare KWPNer is. Dan lijkt het me sterk dat je geen enkele hengst kan vinden zonder inteelt toe te passen. Er zijn zoveel goedgekeurde KWPN hengsten. Mag ik vragen wat voor afstamming je merrie is en wil je dressuur of springen of veelzijdig gaan fokken.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 15:27

Het gaat me vooral om de hengst Furioso. Die kom ik in heel veel hengsten tegen. Wat lijninteelt kan je niet voorkomen, maar als het al in de eerste of tweede generatie zit lijkt me het niet verstandig.

Ik wil een springefokt veulen fokken.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:52

Corland zit geen Furioso
Empire, jonge Emilion
Sydney, jonge Goodtimes
Silverstone, zit ook geen Furioso in
INdocrto, ook niet
Indorado ook niet
Matterhorn, zoon van Ahorn, ook niet
Oramé, zoon van INdoctro, ook niet
Ohorn, zoon van Ahorn
er zijn wel meer.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 16:24

Ja, maar de hengsten die goed op mijn merrie aansluiten weer wel. Dat is het minpunt.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:02

Je hebt Furioso xx in de 3e genaratie zitten...

en de meeste kwpn hengsten die furioso xx in de stamboom hebben zitten....hebben dit ook meestal vanaf de 3e gen of verder weg...

....

Zou voor mij geen enkel probleem zijn om er bv een directe Voltaire zoon op te gebruiken..bv Haarlem..of een hengst die Purioso in de 2e genratie heeft....bv No limit.

Ik heb in 2001 dit paard gefokt...

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=17235&maxniveau=7

Heeft ladykiller xx in de 3e en 4e gen zitten en in de 5e en 6e gen. kom je ook hengsten tegen als Cottage son xx , Ramzes x, Fahnrich , Loretto, ook de merrie's Dorette en Diastolchen zowel in de vader en moederlijn....

Welke hengst heb je eigenlijk in gedachten voor je merrie???

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 22:24

Ik ben er nog heel erg ove raan het twijfelen. Ik wil het liefst een hengst met wat maat die goede springgenen vererft. Bovendien moet hij wel mijn merrie aanvullen. Dan moet ik ook nog oppassen met karakter, mijn merrie is zelf vrij heet. Kortom, niet makkelijk.

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 23:09

vertel es wat meer over wat je wilt aanvullen in je merrie ? Ik begrijp dat het een bloedtype is, maar heeft ze meer kracht nodig ? Hoe groot is ze ?

Zoro

Re: Bloedlijnen (KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 10:51

Ach inteelt is soms niet verkeerd, soms word je paard er alleen maar beter van en dan noemen we dat lijnenteeld.. maar als het heel ver achter je paard zit maakt het niks uit, wij hebben tenslotte volgens de christenen ook allemaal dezelfde voorouders en wij n*uken ook met van alles weg zonder te kijken of we wel of geen famillie zijn haha
Nee maar het valt wel mee denk ik.. maar inderdaad vertel eens wat voor type je wil en zet hier eens een mooie stand fotow van je paard neer dan kunnen de bokkers ook kijken wat zij voor hengsten erop zouden doen..

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:54

Nathalie02 schreef:
Ik ben er nog heel erg ove raan het twijfelen. Ik wil het liefst een hengst met wat maat die goede springgenen vererft. Bovendien moet hij wel mijn merrie aanvullen. Dan moet ik ook nog oppassen met karakter, mijn merrie is zelf vrij heet. Kortom, niet makkelijk.

Zou Indorado doen, past goed op een heet paard.
Het is zelf wat een goed zak.
Zijn jongen springen met heel veel vermogen, wel aardig aan de maat.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 18:19

Ja indd, indorado is zelf een goedzak en zijn kinderen ook, wij hebben 3 veulens uit 1 dezelfde merrie gefokt en waren hele goeie veulens inderdaad groot van stuk.. de laatste is nu 1.80 m en 3 jaar in mijn profiel staat een fotow..
En springen kunnen ze alle 3 heeel goed! dus dat zit ook wel goed bij indorado.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 19:26

In mijn profiel staan wel een hoop foto's. Ik ben zelf ook erg geintresseerd in Kasparow.