Klein veulen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poohbeer

Klein veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 17:32

Ben al aan het zoeken geweest, maar kan het niet meer vinden.
Er was hier ergens een topic waarin een schema stond met hoeveel een veulen gemiddeld groeit.

Die van ons is niet groot, maar ik maakte me ook niet echt zorgen daarover ofzo. De DA was er vandaag en die vond hem ook klein en vroeg zich af of hij niet iets moest hebben voor de groei ????

Nu is moeder ook niet supergroot en ik ging er vanuit dat de kleine gewoon nog wel een groeispurt krijgt.....

Iemand ervaringen e.d.??

dutchgirl

Re: Klein veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:31

mijn merrie heeft vorig jaar haar eerste veulen gekregen die was echt erg klein nu staat ze in de opfok en is al wel een stuk bij gekomen maar ze zal niet echt groot worden de moeder is 1.58 en de vader 1.72 ik hoop datze nog wel door groeit . dit jaar heeft ze weer een veulen gehad en die was bij de geboorte al een stuk groter maar mijn DA zei dat je weinig er over kan zeggen zelf kleine veulens kunnen groot worden. veel succes

gabrycha

Re: Klein veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:02

Ik heb een veulen op 3 maanden leeftijd van de moeder af moeten halen, ze kregen ruzie om het eten, hij was toen 1,38m hoog, stevige jongen dus. we hadden t idee dat hij heel groot werd maar hij is 1,68m gebleven.