Once you go Welsh you never go back ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Once you go Welsh you never go back ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 13:57

Aangezien de opvoeder van het jonge grut (een Welsh ruintje) dit jaar onverwacht gestorven is, stond er een stal leeg die opgevuld diende te worden. Ik had al langer plannen om een Welsh pony aan te schaffen (tja, eens je erdoor "gebeten" bent wil je niet anders meer) maar daar moest ik dan wel eerst plek voor hebben ... Die plek hebben we nu meer dan zat door nog enkele meevallers betreffende weiland en nu staat er dus een stermerrie (voorlopig keur op 1 punt na preferent) op stal te pronken met een 1B hengstenveulen van Criddieth Paradus.
Ze heet Sandy's Lady Di maar ik moet nog even kijken wat de roepnaam gaat worden. Haar vader is Eyarth Rio (welbekend) en haar moeder (Maashoeven's Olinda geloof ik) is een dochter van Klootwijkhoeve's Arthur. (hoop dat ik het allemaal juist schrijf want ik doe het zo uit m'n hoofd )
De gehele moederlijn klinkt verder zo, Ster X Keur X Elite X Keur Elite, best mooi dacht ik zo.

Nog 1 1A premie veulen en de merrie zelf is preferent, dat moet haalbaar zijn, toch?

Genoeg gezeverd ik zal eens wat foto's laten zien van de nieuwe aanwinsten. (ik heb beide trouwens gekocht via www.ysselvliedt.com)

Tywysog Cymry, veulen van Lady Di. Roepnaam RIK

Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft een bloedmooi hoofdje maar hij wil nog niet zo netjes poseren ...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze Jep hebben we ook nog steeds

Afbeelding

First contact

Afbeelding

Jep ging helemaal door de dolle heen en begon kei hard de klauwen, steigeren, zich groot maken etc. Maar Rik die had echt zoiets onverstoorbaar van "wacht maar ik heb een geheim wapen ..."

Afbeelding

Rik's geheime wapen in actie...

Afbeelding

Rik is 2 maanden jonger dan Jep en gewend om met andere veulens te staan. Dit is Jep's eerste keer dat hij iets ziet dat kleiner is dan hem en om eerlijk te zijn issie er momenteel nog een béétje bang van. (dat geheime wapen heeft er ook wel wat mee te maken ... )
Denk dat die 2 volgende week fantastisch met elkaar zullen spelen.

Myrdal

Re: Once you go Welsh you never go back ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:37

Wat een prachtveulen en zo te zien ook een prachtmerrie. Mijn paard heeft jarenlang bij een Welsh-fokker op stal gestaan, dus ik heb ook iets met het ras. Wat een mooie foto trouwens, de 1 na laatste, net jammer dat Jep z'n staartje er niet op staat.

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:38

leuke foto's zeg!!
vooral die eerste van jep en rik samen!!
errug leuk!!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:40

Leuke foto's, mooi paardje dat veulen.
En dat geheime wapen is zeker geweldig

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:38

Wow Jep ziet er ook goed uit! Wat is die groot geworden zeg! Super leuk stel heb je nu staan. Dat geheime wapen hoe kom je erop

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:03

Geheim wapen

Grr, nu ik dit topic zie heb ik helemáal spijt dat Apache zijn hoefijzer ervanaf gegaan is. Anders was ik vandaag of morgen langs je wei gehobbeld, en als je er toevallig was(had dan wel ff gebeld ofzo ) nog eens de weg naar 't bos van den Uil gevraagd. Ik denk dat ik het wel vind(heb er een vrij goed geheugen voor) enkel een paar kleine stukjes misschien niet meer. En vrijdagavond vertrek ik op vakantie, anders zou ik met Esprit langskomen.
Maar swat, terug ontopic. Prachtige paardjes, Rik heeft ook een geweldige kleur.Ook van Jep ben ik nog helemaal fan . En je fotografeerkunsten zijn ook echt geweldig(of zijn dit de lucky shots ?).

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 08:11

Prachtig veulen met een mooie afstamming
Ik fok zelf welsh B-tjes en heb net mijn hengstveulens aan stal Ysselvliedt verkocht. Een daarvan blijft bij hun in de opfok. Ze hebben altijd mooie pony's staan voor de verkoop en zullen je niet belazeren.

Veel plezier en succes met moeder en kind. Plaats je binnenkort ook eens een foto van de merrie? Daar ben ik wel benieuwd naar

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 09:44

Mooi veulen idd! Ben je ook van plan om Jep en Rik te houden?
En Vanta laat je die nu ook nog dekken of is die al drachtig? *kan het allemaal niet meer bijhouden*

Je hebt iig een paar hele mooie aanwinsten!

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:09

Wauwie; mooi veulen!
Die kunnen nu lekker spelen met z'n tweetjes!
Heel veel plezier ermee !!

shetj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:44

wat een pracht beestje!!
Ik heb even op die site gekeken en ze hebben echt pracht paarden!!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:58

Die blikken op die koppies!
Onbetaalbaar!

j0anne_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 13:45

Je moet vast heel blij zijn met zo een pracht van een beesie, echt een plaatje is het.

Wij hebben er ook onverwachts net een veulentje bij en zijn mamma is ook welsh K, dat is dan weer de d0chter van mijn zus haar Welsh K - Quincy. En ze kan super mooi lopen Ze heeft al 3 of 4x mee gedaan met de Welsh keuring in Breukelen en dit jaar was ze 2x 1e met proefwedstriujd rijden en 2x 2e met bestgaand, 1x voor volwassenen en 1x voor junioren.

