papier shetlander

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dressuurenzo

papier shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 15:49

hoi hoi

Ik zoek even hulp hier. Ik ben namelijk niet echt thuis in het shetland gebeuren. Nu wil ik volgend jaar wel graag mijn shetland merrie laten dekken. Mijn merrie is een berland van keizershof x rivo van baal x max van breyvin en zoals ik heb begrepen dus allemaal shetlandpony bloed.

Nu ben ik op zoek naar een leuke chique hengst met het liefst een vos kleur met blonde manen en staart en rond de 1.05m hoog. Omdat ik nog niet echt heb kunnen slagen ben ik eens verder gaan kijken. toen vond ik de hengst Sebastopols Mon Cherie
Kleur: Palomino
Hoogte: 98 cm
Vader: Ceulan Scamp
Moeder: Olga
Prestaties: 97-98-99-00 alg-ned kampioen,2001 erekampioen.
Dekgeld: 225 euro
Adres: www.stalsebastopol.nl

die mij ook wel heel erg aansprak. Deze hengst wordt alleen beschreven als een luxe hengst. Hoe zit dit nu met papieren krijgen voor het veulen. Kan ik het veulen dan wle bij het shetlandpony stamboek inschrijven of krijg ik dan te maken met het mini pony stamboek of dergelijke. Wie kan mij helpen? En kan mij vertellen wat de voor en nadelen zijn van een ander stamboek hengst op mijn merrie!

en als je een andere leuke hengst weet voor mij pony geef een gil! Ik zoek een leuke en luxe hengst met goede beweging voor mijn merrie. Belangrijk is de goede beenstand omdat mijn merrie achter neigt naar franse stand. Voor de rest is mijn merrie 1.07 hoog en wil ik deze hoogte graag behouden. Iets kleiner mag maar niet veel omdat het de bedoeling is dat het later een tweespan zou kunnen vormen!

groetjes en alvast bedankt joyce

Wil je graag een foto van mijn pony zien wil je dan even mailen. dat stuur ik je een foto via de mail.

Dennis

Re: papier shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 19:20

Mon Cherie is een hele leuke NMPRS hengst. Het veulen zou in dit geval NMPRS papier krijgen. Mon Cherie is de enige 100% welsh hengst die bij het NMPRS goedgekeurd is.

Ik heb dit jaar een dochter van hem betuigt. Een enorm heet paardje was dat, maar eentje die keihard voor je wou werken. Heel erg sjiek was ze maar bewegen dat ze kon! Ze was 95 cm (weet niet hoe groot haar vader was).

Let wel, bij het NMPRS vragen ze echt mini paardjes, dus hele sjieke iele paardjes en zeker geen flinke shet. Mon Cherie geeft dit sjiekere zeker door. Ik weet alleen niet hoe hij kwa maat fokt, kwa type iig sjiek.

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 17:47

dennis bedankt voor je uitleg! ik vind het zeker een leuke hengst vooral omdat mijn merrie ook heel luxe is. Misschien alleen in hoogte niet een goede combie maar goed. We kijken nog verder maar deze is iddd eentje om in gedachten te houden!

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 09:47

als je shetlandpony gefokt wil hebben zou ik contact opnemen met Kramp (Valburg). Dan krijg je NSPS gefokt. Hij zal je een goede raad kunnen geven.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:05

Mon Cherie fokt wel redelijk groot en heel luxe
en het is zelf een hele mooie hengst vind ik
maar om een span te fokken kun beter bij een goede shetlandhengst gaan dekken die veel op de moeder lijkt
dan heb je meer kans dat er een veulen uitkomt die gelijk aan de moeder is dan met mon cherie
dan krijg je er ws iets totaal anders uit
het veulen kan dan ook alleen ingeschreven worden bij het NMPRS stamboek
karakters van Mon cherie zijn heel leuk en grappig en koel in de kop
ze zijn lekker gestoord op een leuke manier
tenminste die van mij wel

A. dibbits uit horssen heeft enorm veel keus in shetlandhengsten en heeft ook de top van nederland staan

hier een paar nakomelingen van Mon cherie en zijn zoon Sunny boy
(mijn eigen fokproducten)

Westside's Robin kl. bruin (v. sebastopol's Mon cherie) hengst
Afbeelding

Westside's Danny boy kl. valk (v.sebastopol's sunny boy) hengst
Afbeelding

westside's Sirikit kl. vos (v. sebastopol's sunny boy) merrie
Afbeelding
Afbeelding

de moeder van bovenstaande paardjes is Gonny van de Raven
100€ shetlander v. Vorden Budleia
Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:49

Voor een 2span kan je in mijn ogen ook beter voor een shetland hengst gaan ipv een NMPRS hengst. Dan heb je de meeste kans dat je echt iets leuks voor in het 2span fokt.

En Mon Cherie's lekker gestoord, ja zeker . Die ik beleerd heb iig wel .

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:17

Hmm ik HAD wat je zocht.
Een ggk nmprs hengst 1.01 groot.
Vos van kleur met blonde manen, met papieren.
Helaas is hij 28 mei overleden.
Maar wbt mon cherie, het is een pracht hengst, mooi stevig, prachtig front erop.
Luxe koppie's beste bewegingen.
Ik zou er voor gaan