Hengst Clinton==>rotkarakter???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bieketjuh

Hengst Clinton==>rotkarakter???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 20:42

Heej

Ik zit met een vraag. Hopelijk kan iemand hier op antwoorden.
Ik zou misschien een dochter kopen van Clinton. Maar nu hebben er mij mensen wijs gemaakt dat ik dat beter niet zou doen omdat Clinton(dus de vader) een rotkarakter heeft en dan misschien zijn dochter ook wel. Is dat echt waar? Heeft Clinton echt een rotkarakter? Wat doet hij dan en hoe kan ik dat verhinderen? Of zou ik die dochter nie kopen vanwege de afstamming van de vader?
Hopelijk weet iemand antwoord!!!

isabelleke

Re: Hengst Clinton==>rotkarakter???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:45

sorry effe oftopic maar rij jij soms in de mandelhoeve?

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:24

nee, denk nie. Clinton is gwn eigenwijs maar geen enkel paard heeft een rotkarkter...
Heb jij ook et karakter van je vader? Iedereen is toch uniek...
=> Dus: Dikke zever!!!

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:28

Ik ken de henst niet, maar zoals Fleurke al zegt: iedereen is anders.. ik denk niet dat je een topkarakter moet verwachten van zo'n hengst, maar zeker weten doe je niet

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:16

Clinton heeft een sterk eigenwijs karakter en is zékér niet de simpelste om te rijden !! Hij is gewoon erg gewild omdat het zo'n springkanon is.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 06:29

Clinton is geen gemakkelijke hengst om te rijden dat is zeker maar of hij in de omgang en op stal vervelend is weet ik niet. Maar om nou te zeggen dat hij een rotkarakter heeft is veel gezegd. Alleen moet je Clinton niet gebruiken bij een merrie die van zichzelf al heet en snel beledigd is. OOk al is hij nog zo'n springkanon niet ieder veulen van hem beland bij beroepsruiters. De gewone man moet er ook nog mee kunnen omgaan. Helaas houdt niet iedereen daar rekening mee.

fen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 09:10

Sommige Clintons hebben net als hun vader niet het meest werkwillige karakter, vooral als ze op het punt komen dat er echt wat van hen gevraagd werd (als het zwaardere werk eraan komt). Clinton zelf heeft ook op stal niet altijd het meest vriendelijke karakter.
Maar een paard heeft naast een vader ook nog een moeder, die imo veel meer bepalend is, volgens mij kun je zo'n zaken dus zeker niet veralgemenen. Elke hengst zal wel eens een rotbok geven...

BlaBlaBlaBla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 09:23

Ik ben er mee eens dat Clinton wat speciaal is (zoals Dirk Demeersman zelf altijd zegt), maar niet alle nakomelingen zijn dat. Nu hoor ik wel dat de zonen van hem iets nukkiger zijn dan de dochters.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 09:26

mjah maar ze hoeven niet alles over te erven van hun vader
ze hebben ook nog wel iets van hun moeder weg hoor!!
enne ieder paard is weer anders.
en je kunt zon nakomeling ook verkeerd aanrijden...en dat het paard dan nukkig wordt ligt het dus niet aan de vader maar aan de manier van het aanrijden endergelijk