Maar even alles op een rijtje, Welsh ponys zijn gewoon hele mooie beesies

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 10:30

Mooie foto's!
Ze staan er dus al.

Veel plezier

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 11:01

Knappe aanwinsten!!

Super dat Jep nu een speelmakker heeft, hij zal er vast veel plezier aan beleven!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:03

het is een heel mooi veulen maar mag iets breder,maar dat is mijn mening,
ik heb zelf een jaarling welsh mountain met een eerste premie en ik help al 2 jaar op een welsh mountain fokkerij.

moeder zelf is ook niet verkeerd,ze hebben allebij een best wel rastypisch hoofdje.
ik hoop dat je lid wilt worden van het welshforum........zal heel gezellig zijn.

http://www.brandend-zand.nl/welsh/

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:25

Mooie foto´s

Ik vind hem echt leuk.. Hij heeft een lief hoofdje

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:50

Gefeliciteerd!

Je hebt helemaal gelijk, eens een welsh, altijd een welsh!
Ben benieuwd naar wat meer foto's van mams! ga je Rik ook aan houden, of?

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 09:08

Wauw, wat een knapperd! Ik hou wel van dat kleurtje!

De mijne is nu een jaar en ik hoop volgend jaar ook een B-merrietje bij ysselvliedt te kunnen kopen! Ze zijn zooooo leuk!

Ik ben ook Welsh-verslaafd geworden!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:00

Wauw wat een gave veulens allebei! Ze zullen vast leuk kunnen spelen samen

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:21

Knappe beestjes, hoor!
Mooie foto's ook, ze zien er goed uit

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 11:38

irene schreef:
Prachtig veulen met een mooie afstamming
Ik fok zelf welsh B-tjes en heb net mijn hengstveulens aan stal Ysselvliedt verkocht. Een daarvan blijft bij hun in de opfok. Ze hebben altijd mooie pony's staan voor de verkoop en zullen je niet belazeren.

Veel plezier en succes met moeder en kind. Plaats je binnenkort ook eens een foto van de merrie? Daar ben ik wel benieuwd naar

He wat leuk, wat voor merries heb je en uit wat voor combinaties verwacht je volgend jaar veulens?
Ik herinner me 3 afgespeende hengstjes die samen in een box stonden, de kleinste van het trio had verschrikkelijk mooie ogen (super grote kijkers) er stond ook een zwarte bij en ik meen een bruine? Waren dat de jouwe?
De merrie is momenteel niet echt representatief voor wat ze ooit geweest is (dikke buik, geen bespiering etc) maar ik zal eens kijken of ik wat toonbaar materiaal heb.
Ik heb de afstamming trouwens verkeerd opgeschreven (dat heb je al je dat uit het hoofd doet terwijl je ze eigenlijk nog niet kent) correcte staat hier ->
Klikkerdeklikkerdeklik

Tinne schreef:
Mooi veulen idd! Ben je ook van plan om Jep en Rik te houden?
En Vanta laat je die nu ook nog dekken of is die al drachtig? *kan het allemaal niet meer bijhouden*

Je hebt iig een paar hele mooie aanwinsten!

Jep en Rik mogen straks lekker samen 3 jaar worden en dan worden ze zadelmak gemaakt, ingereden en verkocht. Ik weet niet of ik Rik ga opfokken voor de hengstenkeuring, Ysselvliedt zei dat ik dat met hem moest proberen maar een dekhengst houden (moest het er al van komen) dat is toch iets dat je niet zomaar even doet ...
Jep wordt wel op tijd gecastreerd en afhankelijk van hoe Rik zich gedraagt zie ik wel.
Vanta is misschien drachtig dat weten we over 2 weekjes. Zij is gedekt door Nachtegaal's Topgun (Boreas Winston X Nachtegaal's Tracy Ann)

Dizzy schreef:
Mooie foto's!
Ze staan er dus al.

Veel plezier

Ja, afgelopen dinsdag zijn we ze gaan halen.

inowa schreef:
het is een heel mooi veulen maar mag iets breder,maar dat is mijn mening,
ik heb zelf een jaarling welsh mountain met een eerste premie en ik help al 2 jaar op een welsh mountain fokkerij.

moeder zelf is ook niet verkeerd,ze hebben allebij een best wel rastypisch hoofdje.
ik hoop dat je lid wilt worden van het welshforum........zal heel gezellig zijn.

http://www.brandend-zand.nl/welsh/

Ik heb me een paar dagen terug al geregistreerd onder Lola.

Pinky_girl schreef:
Gefeliciteerd!

Je hebt helemaal gelijk, eens een welsh, altijd een welsh!
Ben benieuwd naar wat meer foto's van mams! ga je Rik ook aan houden, of?

Dankuwel.
En foto's van mams die komen er aan, wou ze eerst een beetje oplappen maar ik zal jullie niet meer te lang in spanning houden.

vanity schreef:
Wauw, wat een knapperd! Ik hou wel van dat kleurtje!

De mijne is nu een jaar en ik hoop volgend jaar ook een B-merrietje bij ysselvliedt te kunnen kopen! Ze zijn zooooo leuk!

Ik ben ook Welsh-verslaafd geworden!

Duidelijk ook besmet door het Welsh-virus. Ze hebben zeker leuke pony's bij Ysselvliedt. Zacht uitgedrukt een ERG ruime keus ....

@ al de rest bedankt voor de leuke reacties.