CGJ12 schreef:Nee, natuurlijk is zo'n dressuurindex maar een minimale bijzaak. Maar het stáát wel erg interessant....... zo in de top 5 van Nederland net als Gerard Vervoorn of zo......
Laat ik er nu helemaal niet naar gekeken hebben bij de aankoop van deze merrie. Wel naar moederlijn in algemeen gekeken maar niet naar indexen ofzo... wist alleen dat ze uit een goede sportstam kwam.
Maar is de fokwaarde van de merrie ook belangrijk bij het veulen dan? Als die laag is is het niet goed... of wel?
melody83 schreef:Je kunt ook naar het kwpn bellen en vragen welke hengst er het beste bij die van jou past.
Ze vragen welke punten je verbeterd wil hebben en dan kunnen hun zo opzoeken welke hengst in aanmerking komen
Altijd handig
Misschien moest ik dat maar eens doen ja. Maar LDRD heeft inderdaad een punt, haar sterke punten wil ik juist óók verankeren. Je streeft naar 200% verbetering! Tenminste, ik wel. Ben wel benieuwd waar het KWPN mee aankomt. Moet bij voorkeur een hengst zijn die uit een goede moederlijk komt. Geen toevalstreffer...