Spermawinning

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zippora

Spermawinning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 15:45

Hoi allemaal,

Ik ben internet suf aan het zoeken naar erkende spermawinningstations in het zuiden des lands (Zeeland, N-Brabant) of in België.
Weet iemand hier op Bokt misschien adressen?

En heeft iemand hier ervaring mee, met zijn/haar hengst hiernaartoe sturen? Ik zou graag weten waar ik allemaal rekening mee moet houden. Ook qua kosten.

Ik heb het ook maar even hier gepost voor het geval dat de kenners op dit gebied niet op bezoek gaan bij Vraag-maar-Raak.

Peterina

Re: Spermawinning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:42

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:54

Peterina schreef:
Er is een lijst beschikbaar van erkende K.I. stations in Belgie. Deze stations zijn 'erkend' om te mogen aftappen en verder 'verwerking' van het sperma voor vers of diepvries bedoelingen.

Houden we het hier wel een beetje netjes?

Kennen jullie die mop van die vrouw die bij zo'n spermabank aan de toonbank komt en dat die man achter de toonbank zegt: " Mevrouw, het is hier alleen voor heren"

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 17:27

Excuseme schreef:
Peterina schreef:
Er is een lijst beschikbaar van erkende K.I. stations in Belgie. Deze stations zijn 'erkend' om te mogen aftappen en verder 'verwerking' van het sperma voor vers of diepvries bedoelingen.

Houden we het hier wel een beetje netjes?

Kennen jullie die mop van die vrouw die bij zo'n spermabank aan de toonbank komt en dat die man achter de toonbank zegt: " Mevrouw, het is hier alleen voor heren"

En wat mankeert met de gebruikte woorden ???
De topic gaat over spermawinning en centra's .... en de termen die gebruikt zijn de alledaagse woorden die in die branche!

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 08:50

Peterina schreef:

Hier de link voor die centra goedgekeurd in 1996: http://www.agris.be/horsis/nl/ras/centra96.html

En die van 1997: http://www.agris.be/horsis/nl/ras/centra97.html

Per 2004 met melding van KI en sperma winning:
http://www2.vlaanderen.be/ned/sites/landbouw/downloads/dier/lijst_paard.pdf

Geweldig!!! die lijsten. Kun je nagaan, ik heb me sufgezocht bij de nederlandse ministeries en RVV's en lijsten... ho maar! Onze minsiterie van LNV kan nog wat leren van onze buren .

Dankjewel! Vooral die laatste lijst is echt handig, met erbij geschreven waarvoor precies ze erkend zijn.