De afspeendag
Het is al bij al nog wel goed meegevallen. We hebben Forpreza gewoon uit de stal genomen, de merrie tegengehouden en de staldeur na het veulen dicht. Forpreza stapte mooi mee zonder tegen te werken.
Quirina echter werd beetje gek dus heb snel iemand op haar afgestuurd om te kalmeren terwijl ik Forpreza naar de andere stal deed.
Forpreza in de stal gezet en ze werd ook wat onrustig. Ze was braaf tot ze in de stal stond eigenlijk
Ze liep heen en weer, hinniken, kappen met haar voorbenen. Dus ik kwam ff die stal niet in 
Naar Quirina toegelopen, Quirina was niét zo braaf als Forpreza, die stond ook te kappen met haar voorbenen, rond te lopen in de stal en bokken en steigeren. De muur van de stal is echt heel hoog aan de zijkant, en Quirina wou ontsnappen denk ik
Ze steigerde kaarsrecht omhoog, wou over de muur.. Ze was er al over met haar hoofd en hals. Verder geraakte ze gelukkig niet 
Hier ging ik dus ook niet in de stal ff omdat ze me er wrs terug uitklopte

Kheb ze allebei wat wortels gegeven en wat hooi om wat te peuzelen te hebben. Dat hielp wel redelijk maar niet helemaal natuurlijk
Forpreza stond na een uur al nat in het zweet. Dat was snel opgedroogd gelukkig. Kheb wat bij Forpreza in de stal gestaan en haar wat gekalmeerd. Ze vloog wel telkens naar mijn schoenen om er in te bijten
Ze was redelijk agressief eigenlijk
Kheb haar natuurlijk wel op die fout gewezen.Ook een wortel, daar was ze ook heel agressief tegen
Ze hapte ervan alsof haar leven ervan afhing 
Na een paar uur was het al wat rustiger.. Quirina stond al wat te eten in de stal met af en toe een hinnik waar je doof van werd
En ik kon haar al wrijven en ze stond al lekker stil. Steigerde niet meer...Forpreza hinnikt nog wat meer dan Quirina maar af en toe eet ze wel wat stro. Maar ze weet niet echt hoe ze haar moet gedragen zonder mama
Dat komt wel 
Nouja, het was me een dagje wel, ben er niet zo goed van maar dat komt wel goed

Hoe zou ik het nu verder doen eigenlijk? Zou ik morgen Forpreza al eens alleen beweging geven op de weide of in de bak. Ze kan toch niet in die stal blijven staan. Ik denk dat de bak veiliger is, daar zijn muren en geen draden zoals op de weide.
(nou sorry voor het lange verhaal
)